adifferentlife

Alla inlägg under januari 2014

Av Evelin Johansson - 31 januari 2014 22:02

Dagen till ära blev de en barbacka tur i "all" snö som kommigt!
Hanna och Rambo följde med som sällskap! Både jag och Hanna kände att vi satt och red på två tickande bomber!

Rambo trippa på i bra fart i täten och Annie hack i häl!
Efter en stund lugnar anni ner sig och jag säger till Hanna att oj nu lugna hon änna ner sig men de va bara lugnet före stormen!
För sen jädrar några galoppsprång på stället lite framåt och sen skicka hon uta bara helvete! Å jag va gött säker på att jag skulle tugga snö då men jag lyckades sitta kvar!
Å då vänder sig Hanna om i godan ro och frågar om vi har brottom ;) hon hade då inte märkt att vi hade hoppat lite :)

Älskade underbar tok häst jag äger <3

Här går funktionellt före snygghet ;) men inte fryser jag i alla fall ;)

Av Evelin Johansson - 31 januari 2014 09:21

På söndag sätter jag och Ida oss i bilen för att åter igen åka skidor i fjällen ! Helt otroligt härligt ska de bli att ännu en gång åka skidor ioch denna gången med några av kusinerna med :) roligt kan jag lova att vi ska ha. ;)

Borde kanske börja packa med? Men de får vi ta i morgon!

[Bild]

Av Evelin Johansson - 30 januari 2014 17:10

Dagen började med frukost hos mor och far!
Sen vidare på några timmar jobb.

Sen träffade jag underbara Emelie och åkte med till hennes stall och myste där en stund!
Red även sunnie i hagen en stund :)
Och även Emelie red en stund :)

Sen hem till "mitt" stall och ta hand om Annie tills hovis kom och slog på en sko som krånglat!

Duktig häst skötte sig kanon :)

Nu sitter jag i soffan och äter tårta oss mamma och Pappa för han fyller år :)

Av Evelin Johansson - 29 januari 2014 21:36

Kan ingen ge mig 1meter snö snart!?!?!?!?


       

Av Evelin Johansson - 29 januari 2014 15:34

Förmiddagen har jag spenderat hos Åsa och hennes nordsvenskar :)

Så mysigt och härligt att mysa i stallet och få köra häst <3
Körde i över en timme! Helt underbart!
Sen myste jag med lill killen en stund <3

Av Evelin Johansson - 28 januari 2014 10:00

Gårgads kvällen spenderades med foderföreläsning i skara!

Va nyttigt det är att få lära sig om foder, energi protein och mineraler!

Riktigt riktigt roligt så nu fattas bara en foder analys så kanske Annie kan få rätt foderstat :)

Nu kollas de på film med en stukad fot. Känns mindre skönt skulle jag vilja påstå!

Kram på er där ute <3

Av Evelin Johansson - 26 januari 2014 22:05

Efter att alla de andra hade ridigt i lördags släppte vi Angie i paddocken och Hon tyckte de va livet!


Första bilden ni ska få se är min absoluta favorit bild på Angie <3

 



     


Se en serie tok bilder ;)

         


Tydligen kan hästen min stegra på komando med ;) heheh Toka <3

 


Det var va jag hade att säga för denna gången :)


Av Evelin Johansson - 26 januari 2014 21:55

Jazzet och Saga Eriksson Losbeck

           


Laika och Louise Björklund

         


Zickan och Anna Magnusson

     

Mille och Katarina Björklund

   

Rambo och Hanna Gärdnér

     


Sen lite blanda de bilder från dagen, blandannat Lillan,smarty hundarna och lite fika och även en stall bild på de som red :)

         


Detta var lite av bilderna jag tog under lördagen :) Även Angie fotades men de får ni i ett senare inlägg :)


Hej på er så länge! <3


Ovido - Quiz & Flashcards