adifferentlife

Alla inlägg under juni 2014

Av Evelin Johansson - 29 juni 2014 20:57

WOW


Behöver man säga något mer?


Det är den känslan jag har efter att ridit Ninja idag!


Den vackraste mest otroliga häst hade jag idag!


Jag, Jon och Anna skulle rida ut, jag bad om en kortare tur då jag inte känner mig riktigt i form när jag jobbar som jag gör!

Det blev en av de bättre turerna jag har haft på LÄNGE! En häst som lyssnade på minsta vink! Pigg som få och va helt underbar!


Ninja har de senaste halvåret haft svårt att få under sig baken i galoppen, men inte idag!

Ninja har även haft svårt att få luftiga språng när vi rider, men inte idag!

Ninja har svårt att gå i form och orka bära mig ordentligt, men inte idag!


Den hästen jag satt på idag var otrolig, så jädra fin och hon ger mig mer och mer för var dag som går!

Älskade underbara häst <3


Tack ska även Anna och Jon ha som nästan släppa mig till stallet när jag va helt slut, och de va de bästa på länge kan jag lova!

 

Samma underbara känsla som när denna bilden togs!


Av Evelin Johansson - 28 juni 2014 20:36

En känsla som kommer krypande då och då!

En känsla som växer sig starkare de gånger jag ser dig!


Jag har en saknad till min far och den saknaden gör konstant ont!


Sen finns den saknaden som mol i mig, saknaden efter dig, dina armar om min kropp!

Hur mitt hjärta gör glädje hopp när du håller om mig, hur mina ben skakar!

Du får än idag mig att känna så här, på precis samma sätt som du gjorde första gången jag såg dig, första gången du höll om mig!


Om jag bara viste hur jag skulle kunna säga detta till dig, hur jag skulle kunna få dig att förstå!

Men jag lovade då att jag skulle göra de som va bäst för oss, och just då va de det rätta att släppa dig, men jag vill inte ge upp oss än! Jag vill tro på att du kommer tillbaka i mitt liv, att de kan bli vi igen!


Jag skulle vilja säga att jag gör allt för att få dig tillbaka men de skulle va en lögn, för jag vill att du vill ha mig precis som jag är, med mina brister och fel! Precis som jag är!


Men ändå så drömmer jag om dig, jag önskar och hoppas så att du vill ha mig tillbaka!


Om jag bara visste hur jag skulle säga det!


Du är älskad och saknad <3



Av Evelin Johansson - 22 juni 2014 20:05

Denna helgen har hänt mycket!

Jag blev sparkad på benet, mammas axel gick ur led!

Sen har det varit fest och härligt umgänge med kompisar :)
Kändes ovanligt att klä upp sig !
Men va lite kul faktiskt!

Sen har de vart min sista helg någon sin på Ödegården!
Både tråkigt och skönt!

Och nu avslutar jag denna helgen hos Emelie och Tompa med ett trevligt gäng!
Grillning står på schemat! Mums!

Natti natti! ;)

Av Evelin Johansson - 18 juni 2014 19:52

Skriver ett inlägg i väntan på att Emelie och Tompa kommer hem med Volvon som de så snällt har hjälpt min familj att laga :)

Ikväll ska jag och Jon ta och rida ett pass i paddocken!

Inget någon av osa igentligen tycker är super kul men de måste göras ibland!
Så ikväll tar vi en tur där!
Hoppas min flicka sköter sig bra :)

Sen va hon inte allt för nöjd igår när hon fick flygtäcke igen!

Idag har jag även vart med Hannis i Skövde!
Mysigt värre!
Har saknat min vän så in i Norden!
Hon e grym helt klart<3

Har även ridit lite i mina nya stövlar de sista! Helt gudomligt sköna och sitter som ett smäck!

Av Evelin Johansson - 16 juni 2014 07:46

Då va vi åter inne på en ny vecka, en ny måndag!

Den börja ju inte jätte bra precis!
35 st mjölk kor som vägrade gå in och bli mjölkade! Ja de va bara och ta en morgon promenad och hämta dem!

En kossa som har fått kalvförlamning, så hon ligger nästintill död i ladugården! Men nu börjar hon piggna till!

Under dagen hoppas jag på att få träffa Emelie igen, tanken va en lugn ridtur. Hur de blir med de får vi se för just nu öser regnet ner!
Men annars finns de nog någon bra film och lite gott hemma hos mig vi kan ha trevligt med ;)

Sen har jag kanske 2000 bilder att gå igen om och visa både här och skicka till personerna på bilderna!
Ligger efter lite lätt!!

En lyx frukost kanske man skulle göra sig med ;)

Av Evelin Johansson - 14 juni 2014 22:59

Fredagen började jag med jobb! 8h i värmen och jag tänkte ta de lugnt efter men nej då!!

Ninja skulle ridas!
1h i padocken, och jädrar va duktiga vi va! Skänkelvikningar satt som klockan och sen red vi över 4 bommar i rad, även detta gick bra efter en stund! Tillslut hade vi komigt över två socker bitar i rad!
Vilken underbar känsla!

Första hindren hon och jag hoppar på 1,5 år!! Så jäkla stolt!!
Min duktiga flicka!

Annie lobgerades lite, kändes inte helt fräch på volt än :(

Kvällen slutade sen med lite go dricka mes underbara vänner och övernattning hos Emelie <3

Lördagen spenderades med att göra i ordning två kompisar inför bröllop :)
Sen var de frisering och färgning av mitt eget hår :)

Ninja fick ett ordentligt longerings pass! Så jäkla fin va hon!

Sen iväg till skara för bil race med Emelie och kompani!
Och nu blir de natten!!!

Lördagen spenderades med att göra i ordning två kompisar inför bröllop :)
Sen var de frisering och färgning av mitt eget hår :)

Ninja fick ett ordentligt longerings pass! Så jäkla fin va hon!

Sen iväg till skara för bil race med Emelie och kompani!
Och nu blir de natten!!!

Av Evelin Johansson - 12 juni 2014 11:07

De senaste veckorna är min motivation i botten :(

Annie är "skadad" och ska börja sättas igång igen! Vilket är lagom frustrerande! Men vara hon kommer igång och blir såld nu bara så!

Ninja trampar av sig skorna varje gång jag rider, så känns sjukt meningslöst att träna när man vet att de snart fattas en sko igen!

Men nu kommer hovslagaren och skor om Annie och slår på Ninjas tappsko, så snart kanske vi kan va på G igen!
För detta börjar bli tråkigt!!!!!

I stället för hästarna har jag nu badat flera dagar och hunnit umgås med vänner och sola :)
Plus jobba men de är inte lika kul!

Av Evelin Johansson - 10 juni 2014 20:21

Så duktiga va detta ekipage i helgen!
Hoppa som hejsan <3
Tack för att jag Dick följa med Emelie :)

Ovido - Quiz & Flashcards