adifferentlife

Alla inlägg under mars 2012

Av Evelin Johansson - 19 mars 2012 15:59

Tjohho !

Mitt liv e just nu på toppen av ett berg <3

Vad ska man säga gårdagen var perfekt, jobbade på skolan och ahde en rikgtigt trevlig dag i skara på skolan! Sen kom ja hem tog in ninja borstade henne och gjorde i ordning oss för en liten barbacka tur, (älskara att irda barbacka ) Trode hon skulle vara galen och hel knäpp då hon sura ihop sig när jag och mamam greja med henne, men när jag red, asså SHIT vilken jävla känsla! När jag säger att hon aldrig gått så bra så skämtar jag verkligen inte jag var så sjukt glad! Älskade häst <3 Sen va inte lyckan för den dagen över, Älsklingen min kom hit igår kväll och ska nu bo med mig i två veckor <3 tror ni vi kommer stå ut med varandra i två veckor? Det tror jag <3

Sen idag så hade jag bara en lektion på 30-40 min sen åkte jag hem för att ta en ridtur med amanda, de belv en två timmars runda, första timmen red vi i en skog som vi inte ridit i så mycket direkt, men de var roligt och hstarna ÄLSKADE, sen så red vi ut på banvallen och tränade på igångsättningar, fattningar och avsaktningar. Ninja gick som en klocka :)

Nu har jag skickat in min slutliga projektrapport så de e helt färdigt! Gött? AAA

Sen har ajg pluggat ekologisk odling och känner mig änna halv färdig så de hade vart så gött å får färdigt den i veckan!

Men nu ska jag ner och göra mig en marängsvich! MUMS  

Av Evelin Johansson - 6 mars 2012 20:43

Hej alla nya och gammla läsare :)


Har fått en fråga om jag kan skriva lite om min häst :)

Så jag ska försöka få ihop ett intressant inlägg om min lilla flicka :)


Jag köpte El Ninja som hon heter våren 2010 den 27maj om jag inte mins helt fel.

Ninja e ett Tyskt varmblodsto som är 13 år :)

Ninja är en tjej med ett enomt psyke! De tog nästan två år innan vi kunde sammarbeta ordenligt. Visa dagar gick de kanon andra kunde jag rida tio meter och hon stegrade konstant... Jag har lärt mig så mycket på henne och mer lär jag lära mig!

Ninja var inte direkt utbildad när jag fick henne, hennes förra ägare hade henne i skogen och som western häst. ninja var även riden i engelsk ridning men inte nämnvärt direkt.

Vi har nu i två år tränat på mäst skritt och trav :) Hon går i form (om hon vill). Galoppen har vi inte trnnat jätte hårt på, vi tänker börja med de mer nu i vår. hon kan galoppera båda galopperna men inte i form och de går gärna väldigt fort...

Vi har startat en liten hopptävling 40cm ooch 50cm 40 gick inte så särskillt bra, hon var stressad, rädd och lyssnade nada!! Andra rundan 50cm så gick de kanon bra :) Hon hoppade som en gud och på sista hindret tabbade jag mig så jag fick en flygtur ;)

Ninja och jag har lite planner på att starta en dressyr klubbtävling i vår :)


om det är något mer ni vill veta så får ni fråga ;) ska svara så gott jag kan :)      

Av Evelin Johansson - 4 mars 2012 19:21

Ninja plutten va så duktig :) Filmen får tala för sig själv :)

Ni får ursäkta min sitts, och att ja inte kan sitta still.. men men :( de ska tränas bort :)
  
 

Av Evelin Johansson - 2 mars 2012 19:33

Nu känns de verkligen som vi är på G igen :D Ninja vill verkligen arbeta och tycker de e roligt, vårkännslor? Chek!

Igår fick Ninja plutten gå med inspänningar för första gången när ja longera, men hon var ariktigt fin! Blev därför en lugn runda barbacka idag, så hon bara fick springa/sträcka ut sig lite! Men oj va energi de finns i hästen <3

Duktig flicka jag har! Nu är vi starkare än någon sin!

Ja och mamma satt och räknade lite och i Maj har ja haft Ninja i 3år! De e sjukt 3 hela år!  Min plutt <3


Red även idag Tone då hon var så duktig på "mark" arbetet i går :) Så idag testade jag att sitta upp på henne igen, va typ 3h veckor sedan sist! Men klumpen lär sig fort :)

Men JAG var tydligen SÅ farlig när ja skulle hoppa av idag, Så hon hoppade högt :-/ knäpp häst ;) Men vi hoppade upp igen och gjorde samma prosedur en gång till, och Tone insåg att de nog inte var så farligt!


Men de kommer verkligen kännas den dagen då Tone åker igen :( Hon har satt ett stort spår i mitt hjärt <3 Min "lilla" Heffaklump <3


Liten snabb uppdatering av min vardag ;) <3

Ovido - Quiz & Flashcards