adifferentlife

Alla inlägg under april 2014

Av Evelin Johansson - 29 april 2014 20:22

Efter tre dagar med monster pass på jobbet så åkte jag mamma och syster till stallet :)

Vi myste, longerade, och borstade i strålande sol :)

Båda hästarna longerades i bara grimma, så himla duktiga båda två! Skötte sig kanon! Lyssnade toppen och var så sjukt underbart!

Av Evelin Johansson - 27 april 2014 21:37

Hästarna vilade idag och då tog jag tillfället att åka mc :)

Av Evelin Johansson - 26 april 2014 19:55

Ninja gick ju långtur som ni läst och Annie fick sig ett pass i paddocken!

Bommar och två sockerbitar stod på schemat :)
Så duktig va hon!
De steget kan jag leva på ett bra tag!

Lite bilder på mina två älskade hästar som myser i hagen :)

Av Evelin Johansson - 26 april 2014 19:46

Lördag och veckans långtur, Anna,Jon,Linnea och jag gav oss iväg ut på en helmysig tur.
Så jädra underbart och dessa människor gör mig så otroligt lycklig!!!

Visar ritten i bilder!

Sen en härlig bild på min trotjänare och stallkompanjon :)
Den jag frågar om ALLT :)

Av Evelin Johansson - 25 april 2014 15:51

Idag tre veckor efter pappas begravning va de dags igen, men idag för vår älskade farfar <3
Saknad och älskad!

Var även på pappas grav i dag för första gången sen begravningen!

Av Evelin Johansson - 24 april 2014 22:16

Mina hästar skötte sig toppen idag!
Annie gick i paddocken i ca 35min skritt och trav på fokus att få ner hennes huvud!
Gick riktigt bra på slutet!

Ninja reds ut med stallgänget, även Louise följde med på sin ponny idag, så kul när alla kan hänga på :)
Mysigt värre va de helt klart!

Sen åkte jag till grästorp och kollade på kusinen som red lektion :) så duktig va hon!

Sen får ni ett litet collage med ;)

Av Evelin Johansson - 22 april 2014 21:20

Första jobbdagen efter påsk!
04,30 till 12,30 var dagens tider! Kalvning, mjölkning, fodring och mys med djuren va lite av allt som hans med på dagens pass :)

Väl hemma igen somnade jag i soffan i ca 1h :) gött skönt!
Vid 15 tiden drog jag mig mot stallet och veckans första uteritt :)
Mysigt och är så stolt över min häst idag! Duktig Annie :)

Å vet ni vad???

Jag fick åka motorcykel i dag med ;)
Så underbart jävla kul rent ut sagt!!
Å känner mig ändå rätt snygg i min mundering ;)

Av Evelin Johansson - 21 april 2014 14:39

Ninja var även idag väldigt ömfotad! Vilket va mindre kul att se men hovis kommer på torsdag morgon. Så då får hon vila fram tills dess och så får vi se om sträckningen o bogen är borta då!
Hoppas hoppas hoppas!

Sen så skulle jag rida Annie i paddocken, men oj vad tjejen hade träningsverk, stackaren!
Men vi skrittade och travde i ca 30 minuter sen fick hon komma ut i hagen igen :)

Mina två små flickor :)
Nu blir det handboll i Alingsås :D

Ovido - Quiz & Flashcards