adifferentlife

Alla inlägg under februari 2012

Av Evelin Johansson - 23 februari 2012 14:30

Ja min älskade häst står mig väldigt varmt om hjärtat just nu <3

När saknaden efter Jonas e som störst finns du där :) Du lyssnar och du ger mig din kärlek!

Kan inget annat än säga att hon e MIN och oavsett hur dålig min allergi är/kommer bli kan ja aldrig lämna dig!


Min allergi e sämre än på riktigt länge, har slutat jobba med grisarna och måste nog snart böja fundera på hur jag ska lösa detta för allergin knäcker mig :(

Men allt löser sig tids nog och snart kna hästarna gå ute o ja mår mycket bättre :D


Ninja hjärtat ha börjat motioneras lite lätt :) tog en lugn promenad i tisdags och igår blev de en barbacka tur ute i skogen :) hästen e piggelin o jätte glad :) idag fick hon gå på lina lite då allergin har gjort mig svag/trött :( lite stel i bogpartiet så de blir stretching och massage i några dagar nu :)


Min flicka blir lugnare/starkare i psyket och trevligare var dag som går :)


Tone därimot säger  jag bara "suck" till! Hon tänjer varje gräns som finns just nu! 4 årig ardenner på 1300kg ca e ingen häst som jag kan sätta mig uppemot jätte mycket, Hon springer/hoppar/stutsar/ignorerar en och e allment galen just nu :( men hon börjar väl lugna sig snart!

Tone e troligen till salu om någon e intresserad av en pigg och glad aredenner som man kan forma som man vill, jätte snäll men behöver mycket kärlek! Har lite unghäst fasoner men hon e ju bara fyra :) E du intresserad lägg en kommentar :)


Ne nu ska jag fösöka orka mig ut och mocka i stallet så allt e klart inför kvällen :D

Pöss på er alla :D  


Av Evelin Johansson - 23 februari 2012 14:05

Hade en helt otrolig semester v 7 :)


På söndagen vecka 6 satte jag mig på bussen för en 6,5 h buss resa upp till hundfjället :)

Där skulle jag troffa Jonas (och alla de andra som jobbade i E huset) :)

åkte kvart över tio och var frame vid kvart i fem. Tidsoptimisten jonas som skulle möta mig var sen ;) Underligt?

Söndags kvällen så träffade jag en massa nya människor och skulle fösröka lära mig några :)


Måndagen: tog en sov morgon och sen hyrde vi skidor och spenderade resten av den dagen i backen :) sen träffa jag mer folk på kvällen.


Tisdagen: Jag och Jonas åkte till Lindvallen för att åka skidor, men vi konstaterade att de inte var något idare väder för att åka skidor i :( Men vi tog ett åk ändå, man såg knappt en meter framför sig :(

På kvällen blev vi inringda för att Jonas arbetskamrat hade blivit sjuk, så alla hjärtans dag spenderades i en pistmaskin ;) <3


Onsdagen: Sov till middag typ :P och sen så spenderade vi några timmar i backen, men vid 3 åkte Jonas ut med jobbet och jag blev kvar hemma ;) Men Stefan & Micke höll mig sällskap sen gick vi och åt pizza och då följde även Patrik med :D

Sen när kvällen närmade sig så blev de utgång för de i huset och jag följde med :) Trevlig kväll får jag säga!


Torsdagen: spenderades med massa mys och prat om en massa olika saker! Sen jobbade vi även denna kvällen :)      


Fredagen: så åkte vi skidor och jag började nu packa mina saker för hemfärden i morgon... Vi hade myskväll med film och Tacos :)


Lördag: Jag åkte hem vid kvart i elva och än en gång 6,5 h timme på bussen :(


Kan säga att semestern var helt underbar men fy fan för att åka i från sin pojk :(


De har nu gått 5 dagar sen jag lämnade sälen och Jonas men man måste blicka framåt, de e inte långt kvar tills vi ses nästa gång! Men saknad är han för de <3

Miss my babe <3 Måste bara säga att min pojk e kung på att laga mat! MUMS <3


Får väl vara så snäll och lägga med en blid på mig och killen :D Å en UNDERBAR bild på de UNDERBARA vädret <3



Av Evelin Johansson - 8 februari 2012 09:19

Tone :D

             

Massa bilder på Tones påbörjade inridning :D Mycket duktig häst ja har :D

Av Evelin Johansson - 8 februari 2012 09:15

Underbara Ninja va så duktig i lördags när jag red henne :D

Njut av bilderna <3

                   

Min älskade flicka <3 vad skulle jag göra utan henne?

Av Evelin Johansson - 7 februari 2012 20:57

tiden den går och går :)

Känns som att jag inte har någon tid kvar alls :(

Dagen har vart fulspäckad, skola och sen hem. Mockade stallet halmade och tog sedan in hästarna för att ta mig en ridtur på min pigga häst :)

Ninja var som explosions bomb!

Sen hemma igen så fortsatte jag med mitt projektarbete :) De ska ju va inlämnat på söndag, dream on!

Nu har jag pluggat svenska i snart 3h hoppas fan de ger resultat på provet i morgon!


Imorgon är de fulspäckat då med, Skola hela dagen, sista timman självstudier så då ska jag göra färdigt lite samhällsarbete och sen kolla på min svininlämning om sjukdomar som ska vara inne på fredag :)

Kl 16.00 blir de frisören :) Efter det ska jag åka och hälsa på min gammla hund :) Jippi saknar min flicka <3

Sen hem troligen inte hemma fören typ 8 :( så ingen ridning i morgon, och hoppas mamma kan göra stallet så jag kan plugga de sista läxorna!


På torsdag går jag sent slutar inte fören 17.00 hemma vid sex tidigast och då blir de stallet och mocka, plocka in hästarna och sen försöka fixa mer med mitt projektarbete :) Och även fixa färdigt min Svin inlämning.


Fredagen ska jag spendera med ellinor :) eller i alla fall förmiddagen :) vid elva ska jag försööka åka och täffa min "chef" och kolla lite med jobb om jag inte flyttar till östergötland. Sen ska båda hästarna ridas, jag ska mocka och fixa med pojektarbetet :D


På lördagen ska jag rida två hästar fixa med projektet och packa de sista inför min resa på sportlovet :)


På söndag sätter jag mig på bussen för att spendera en vecka uppe i sälen :D ME LIKE <3

Av Evelin Johansson - 2 februari 2012 19:33

Hej hej !

Denna dagen har vart helt kanon   

Var först i skolan och på vägen hem fick jag för mig att jag och amanda skulle tesat att rida Tone   

Hon är aldrig riden/uppsutten på. Och när vi sist försökte hänga på henne fick hon flipp ;O SÅ vi var inställda på de värsta, men hon var lugn när vi borsta och när vi skulle sadla kolla hon bara på oss och vi tryckte och drog, butta henne i magen... Knappt en reation.. Så vi gick ut för att testa att sitta upp... Amandas pall va lite läskig, hon hoppa i sidled, men efter 7min så var hon ko lugn, och Amanda kunde sitta upp   ´

Sen gick vi runt på gårdsplanen, jag gick bredvid och Tone tyckte de var jätte roligt!

Så ja gick in och hämtade ut Ninja, så jag och Ninja red med Amanda och Toone på en liten promenad! Snabb inridning här   

Imorgon ska jag testa att rida Tone :)

Men ja och Amanda konstaterade att vi kommer behöva ett starkare bett en de vi har idag, så får snart dra mig mot Falköping och hämta med mig ett starkare bett i från ägarna!


Älskade hästar   


Sen har jag bokat mina biljetter för resan upp till sälen    Helt underbart   

Så boende, resa och allt sådant e nu klart   

så kanske ska förboka mina skidor/liftkort med, eller så väntar jag tills ja kommer upp, tåls att fundera på   

Skönt med en semester till   


Tänkte ni skulle få se två bilder på när vi red Tone och Ninja idag   

Puss på er alla   


   


Ovido - Quiz & Flashcards