adifferentlife

Alla inlägg under juli 2015

Av Evelin Johansson - 31 juli 2015 20:53

En kort semester under helgen :)
Underbart <3

Av Evelin Johansson - 31 juli 2015 06:56

Att ha hästarna på jobbet och kunna mysa lite på morgonen är helt underbart <3

Längtar till de flyttar hem :)

[Bild]

[Bild]

Av Evelin Johansson - 29 juli 2015 21:20

Hej!


Anledningen till att det blggats dåligt är att vi bygger ett stall till mina två hästar <3


       

Städat, rensat och hämtat hem en massa virke har vi ståt i!


Och att ha en snickare som sambo har enorma fördelar! Han är helt underbar min pojk <3

         

Nästan alla reglar står där de ska stå, vilket är väldgt skönt då de känns som vi ärpå G åt rätt håll :)

     

Vissa väggar börjar till och med ta form :)


Och gårdsplanen och hag insläpp/utsläpps platsen har börjat ta form med :)

   

Hoppas ni tyckte det var lite kul att se :D

Nu ska jag snart sova natti natti!

Av Evelin Johansson - 29 juli 2015 19:08

Även idag har jag varit hemma för att vila upp min jumske/ höft!

Sannie har fått vila idag och igår! Men i morgon blir det en kortare tur efter jobbet!

Och sen runt 18 kommer älskade underbara anna-Karin hit <3
Hon är så otroligt saknad!

Och efter som jag älskar henne så mycket så har jag till och med bakat till henne :)

Sen blir det marinerad älg med färskpotatis, sallad och mycket prat <3
Så jag saknar henne! Du är bäst <3
Är så glad att jag träffat dig och din underbara familj!

Av Evelin Johansson - 28 juli 2015 12:50

Hej!
Igår efter jobbet så red jag och Åsa ut på Sannie och Himla, otroligt duktiga hästar hade vi även om Sannie och Himla testade lite!
Himla har vart ifrån sin bebis några få gånger och igår blev det 45 minuter!

Så duktiga!

Sannie skrittades och travades, lugnt och harmoniskt i skogen <3

Sen fick sannie sitta fast i en stund just för att lugna ner sig under uppbindningstiden! Så duktig!
Finna häst <3

Finna Himla och hennes föl Hjälte fick lite träningstid :)

Efter att ha billat golv, och gått 1,7 mil på jobbet i går och sen rida så har jag så ont i min höft så jag blev hemma från jobbet idag :( Fy fan vad ont jag har :(

Men hoppad verkligen att jag är på G i morgon!

Av Evelin Johansson - 26 juli 2015 20:43

Den 27/9 åker jag och Sannie på våran första fäldtävlans träning, en endagarskurs med två träningspass :)

De ska bli så underbart roligt och en rikig sporre till att komma igång och börja träna igen :)

Riktigt längtar!

Av Evelin Johansson - 25 juli 2015 08:34

En fredags kväll med vänner, god mat, massa prat, spel och gott att dricka kan knappast bli bättre!

Emelie och Tompa kom hem till mig och Pelle för lite mat och spel!

Det är alltid lika trevligt och för varje gång så inser jag hur mycket jag älskar minna vänner <3

Att kunna komma i kap allt pratande vi missat, minnas, skratta ja allt där till gör mig så lycklig! Att min sambo sen trivs och tycker om deras sällskap gör kvällarna barra ännu bättre :)

Ett stort tack <3
Jag älskar er!

Kvällen bjöd på färskpotatis med fläskytterfilé och sallad! Mums!
Sen hade Evelin vart så snäll mot sina älskade vänner och sambo som älskar kladdkaka, så jag ställde mig efter jobbet och bakade!
Och jag får säga att resultatet blev fullt godkänt!

Sen fanns det lite tid över med så då skulle jag göra kokostoppar men det blev kokosrutor i stället! Men goda blev de :)

Nu ska jag kolla lite tv och mysa en sväng!
Vi hörs :)

Av Evelin Johansson - 23 juli 2015 20:41

Hej!
Dagens besök på Husaby tog kanske 2,5h men jag fick en hel del saker uppklarade och en del saker som gjorde mig lite upprörd och förvirrad!
Men det är väl lite så det ska vara! ;)

När vi kom fram fick vi vänta lite innan veterinären Ragnhild kom och tog med oss till ett undersökningsrum, sannie fick lugnande och somnade ganska fort.
De kollade sen henne i munnen och upptäckte den ganska groteska tanden!
De kollade sen runt lite till och konstaterade att hon inte hade ett enda sår eller reva i munnen efter denna tanden, eller några andra heller för den delen!
Vilket självklart är super :)
Efter massa prat slipades tanden ner så mycket som man vågade denna gången! Återbesök var 3månad ett tag framöver!

Sen så har hennes böld på benet som hon haft sedan i januari efter ihopsläppet tyckte jag hade blivit större så frågade henne om det med, och hucks flux var vi inne i nästa rum och där skulle hon ultraljudas!

Hon har haft en skada på sin sena som kommer sen den dagen, men senan har läkt väldigt fint men knölen kvarstår tyvärr! Och hon är varken varm, eller svullen eller haltar vilket är toppen så hon har inte ont av det alls! :)
Men anledningen till att jag kanske tycker att den har blivit större kan vara av att hon är lite irriterad i benen igen :( tyvärr vet jag inte av vad :(
Troligen solen!

Så nu ska jag rida och träna och ha så mycket roligt jag bara kan framöver! Prova bett, traggla dressyr och vi ska lyckas <3 för jag älskar denna hästen :) <3

En mycket lycklig Evelin efter dagens besök!

Och en Sannie som vill hem ;)

Ovido - Quiz & Flashcards