adifferentlife

Alla inlägg under januari 2013

Av Evelin Johansson - 25 januari 2013 13:48

Tja!
Ninja fick sig en promenad av Hanna igår , verkade vara uppskattat från båda håll :)
Å idag blev de en tur för mig och Ninja, tillsammans med Malin som körde sin Prima, jag hade en otroligt pigg och glad häst ;)
Men en lugn skritt runda blev de med lite trav på dit å hem vägen så jag fick känna igenom henne :)

Ny blir de snart arbete igen ;)

Av Evelin Johansson - 20 januari 2013 20:13

tjo hoo

Hade en så underbar dag med mina kusiner, mamma syrran å moster igår, några åkte pulka å den älsta kusinen red Ninja, de funkar så bra ihop!

Låter bilderna tala för sig själva!



                 

Av Evelin Johansson - 18 januari 2013 18:07

Vilken häst jag satt på i dag!

E så inormt glad att Amanda tog kort!

Vilken snygging gjorde verkligen precis som jag bad om!

Nu e jag taggad till tusen<3


Njut av bilderna ;)


                      

Av Evelin Johansson - 17 januari 2013 23:19

Vet igentligen inte hur mycket om mitt privat liv jag vill skriva om här, från början handlade den bara om mina hästar och de där till, men känner att jag behöver ha någon stanns å skriva av mig å de sista känns det som den ā blogg mer å mer handlar om hela mitt liv!

Lika så som detta inlägget kommer göra!

Som ni vet träffade jag för över ett år sedan en underbar pojke i skidbacken, vi träffade vi fick någon slags kontakt, de va så lätt å prata allt föl på plats. Vi bytte nummer och pratade lite då och då, sen några veckor senare 6 veckor närmare bestämt så bestämde jag mig för att sätta mig på bussen upp till Sälen, vilket kanske har varit något av de bästa jag gjort i mitt liv!?

När vi nu har vart ihop i lite över 11 månader har vi gått igenom mycket tillsammans, vi Bode de första 2månaderna ifrån varande träffades lite då och då, sen kom dagen då mitt liv förändrades totalt, Jonas flyttade in hos min familj, han Bode här i en månad innan jag åkte till Östergötland för att jobba, vi träffades i bland och i september så valde jag att flytta hem igen, jag sökte då jobb i Sälen för att kunna få vara nära han och kunna testa något nytt i livet, men så blev te tyvärr inte jag fick inget jobb och Jonas hade lovat att åka upp, så i december så åkte han upp till Sälen, de var en av de värsta dagarna i mitt liv!
Jag var så van att ha han så nära mig jämt, han var ju min guldklimp <3

Jag saknar han så de gör ont i mig! Vill ju så gärna ha han här!
Att framtiden är så ovis gör de inte lättare att blicka framåt:(
Vem vet var han får jobb, eller vart jag får jobb.
Vart vi bor? Tillsammans/ var för sig?

Inget vet jag å de gör SSSÅÅ jädra ont!

Av Evelin Johansson - 17 januari 2013 20:54

Ja vi åkte dit å de va fan de värsta jag har sett! Mager som fan, inga muskler, osköta hovar, dåliga bakbenen!
Sen att hästen hög mot sadeln å sparkade mot den va droppen!
Ingen häst för mig, å annonsen verkar ju helt knäpp, lite sadeltvång, å ett sjönhetsfel, de kan man köpa, men detta va inte lite sadeltvång! Hästen verkligen hatade sadeln!
Så ingen häst där inte!
Å sen ringde tjejen som vi skulle till i morgon och sa att hästen blivit "konstig" så avstod faktiskt provridningen där.
Så vi kollar vidare och ser vad vi hittar!

Vem vet jag kanske gjorde fel som inte köpte med mig "korven" hem. Men de får vi aldrig reda på ;)

Av Evelin Johansson - 15 januari 2013 13:50

Va ett tag sedan jag var inne här och skrev!

Har faktiskt vart ute på några riktigt roliga händelser de sista!

Har vart och provridit en hel del hästar, Prov red tre stycken i mellan dagarna, en av dem fastnade jag för men tyvärr va han lite för dyr! Så har kollat på några fler nu de sista, å blir provridning torsdag och fredag ! Kan jag säga annat än att de ska bli jätte kul!

Inte för att jag nu igentligen hade tänkt att köpa en häst precis nu utan snarare för att se vad som finns på marknaden och se vart Priserna i förhållande till utbildningen ligger :) Sen är de alltid roligt att testa nya hästar och se vad det är JAG vill HA.

Tänkte jag skulle göra detta på ett bättre sätt en men Ninja plutten <3 Provred och blev fast! Nu står hon i mitt stall med mig och min far som ägare! Vilken kännsla!


Älskade underbara hästar! de gör mina dagar lättare nu när min älskade Jonas inte bor här hos mig!



Av Evelin Johansson - 12 januari 2013 09:30

Tja tja :)


Sitter nu vid arbetsdatan i ladugården och har frukost rast! gött de efter ett härligt morgon pass!

Kalvarna är för söta på morgonen när man kommer och 30 kalvar ställer sig upp kollar på en och verkligen ropar efter mat <3

Kossera hade skött sig bra med att gå till robboten så där va de rätt lugnt denna morgon inte massa kossor att hämta och inte massa upptagen tid vid roboten så vi är nöjda!


Har var gansk mycket jobb plus 4dagar semester sen jag skrev här sist!

10 dagar utan bloggning har vart rätt skönt de med, men nu är jag tillbaka och redo för en ny period!

Tanken är att de kommer ett fristående inlägg med bilder från sälen semestern ;) Riktigt härligtdet där.. men de åter kommer jag till!


Har inte hunnit sätta i gång ninja än vilket är lite fustrerande, motivationen är inte riktigt på topp, men den borde jag väl hitta den med snart! Å tills dess så ska jag träna min egen korpp en hel del, för om inte jag är vältränad och har styrka i min kropp hur ska jag då kunna hjälpa min häst att få de?

Så nu taggar vi för en toppen vårsesong! Med en fastanstälning på gården, en häst att träna ordentligt (får väl se om de blir någon mer) plus en massa trevliga resor till fjällen och min älskade Jonas <3

Detta var vad jag hade å medela idag ;)

See you later alligator <3  

Av Evelin Johansson - 2 januari 2013 20:57

Året som har ..... ja vad va har nu hänt 2012?


Januari:

Den första veckan i Januari lämnade jag Nossebro för att åka till fjällen å där träffade jag Jonas!

Åkte pistmaskin en hel natt å livet lekte!

Ninja var under igång sättning å JÄTTE pigg :)

Bra start på året!

 


Februari:

Detta var en händelse rik månad, Jag och amanda börade rida in Tone :) Ninja reds allt mer.

Å jag åkte upp en hel vecka till Jonas för å lära känna han mer och sen har våra väggar varit samman svetsade <3

         

Mars:

Ninja tränades på och Tones utveckling gick framåt :)

Va en månad med lite bloggande och mycket skola!

              

April:

Ninja var snyggare och mer vältränad än någon sin! Tone och jag gick skillada vägar!

Å nu var de bara en månad till studenten!

Å Underbara Jonas flyttade ner till oss! <3

Maj:

Månaden då jag tog studenten! Vilken LYCKA <3

häst fronten blev mindre då jag flyttade till östergötland :)

Vi installerade en Robot för mjölk kossor!

       

Juni/ Juli:

Jobbade 24/7 så blev inget bloggande dessa månader När jag inte jobbade försökte jag träffa Jonas!


Augusti:

Jag blev 18 :)

Jobbade på mycket än började rida en liten ponny endel!


September:

Var en mycket hektisk månad! Jobbade mycket på 2 jobben, å sen började de krångla med roboten hemma och mycket i mitt liv ändrades!


Oktober:

Lillan och Ninja sattes åter igen igång nu när jag komigt hem! Jag skaffade e medryttare vid namn Hanna!

Mycket duktig tjej! Ninja efter sin skada och Lillan efter sin "fölningsvila" :)

     

November:

hästaran tränades på och Lillan å jag gjorde våran Dressyr tävling ihop med godkända ressultat, ninja fortsattes att skirttas.

Pigga och glada hästar, började här ställa in mig på att jonas skulle flytta i december.

   

December:

En månda med mycket häster i och mycket jobbande i ladugården, pappa blev opererad och allt skulle fortsätta rulla på.

Å hästarna gick in i en ofrivilig vinter vila pågrunda av förlite tid!

å Emelie gjorde en jäst bloggning här :) http://mlishastblogg.blogg.se/

               

Detta var då mitt 2012<3

Ovido - Quiz & Flashcards