adifferentlife

Alla inlägg under februari 2014

Av Evelin Johansson - 28 februari 2014 13:39

I morse kände jag inte alls för stallet men efter en stund drog jag mig dit och då blev de lite löshoppning för annie, coffe och lillan :) Härligt att se tekniken de har och se hur mycket de gillar det :)


Först ut va lillan :) Hon är 22 år och tycker ibland att livet är lite tråkigt idag va inte en sådan dag ;) hon hoppa studsa och tyckte de va skit kul öronen fram hela tiden :)

Underbart!

 


Sen va de annies tur!

Där fans de en massa energi! alla hinder togs i 200knyck ;)

Tok tanet <3

             


Sist ut va Dark coffe :)

3 åring, är lillans son.

Han tyckte de va kul men fatta inte riktigt vrf man skulle ha hinder före de stora ;) Men när han väl fick lite fart i sina ben så vart sprången MYCKET bättre :)

        4



Nu ska strax jag iväg på jobb!! Sista passet för denna veckan :D GÖTT!


På söndag blir de Horse Show :)


Av Evelin Johansson - 27 februari 2014 21:40

Idag så har Annie fått en ordentlig genomkörning på sina hovar!

Hovslagarjobbet skulle till Annie och jag bad stallägaren sagt fråga vad han tyckte, om jag skulle vänta lite till eller sko om henne. Vilket han gjorde, hennes hovar e katastrofalt dåliga :(
Så nu blir de att köpa biotin till tösen <3

Och efter en Låååång dag på jobbet så åkte jag till stallet för att kunna slappna av lite!

Red ett pass på 40 minuter i padocken <3
Min tös tyckte de va livet å komma ut, sen att de stod hinder där gjorde ju även livet ännu roligare!
Hon vart änna studsiga där en stund!
Förra gången fick jag driva lite det kan jag lova det inte behövdes idag!
De va någon som blev överlycklig över att få skritta över tre bommar ;)

Helt underbar mjuk och fin va hon!
Så härligt när de släpper lite! <3

Av Evelin Johansson - 25 februari 2014 16:53

Förmiddagen har spenderats på jobbet och myst med mu och mjölat :)

Av Evelin Johansson - 24 februari 2014 17:10

För säkerhets skull tog jag idag ut vet för att kolla så allt stod rätt till med Annie!

Vilket det gjorde och hon gick även igenom en besiktning så nu kan jag äntligen höja försäkringen :)

Och Äntligen kan jag sätta igång henne ordentligt och börja träna henne även med ryttare!

En kanon dag som kommer avslutas med taco mys hos Emelie och Tompa :D

Av Evelin Johansson - 23 februari 2014 20:15

I morses så ringde stallägarna och sa att Annie låg ner i boxen och såg väldigt hängig ut och att hon la sig ner med engång efter att Mats kört upp henne så han tog på henne och gick ut och gick med henne tills jag kom,
Vi gick i 30 min och sen fick hon "vila" och dricka vatten i 20-30 min å sen ut igen och när kl va ca ett så hade hon skitit tre gånger och drack som vanligt och piggheten va tillbaka!

Så i samråd med vet så ställdes hon på Box under uppsikt och lite hösilage i omgångar!
Nu när jag var där ikväll så såg allt normalt ut och vi va ute och motionerade en timme :)
Sen så får hon komma ut i morgon vilket hon kommer uppskatta!

Är så jäkla glad att jag står där jag står de är helt underbara och hjälper till med allt <3
Fordringar en gång i timmen och i natt så är de så underbara så de går ut och kollar till henne!

Min älskade flicka <3

Av Evelin Johansson - 22 februari 2014 14:25

Låter dagen berättas i bilder!
Helt underbart har de vart och mer bilder kommer när de ligger i datan!

Av Evelin Johansson - 21 februari 2014 15:28

Älskade lilla flicka <3
Idag när jag inte hade någon motivation alls så va hon så otroligt jäkla duktig!

Longerade i bara grimma idag, vilket funkar ibland och ibland inte :)
Men idag oj oj oj!
Hon var så duktig, lyssnade på varje brhoo och saktade av så fint och hon va riktigt lyhörd för mig! Sänkte huvudet och jobbade på otroligt bra med ryggen :)

Sen var hon lite loj i kroppen, inte ofta man behöver driva på denna häst men idag hade hon lite träningsverk från gårdagens tömkörning!
Härligt att de börjar ge resultat!

Av Evelin Johansson - 20 februari 2014 18:48

Tyvärr blev inte mina planer som jag tänkt mig. Men de blev ju bra ändå :)

När jag vaknade var de snö ute och där med blev det ingen löshoppning.

Bilen har jag bara hunnit plocka ut men i stället blev det städning av pannrummet hemma :) behövligt och bra blev de :)

Sen har jag hälsat på Himle och hans kompis på lösdriften och sen var jag med Åsa och körde himla :) även Victoria följde med idag :)

Nu ikväll har jag även longerat/ tömkört annie! Så jäkla duktig va hon idag min flicka <3

Ovido - Quiz & Flashcards