adifferentlife

Alla inlägg under oktober 2013

Av Evelin Johansson - 28 oktober 2013 17:26

Vilken helg, mässa med jobbe lördag/söndag, sena kvällar/tidiga mornar och en förbannat trevlig helg!
Underbart är bara förnamnet!
Älskar mitt jobb! Även om de innebär tidiga mornar och sena kvällar! Men jag får jobba med min hobby! Hur bra kan inte de bli lixom!

Ha de nu lika underbart i veckan som jag tänker ha det!
Lev livet! Ta var dag som den kommer!

Av Evelin Johansson - 20 oktober 2013 14:59

Va trött jag kommer va ikväll!

Upp 04.30 för att vid 05.15 åka till korna och börja mjölka kl 6-10 känner mig helt slut kl 10 men då sätter man sig i bilen och styr mot Göteborg och Ninjas fodervärds familj :)
Va med när de red henne i paddocken, gav lite tips och hjälpte dem att få henne lugnare i steget, vilket de skötte kanon bra!
Sen vidare till mc donalds för lite middag innan jag åter igen börjar jobba klockan 16-20 :)
Jag kommer vara som en klubbad säl i morgon ;)

Ninjas nya stallkompis solej (stavning) en mycket söt liten sak ;)

Av Evelin Johansson - 11 oktober 2013 21:23

Provred igår en mycket trevlig 3 åring!
Sten cool är ett bra ord att beskriva den med. Riden i alla gång arter och påbörjad hoppning på mindre hinder. Tittar inte utan har ett härligt sug på hinder.
Underbart kändes det!
Så nu får jag fundera lite och se vad jag känner framöver :)

Kram på er!

Av Evelin Johansson - 9 oktober 2013 12:04

På torsdag ska jag åter igen åka och provrida, denna gången blir det ett sto på 3,5-4 år :) 155-160 hög. Vid namn zaga
Grundutbildad och lite hoppad under ryttare. Känns bra och hoppas det känns lika bra efter att jag provridit i morgon.

Saknar verkligen hästarna och vill så gärna igång att tävla och träna. Laddad till tusen men vi får se va som händer framöver!

Nu vet ni i alla fall vad jag ska göra i morgon ;)
Underbara Hanna följer också med :)

Fortsatt trevlig lill lördag på er :)

Underbar sträcka att kunna galoppera på ;)
Dock i Värmland uppe hos mitt hjärta, så lite långt att åka för att rida på ;)

Av Evelin Johansson - 7 oktober 2013 20:50

Idag blev de lite ridning inplanterat på schemat ;)

Hade igentligen bara tänkt att följa med Hanna och kolla/ hjälpa henne när hon rider.
Men de slutade med att jag fick på mig ridkläder med och red en stund med,en oj vad man tappar fort. Hade nog behövt göra ā övning i morgon för står de skulle sitta, "slarvar" i min ridning när jag inte har kroppen med mig...
Men hoppade i alla fall lilla Rambo några språng på 60cm ungefär och de är så ovant, blir nästan höjd rädd ;)
Men nästa gång går de bättre :)

Imorgon ska jag rida dressyr på han då Hanna ska knäcka rätt ryggen sin..

Mysigt värre att va tillbaka i sadeln :)

Hanna du har glömt att blogga på några dagar ;)
Kram <3

Av Evelin Johansson - 3 oktober 2013 15:29

Jag önskar att du såg mig, lyssnade på mig, försökte förstå mig.

Känner mig osynlig, när frågade du sist hur jag verkligen mår? När ställde du en följd fråga på mitt svar sist?
När försvann jag?
När blev jag osynlig?

Om jag bara visste hur du känner, om du någonsin kan svara mig med ett svar längre än 3 ord?
När ska allt bara få vara bra!

Känner mig så deprimerad så jag inte ens ser ljuset i den mörka tunneln längre, var tog de vägen ?

Ovido - Quiz & Flashcards