adifferentlife

Alla inlägg under maj 2015

Av Evelin Johansson - 27 maj 2015 16:05

Igår blev det dressyr och hon var finare än på riktigt länge!
Men hon är inte helt nöjd med att ha bett i munnen än :(

Idag så red jag på hacket i paddocken, hon var nöjdare men inte lika lätt styrd, vi hoppade två låga krys med ett galoppsprång i mellan, vilket gick super!
Men vi red i 35 min då det spöregna:( skit väder! Och nu lyser solen!

Snart blir det puben med klass kompisarna :)

Av Evelin Johansson - 25 maj 2015 22:20

Hej igen!
Det var ett tag sedan nu, har legat sjuk och sen har det vart fullt upp!

Sannie longerades idag med inspänning och bett i munnen!
Hon har inte vart helt nöjd med att ha ett bett i munnen trots att hon har fått tanden slipad så är hon ändå inte helt nöjd :(

Men idag med rakt gummi bett, så var hon stundtals riktigt riktigt fin!
Den hästen slutar aldrig att förvåna mig <3

Hoppas jag kommer på någon bra lösning så jag kan rida ut på henne i morgon, för jaktkandaret är uteslutet :(
Får kanske testa hackamore någon mer gång och även kanske i morgon när jag är själv eller så får det bli dressyr på banan med rakt gummi bett :)

Av Evelin Johansson - 20 maj 2015 13:15

Måndag: longering
Tisdag: vila
Onsdag: uteritt
Torsdag: uteritt, fokus på att bli av med energi ;)
Fredag: hoppträning
Lördag: lättare uteritt
Söndag: vila

Tänkte ge er en tävlingsplan snart med :)

Av Evelin Johansson - 20 maj 2015 08:21

Hej!
I måndags så longerade jag henne i kanske 20min i paddocken, i bara grimma då vi åter igen har väntar på veterinären som skulle kolla hennes tänder!

Hon skötte sig jätte bra och tyckte de va lajbans roligt emellan åt :)

Igår tisdag så kom veterinären ut på em och slipade så mycket hon vågade på hennes kindtand, den såg inte alls vacker ut! Men nu är de gjort och jag hoppas hon känns bättre i munnen i dag mör jag ska rida ut med Lina :)

Sannie fick nya skor på sig bak igår då de hon hade var helt slut!
Hon ska få fram med innan fredag, men nu kan jag rida henne innan träningen med ;)

Hon fick vila igår så idag kör vi på med nya friska tag :D

Av Evelin Johansson - 17 maj 2015 20:30

    Att sitta och jämföra bilder är nnågot jag inte har gjort så mycket!


Jag sa i början att jag ville att hon skulle biffa till sig och de har hon definitivt gjort nu!

Uppställningsbilder!

Januari

  

   April

Trav

Januari  

Maj

 

Höger galopp februari

 

Höger galopp Maj

 

Vänster galopp februari

 

vänster galopp maj

 


Det har blivit lite skillnad <3

Men vi har mycket kvar att kämpa på :D


Av Evelin Johansson - 17 maj 2015 20:25

Hej!

Idag skulle jag rida sannie i paddocken en lätare hoppning var planen och emelie och my skulle komma och ta några kort och hälsa på!


Men det blev ett väldigt kort pass då sannie var allmänt svårstyrd och nästan helt omöjlig att svänga i vänsterv medans hon var skit fin i höger, magkänslan sa mig att något var fel.


Och så är nog fallet med, en kindtand med en ordentligt stor hake på! den måste störa henne ordentligt!

Så ännu en gång får jag ringa veterinären i veckan.


Men Emelie han ta några riktig snygga biler<3


Tack för att ni titta för bi tjejer <3

                 

En del riktigt snygga bilder som sagt!

Duktga emelie <3

Av Evelin Johansson - 17 maj 2015 09:39

Mitt hjärta smälter!

Ovido - Quiz & Flashcards