adifferentlife

Alla inlägg under december 2014

Av Evelin Johansson - 30 december 2014 22:40

Mys, tacos och spel med err härligt gäng ?

Av Evelin Johansson - 24 december 2014 20:59

I måndags skulle jag provrida två hästar, en "tant" häst och en lite piggare och mer livlig häst!

Den första var verkligen inte något för mig, en riktig tant häst, seg ville inte riktigt gå fram seg och ja en tant häst helt enkelt!

Nummer två var en 15 åring som gått 120 hoppning och LB dressyr!
Men var livlig och hade ibland en egen åsikt!

Vi red ut ca 25 min skritt och trav, trevlig lätt i handen gjorde något glädje skutt men inte mer!

Väl inne i paddocken så gick allt åt pipan!
Vi kom in 10m hon spände sig, kollade och kände sig inte riktigt så mysig som ute!
Sen började det, stegra, piruetter, bocksprång och sen smal det!

En flygtur på två sekunder han jag sen så landade jag med huvudet i backen och sen ryggen i!

Detta resulterade i en lätt hjärnskakning, 3,5h på akuten, ryggröntgen och allt där till!
Aj aj aj!

Inga skelett skador som tur var!

Hjälmen säger hej till soptunnan och mitt konto blev helt plötsligt ännu tommare!
Den höll men den är absolut inte användbar mer!

Ha en fortsatt trevlig jul!

Av Evelin Johansson - 23 december 2014 17:19

Men det berättar jag in senare ;)

Har varit och bytt julklappar med Emelie och My nu ikväll! Väldigt mysigt och trevligt :) undra om Emelie vet att jag konstant fryser om huvudet för jag fick en jätte mysig mössa :)

Av ny fick jag en läder grimma :) undra om hon gått igenom alla mina häst saker för de är inte mycket jag saknar men någon läder grimma har jag inte ;)

Emelie fick av mig och My en biljett till Göteborg horse show :)
Och My fick en halv :p hehe!

Men nu ska jag snart börja att skriva ihop inlägget om gårdagen ;)

God jul på er alla :)

Av Evelin Johansson - 21 december 2014 20:53

Fick en bild av en kompis nu ikväll!
Kan ju säga att jag inte alls längtar ;)

Vad jag saknar snön, vintern och allt den har gett mig!

Så mycke kärlek, vänskap och härliga minnen :)

Ska snart lägga mig och drömma mig bort <3

Av Evelin Johansson - 21 december 2014 10:45

Jag har suttit här en stund och funderat över vad jag ska skriva om detta året! Har tyvärr inte många possitiva saker att berätta om detta året...
funderar och funderar men just nu känns det som att jag bara kan ge fan i att sumera detta året, föe ni lär ju inte bli direkt glada över mitt deprimerande år!

Men nu är snart detta året över och 2015 kan komma in! Tror faktist inte att de kommer komma många år som vart lika jobbiga som detta!
Pappa,farfar,Maja,Lars och mina två älskade hästar Ninja,Angie ni är alla saknade och himlen har fått många nya stjärnor detta året!

Livet är inte alltid rättvist :(

Pappa du finns för alltid med mig <3

Av Evelin Johansson - 19 december 2014 19:05

Jag saknar det, de är helt otroligt att jag fortfarande bor här nere där de bara regar!

Vill ha massa snö, vinter och kallt!

Men om 1.5 vecka åker jag och syrran till fjällen och sen är jag hemma om tre veckor och sen ska jag åka upp en vecka till, underbart är ara förnamnet <3

     

Ida jag saknar er <3 hoppas du och lutchi kommer hem snart!

Hoppas ni har de varmt och skönt i Argentina!  


Puss och kram gott folk <3

Av Evelin Johansson - 15 december 2014 14:24

Hej igen!


För ett par dagar sedan var jag och hälsade på hos en kompis som har fått sitt tredje barn!


En liten tjej, så söt! När hon inte skriker!


Det var en rktig skit dag när jag var där, deprimerad, trött och allt gick åt motsat riktning mot vad jag ville!


Men denna söta tös, myste ner sig hos mig och somnade bums! Detta gav mig för stund glädje och lättnad! Va livet var lätt när man var liten!


Tänkt ni skulle få se några mysiga bilder <3  

Bebis mys<3   

Trygheten i en famn <3  


See you son i hope :)

Av Evelin Johansson - 14 december 2014 20:26

Hej på er !


Det var ett tag sedan jag var här och skrev, motivationenn är körd i botten och allt känns allmänt depprimernade just nu! Men jag kommer tillbaka en vacker dag!


Idag har vi haft vårat årliga pepparkaks bak, mysig och helt underbart som vanligt!

Men tyvärr finns ingen snö än och de gör ju att endel mysighet fattas!


Bjuder på härlig bilder och hoppas ni njuter!


   Bakbord :)

 

Mums mums pepparkaks deg :D

 

Kavlad och utryckning av deg :)

  

I väntan på ugnen!

 

Snart ät bara! MUMS!

 

Klara!

 

Och lite jul fint bara för att jag saknar jule, vintern och allt där till som bara den!


Puss och Kram hoppas ni har de bra <3

Ovido - Quiz & Flashcards