adifferentlife

Alla inlägg under september 2015

Av Evelin Johansson - 20 september 2015 15:47

Gump står nu på Bjertorp med Sannie :)
Och om två veckor så kommer de äntligen hem :)

Av Evelin Johansson - 16 september 2015 23:17

stallet börjar ta form och endast lite små grejer är kvar, Pelle snickrar nästan varje kväll och jag målar för att va jag är värd! Så jäkla snyggt blir det!
En Box vägg kvar, ytter väggen på sdelkammaren kvar och en liten vite mellan sadelkammaren och boxen ska få brädor på sig! Sen är det målning på det kvar och lite små pil med färg kvar!
Sadelkammaren ska få en sista strykning färg på tak och väggar sen ska lister upp och golv läggas :) underbart :D

Så snyggt med mörkbruna väggar och svarta detaljer <3
Kommer bli så bra :D
Bjuder på en vild när jag är fullt inne i mitt målande :)

Av Evelin Johansson - 16 september 2015 23:12

Hanna va snäll och tog några bilder på mig och Sannie innan löshoppningen <3

Av Evelin Johansson - 16 september 2015 23:10

idag åkte vi till Elfstrands för att löshoppa Sannie :)
Hon skötte sig exemplariskt och hoppad några språng på 125!
Hon besitter en kapacitet som jag bara kunnat drömma om <3

Lyckan denna hästen ger mig är total!

Av Evelin Johansson - 7 september 2015 22:01

Äntligen är allt klart och min alldeles egna transport står nu på gården och den materiella lyckan är total <3

Fick sällskap av Pelle och Alfred och hämta den så jag slapp köra själv :)
Min underbara lilla familj <3

Av Evelin Johansson - 5 september 2015 20:11

Spackel lager 1: check!

Målning lager 1: check

Gjutning av spolspilta/uppbindning på G!

Sannie är även riden :) en 40 minuters tur med sällskap av Mimmi :)
Alltid lika trevligt!

Av Evelin Johansson - 1 september 2015 22:56

Efter lördagen och söndagens vila reda hon igår ut i ca 1h på grusväg och stubben!

Hon var på slutet riktigt fin <3

Idag skulle vi rida ut med en av grannarna som flyttat hit ganska nyligen! Med 5 islänningar :)

Sagt och gjort 16,30 red jag i från stallet för att "plocka upp" henne :)
Vi var hemma runt 18,30 med två mycket nöjda hästar!
Så kul att ha någon att rida med!
Underbart<3
All träning verkar ge resultat för Sannie orkar otroligt mycket mer både konditions mesig och styrke mesigt :)
Älskade fina häst <3

Sadelkammaren börjar ta form och innertaket är klart och bara någon skiva på vägarna så kan jag spackla och börja måla!
Som jag längtat!

Vad skulle jag göra utan min älskade sambo <3

Ovido - Quiz & Flashcards