adifferentlife

Alla inlägg under oktober 2015

Av Evelin Johansson - 23 oktober 2015 15:13

Nej nej!
Inte helg här inte jag jobbar fredag-lördag-söndag!
Slut är jag igentligen alla redan :(

Började 6 slutade 10
Hemma vid 10,30
Flyttade hagen för hästarna så de fick större hage!
In och duscha
Sen tvätta tvätt
Pluggat någon timme
Ätit middag
Tvättat mer
Startat diskmaskinen
Sist men i ge minst, SOVIT <3
Jag är fortfarande mer död än levande!
Men nu ska jag strax åka och mjölka mellan 4-7!

Det är ingen större hitt att va igång såhär mycket när jag har en förkylning i kroppen :(

De glömde jag ju! Jag myste med mina älsklingar förut <3

Av Evelin Johansson - 22 oktober 2015 20:11

En dag på elmia!

Jag har faktiskt handlat Cavarlettiblock från kellfri!
Ska hämtas i mitten av nästa vecka!

Super, så Sannie kan tömköras över dess på låg höjd och sen även hoppa lätt i höst/vinter!

Snart ska hästarna plockas in och nattas och lika så jag!
I morgon så jobbar jag delad tur hos kossorna :)
Känns både bra och super jobbigt!
Men de ska kunna gå bra!

Av Evelin Johansson - 22 oktober 2015 07:15

stallet är klart, hästarna är ute och pojkarna har åkt!

En lugn morgon tänker vissa?
Men inte jag för det betyder att jag har gått upp tidigare än va jag behöver :(

Men men! De ska jag väl överleva de med ;)

Sannie är nu mera friskförklarad efter sin kotledsinflammation på fram och mildare i bak!

Hon ska nu vila en vecka till och under den veckan även äta metacam för säkerhetskul då de fanns en ytte Pytte liten reaktion på HB men de är borta om en vecka när vi ska börja skritta!


Planen är som följande!
1veckan vila
2 vecckan skritt på töm, slutet av den veckan trav på töm
3 veckan trav uppsuttet
4 veckan galopp

Sen rekommenderade veterinären mig att tömköra henne över Cavarlettiblock 2dagar i veckan under igång sättning! Så sista veckan även lite i galopp!
Sen ska vi vara fit for fight! :D

Anledningen till att Sannie stort set bara ska skritta på töm är för att de ger mer men även att hon kommer vara både högt och lågt efter 4 veckors vila! Och då är inte jag sugen på att sitta där uppe och bara bromsa utan för att de ska kunna bli bra måste hon få trava lite när jag sitter på ;)

Tror detta kommer bli super <3

Sen ska jag försöka få igång Gump här nu med framöver :)

Puss och kram nu ska jag åka <3

Av Evelin Johansson - 19 oktober 2015 15:45

Jag sa ju för ett tag sedan att jag skulle köpa ett par nya ridbyxor!
Ett par starrider ur nya kollektionen!

Det är det absolut bästa jag har gjort! :D
Helt underbara<3
Ska köpa ett par till om ett tag ;)

Om ni vill ha nya billiga bra ridbyxor! Köp!!!

Av Evelin Johansson - 19 oktober 2015 13:23

Men starna är installade då boxarna är klara och vattnet till vattenkopparna är kopplat :)

Men sen är de lite vatten i spolspiltan kvar och handfatet i sadelkammaren :)

Det är nära nu! :D

Ovido - Quiz & Flashcards