adifferentlife

Alla inlägg under april 2015

Av Evelin Johansson - 29 april 2015 09:26

Veckans ridschema :)

Måndag: uteritt ca 1h

Tisdag: markarbete, framridning ute!

Onsdag: uteritt 1h-1,5h

Torsdag: longering eller uteritt

Fredag: hoppträning för Martina

Lördag: vila

Söndag: uteritt 1-2h

Detta är denna veckans plan :)

Av Evelin Johansson - 28 april 2015 20:58

Hej på er!
Idag var det dags för andra ridturen på nya stället och markarbete stod på schemat ;)

Vi började med stall mys, och pyssel!
uppskattades åt bägge hållen :)
Efter det skulle jag hoppa upp och rida fram, men Sannie är så satans laddad så jag hinner inte sätta foten i stigbygeln innan hon ska iväg, så lite iriterad som jag blev så bad jag henne stanna kvar, vilket hon motvilligt gjorde, men väl halvvägs i sadeln var det någon som lätta de sina framben och protesterade ordentligt över att behöva stå still!

Efter det så red jag ut en sväng på kanske 20-30 min i skritt, trav och galopp och kände på henne ute innan jag gick in i paddocken och red över lite upphöjda kavalleti bommar, hon var lugn och oftas väntade hon in mig riktigt bra!
Ett litet krys på 50cm hoppade vi med, aldeles lagom för att känna av hur hon käns!
Efter 30min i padocken slutade vi på topp med en svettig häst och en svettig Evelin som skrittade av på grusvägarna :)

Fina älskade häst <3

Av Evelin Johansson - 28 april 2015 07:34

Och andra skoldagen på veckan närmar sig!

Igår kväll fick Sannie komma ut i skogarna här borta för första gången :)

I stallet var hon så satans odräglig så jag kunde spy på henne!
Men väl uppe i sadeln så funkade allt som vanligt, en pigg framåt häst som lyssnade bra! :) kul!

Vi fick sällskap av Porche och Lina :)
För att hitta lite nya vägar! Finns massa kul här i skogarna!

Även stall hunden va mes på promenad ;)

Efter ihop släppet så fick Sannie inte riktigt komma in, de hög och jaga henne, så flocken delades men har suxsesivt släppts ihop igen! Så tyvärr har stot orsakat ännu mera sår på min älskade häst som är alldeles för snäll!

Men de lugnar sig och de är troligen snart färdig fajtat!

Fina huggtänder på ryggen :(

Av Evelin Johansson - 27 april 2015 11:39

Lite mobilbilder på ihopsläpp! :)

Av Evelin Johansson - 25 april 2015 20:38

Hej!
Bilen är packad och transporten är kopplad!
Imorgon flyttar Sannie med mig till Norra Vånga :)

Ett nytt kapitel i livet börjar ta form!

I torsdagas så hoppade jag Sannie för Martina! Hon var pigg och glad!
Att då sätta mig och rida Sannie på ett rakt tränsbett var en rent ut sagt en korkad ide!
Sannie stack i från mig mer än en gång! Men trav hoppa gjorde vi med bravur! Så duktig va hon! 80cm kol vi över!

Sen hoppa studs i galopp och de gick då inte alls lika bra! Fy fan rent ut sagt! Men vi biter ihop och kommer med nya tag :)

I fredags så skrittade jag Sannie i 40min och första 20minuterna gjorde Saga och Anna-Karin mig sällskap!

Anna-Karin red först ferb!

Sen så bestämde Anna-Karin och jag att vi rider ut en sväng på Gasten!
Så sagt och gjort så följde de med på 10minuters sväng ;)

Så jäkla duktig <3
Underbar ponny!!

En mysig bild på min älskade häst <3

Av Evelin Johansson - 25 april 2015 17:01

Concorde i väntan på sin 130klass i lilla Edet :)

Av Evelin Johansson - 22 april 2015 21:57

Hej!
Nu ikväll är lägenheten tömd och Sannie är riden!
Produktiv kväll!!

Sannie skulle gå en lugn tur i skogen idag och jogga av träningsverk!
Träningsverk hade hon, men lugn tur var de sista det var!
Hon var pig som f*n och allmänt tolig, bocka, studsa och sprang för glatta livet!

Men efter 1h så var hon lugn och fin och slappnade av bättre!
Tyvärr verkar hon bita sig själv med jaktkandaret, får fundera på något annat bett kanske :/

Ulrika och DC gjorde oss sällskap idag :)

Och lite kvälls mys i kvälls solen han vi med <3

Ovido - Quiz & Flashcards