adifferentlife

Alla inlägg under mars 2013

Av Evelin Johansson - 27 mars 2013 21:36

Vilken träning!
Hon va så jädra duktig! Hon travade över bommar som hon aldrig hade gjort annat, vi hoppade en per på 70cm båtar rekord!
Och sen galopp hoppade vi 60cm ca, vilket länge har varit våran svaghet då vi ofta tappar förtroendet för varamdra! Men igår satt allt!
Så på söndag startar vi 50-50 på klubbtävlingen :) jag är laddad till tusen !
Natti natti!

?

Av Evelin Johansson - 26 mars 2013 13:48

Glömde visst bilderna ;)
Från inflyttningen med ninja och när Hanna red ;)

Av Evelin Johansson - 26 mars 2013 13:36

En hel del har hänt seddan jag sist skrev här men de skiter vi i att ta upp! Så istället blickar vi framåt, några helt underbara veckor har varit och nu blickar vi framåt för en helt underbar vår och sommar!


I söndags så flyttade Ninja till Stall Nyblom och Lillan flyttade tillbaka till Stall Noss.

Ninja verkar trivas bra hos Malin och Eric igen vilket är väldigt skönt för mig! Så i söndags så red jag Ninja till de nya stallet och allt gick kanon, hon kommer de första veckorna gå i en hage bredvid de andra då jag inte vill ha henne med hingsten ;) Men när han e på "sommar" bete så kommer Ninja få sällskap igen!


Igår var Hanna ute med Ninja på en skritt tur i 30 minuter ungefär och jag gick med som sällskap :) Och Sen var de bara att börja mocka boxen hennes, efter att inte ha mockat på typ 1,5 år så va de väldigt ovant! (hästarna har innan gått på lösdrift där vi bara har halmat på när de blivit skitigt)


Idag så ska jag och Ninja rida ner till ridskolan och hoppa några hinder för Frida! Har inte hoppat på tp 4 veckor så ska bli väldigt roligt! Och om de går bra idag så blir de Klubbtävling på Söndag :)

Å vad jag längtar! har inte tävlat henne i hoppning sen jag fick henne :)


Nu ska jag slappa och bara vara en stund :)


Leve livet gott folk <3

Av Evelin Johansson - 11 mars 2013 08:45

Helgen kunde aldrig ha börjat!
Jag å systra mi åkte mot Huskvarn för att kolla på Stiftelsen!
Var en galen koncert å jag älskade den ;) efter så blev vi inbjudna på efterfest å backstage av självaste Mike ;)
Hur grymt tror ni inte de va? Vi dansade vissa drack de spelades skrattade och alla hade så jävla skoj!
Har levt på detta hela helgen när jag nu legat sjuk :(
Lägger med lite bilder med ;)

Av Evelin Johansson - 7 mars 2013 20:12

Hade dressyr träning på Ninja idag :)
Vilken häst jag har! Så jädra duktig!
Gjorde mycket fattningar i galoppen å mycket avsaktningar för å få henne med mig, å victoria va på mig om att komma om henne å faktisk våga samla ihop henne ordentligt å Jesus va hon taggade till!
Så härligt å känna hur duktig min flicka är<3 vi var svettiga från topp till tå när vi var klara !
Blev några bilder på när vi skrittade hem !

Av Evelin Johansson - 6 mars 2013 20:16

Då va mina 4 dagar som över :)
Har gått kanon fint att sköta de fyra hästar som Ninja kommer bo med sen :)
Härligt när de känns som allt har rullat på bra!
Red älskade Ninja barbacka en sväng med! Lite skritt å trav, å bara hade trevligt, skönt de med ibland :)

Slänger med en bild på prima och Gert :)

Av Evelin Johansson - 6 mars 2013 20:13

Då va mina 4 dagar som över :)
Har gått kanon fint att sköta de fyra hästar som Ninja kommer bo med sen :)
Härligt när de känns som allt har rullat på bra!
Red älskade Ninja barbacka en sväng med! Lite skritt å trav, å bara hade trevligt, skönt de med ibland :)

Slänger med en bild på prima och Gert :)

Av Evelin Johansson - 5 mars 2013 21:43

Hej igen :)
I tre dagar har ninja haft mycket vårkänslor och vart helt galet pigg!
Jag blir så glad men samtidigt helt galen när hon bara taggar uppåt å fram uppåt å fram men de brukar lugna sig precis som de gjorde idag!
Hon bar riktigt pig men la energin på rätt ställe jobbade på i en hög form med mycket rygg å bra bak ben! Både i skritten å traven å när de sen kom till galoppen så lät jag henne bara rulla på <3 hon va så jädra duktig min flicka <3

Ovido - Quiz & Flashcards