adifferentlife

Alla inlägg under september 2014

Av Evelin Johansson - 28 september 2014 12:16

En dag som kanska igentligen inte alls blev som jag planerat men den ser ut att bli toppen ändå :)

Åkte till stallet vid 10 och myste med min jätte skitiga häst ;)
Nu är hon ren och fin och myser ute i hagen :)

Efter det så skulle jag ha åkt till Essunga och kollat lite klubbtävling men i stället åkte jag till Mye :) hon skulle hämta Hö till hästarna så jag tog mig friheten att åka med som lite sällskap :) alltid mysigt att prata häst och umgås med vänner :)

Nu ska jag kolla en film innan jag går in i duschen för att sen åka vidare till min kusin som ska ha kalas :)

Jag gör allt för att hänga mig kvar i min tränings motivation :)
Det är kul och även veta att man blir starkare och mår bättre gör mig glad :)
Så jag ska försöka hänga i ett bra tag till! Skam den som ger sig! Man ska börja i tid för att va redo till sommaren :)

Av Evelin Johansson - 27 september 2014 23:48

Tänkte idag visa er några några filmer från vad jag gjorde i torsdags :) 

Jag och Mye och Emelie va ju på en raodtripp :)


Bilen styrdes mot gränna och ett 6 årigt sto! Så fin och mycket trevlig häst! Föll verkligen mig i smaken! Stor lite grövre och lite lugnare än de andra hästarna jag kollat på och ägt ;) 


Hoppas de kan uppskattas med lite filmer här på bloggen ;) 


Vem vet de kanske kommer en ny stjärna till stallet snart :) 


I första filmen rider tjejen som brukade rida henne :) Och de två sista är när jag hoppade några skutt :)
 
 

Kanske borde tillägga för er som inte vet att hon är runt 1,80-1,85 hög ;) Där lär de behövas pall ;P
 

Av Evelin Johansson - 25 september 2014 21:52

Vilken härlig eftermiddag de blev :)
Jag Mye och Emelie har varit iväg och kollat på en mycket trevlig häst!
180 hög ca :) mums kan jag ju lugnt säga! Verkligen en häst för mig! Vem vet va som händer nu framöver ;)

Sen bjuder jag på en liten sneak peek på snyggingen i rött ;)

Av Evelin Johansson - 24 september 2014 17:51

Idag är jag på ett strålande humör! Och jag betvivlar att något kan få mig arg idag :)

När till och med kemin känns så där lagom svår men ånda förståelig!

Sen 1,5-2h på gymmet som gick så jävla bra med! Fasen va gött de är å va på G igen! :)
Hade med mig My och Anna som sällskap, de gör ju att man blir ännu mer motiverad!
Tummen upp på detta asså!!!:)

Sen var jag och My värsta nyttiga och åt sallad till lunch efter träningen :)

Av Evelin Johansson - 22 september 2014 17:49

Just nu funderar jag verkligen på vad jag funderade med när jag börja läsa!

Skogs tenta i torsdags som jag i och för sig fick topp betyg på!
Men på fredag har jag en STOR tenta i biologi kemi och fodermedel!
Känner mig rätt så borta i detta ämne trotts att jag tycker det är väldigt intressant och kul! Men oj va mycket det är och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna och orka med detta!
Phuuu!
Men de ska gå!! De bara ska funka helt enkelt!

Men tog mig en ledig stund och åkte ut till stallet och myste med min fina flicka <3 väntar än på svar från Carro så vi kan kolla hennes rygg och se vad som är fel! Min lilla flicka, de gör mig ont att veta att du inte är helt frisk!

Nä nu ska här pluggas en stund till! De känns som de behövs!

Av Evelin Johansson - 21 september 2014 12:22

Jag är inte den som är rädd för att prata om mitt liv, vem jag är och hur jag vill ha saker och ting!

Men jag kan lova att när folk börjar bli så satans jävla giriga att de inte ens kan fråga mig personligen om det är något de vill veta, då börjar mitt tålamod ta slut!

Och inte nog med de, så ska folk som tror sig känna mig lägga sig i och förklara vem jag är, jo för de blir säkert toppen bra när du förklarar vem jag är!
Jävla idiot! Sköt dit eget liv och ge blanke fan i mitt!

De är mitt liv, mina val, mina tankar och idéer!
Vem jag tycker om, vem jag vill leva med eller inte, vilka vänner jag har, vem jag jobbar med de är mittt liv inte ditt! Så skött dig själv och skit i andras!

Detta gjorde denna helgen till en betydligt sämre helg än va de hade behövt vara!

Av Evelin Johansson - 15 september 2014 16:03

Sitter i skolbänken och är pigg men tyvärr lite ofokuserad!
En toppen helg har jag i ryggen och en toppen måndag hIttils!
Vilket är helt underbart!!

I fredags spenderade jag och C några timmar i garaget, syrrans s70 skulle fixas! Den rullar nu åter igen och igenom besiktningen har den gått!!

Lördagen spenderades med mys både med C och tjejerna :)
Löshoppning och ridning han jag också med :) en toppen toppen dag!

Söndagen spenderade jag och Mye i Vänersborg skam hästskötare till marina som tävlade. En varm och härlig dag! Med relativt bra starter!
Sen så röstade jag med!
Och ännu en kväll la jag mig i min favorit famn och somnade som en stock <3

Och denna morgonen har jag vart på gymmet i två timmar! Så jäkla skönt!

Av Evelin Johansson - 11 september 2014 20:52

Ännu en vecka i skolan snart över ;)
Mycket skog och kemi har de blivit!
En halvdag kemi i morgon, sen ska jag hem och äntligen lägga ryggen min i carolines händer och hoppas på att jag blir bättre i ryggen!

Sen blir det mys med C och även en lördags kväll med mina brudar<3
Detta kan nog bli en bra helg!
Plus att min ponny plutt ska skrittas!

Var även med Martina och kollade på henne när hon tränade för Anna Emanuelsson, om jag mins helt rätt!
Så jädra bra tränare och jag är full av massa nya tips!

Martina var helt grym och tränade så jäkla bra! Så himla kul att se deras utveckling<3

Ovido - Quiz & Flashcards