adifferentlife

Alla inlägg under november 2015

Av Evelin Johansson - 30 november 2015 18:56

Brödbak, julskinka, super fin häst och Julmys <3

Sannie gick ibörjan och mest stretade emot, men sista traven jobbade hon så jävla fint!
I morgon kör vi samma upplägg, fast med hoppsadel :)

Skritta fram, trava ta en galopp i varje och sen gå tillbaka till traven och kämpa med formen här för att sen gå tillbaka till galoppen och känna på formen lite mera för att åter gå till traven känns den bra, skritta hem :)

Hoppas den bra i a känslan håller i sig för på onsdag är det hoppträning!
Sannie har fått på sig broddar idag för att kunna ridas på grusvägarna, och i och med att de är på så är Sannie åter igen inlindad i "bubbel plast" för att hålla sig "hel" tills på onsdag :*)
Benlinder och boots på!

Av Evelin Johansson - 26 november 2015 15:24

Hejsan!

I förmiddags så gjorde jag de sista på BE körningen så nu har jag äntligen mitt KÖRKORT <3
Vilken jävla lycka!

Sen kom hovslagaren och skodde Gump bak :) så nu hoppas jag kunna börja rida han i helgen :)

Sannie tömkördes för lite lösgörande arbete idag :) hon var till en början väldigt stel och seg men på slutet släppte det och hon började jobba och verkligen slappna av!
Så skönt å se att det ger resultat! Älskade fina häst!

Nu ska jag slappa en stund för att senare dra mig själv till gymmet för lite träning och yoga :)

Denna dagen känns grym!

Av Evelin Johansson - 25 november 2015 23:06

Bibbi värdens mest goa islänning och jag hade våran första dressyr lektion ihop, fler kommer det troligen bli :)

Sannie gick hopplektion för Martina, 4sr blev vi som hopptränade! Alltid lika kul när fler vill hänga på :D

Berättar mer i morgon!

Natt natt <3

Av Evelin Johansson - 20 november 2015 18:31

Hejsan!
Idag var de vilodag för både Sannie och Gump då Sannie skoddes om och fick snösulor och 4brodd hål :) nu kan Nån och vintern komma!
Gump fick snösulor men har bara 2 brodd hål!

Det tog al must jag hade att va med när de skoddes, vaknade i morse med feber :( så typiskt när jag skulle jobba och allt!
Men men så är det ibland!

Igår gick bägge hästarna 1h tur i skogen! Jag på Sannie och mimi på Gump :)
Bägge skötte sig bra! De både blåste och regnade så Sannie va lite al over the plays! Men skötte sig ändå bra!

Nu ska jag bädda ner mig i ännu mera filtar och hoppas på att bli bättre!

Av Evelin Johansson - 19 november 2015 19:02

Hejsan!

Gårdagens hoppträning var en av de sämsta någonsin men även en av de bästa!

Ibörjan var hon allt annat än med mig!
Svängde inte, va av och på hela tiden! Så när vi skulle hoppa första hindren i galopp så blev det PANNKAKA! Tårarna bara rann och jag kände mig som den sämsta ryttaren någonsin!

Men med hjälp av underbara tränaren Anna så andades jag och vi började om!

Vi gjorde alla övningar i från trav istället, det gick bättre och bättre och på slutet så väntade hon till och med på mig! Det har aldrig hänt! Hon va så jävla fin på slutet <3
Vi trav hoppa in på ett räcke, 5 galopp språng till en oxer på 80 cm och så jävla fin hon va, den känslan WOW!

Lyckan att lyckas vända en sådan skit start till ett så lyckat ridpass gjorde mig jätte glad <3
Älskade häst!

Av Evelin Johansson - 18 november 2015 22:54

Tårar, frustration över att inte få till det :@

Till att sen få till det och lyckan är total! :D

Jag berättar mer i morgon! <3

Av Evelin Johansson - 17 november 2015 16:57

Hejsan!

Idag har jag gått i skolan i 5h och direkt när jag kom hem åkte stallkläderna på, Sannie skulle motioneras inför morgondagens hoppträning!

På schemat stod det galoppintervaler, med skritt pauser i mellan.
Skrittade fram i 15 min för att sen bli tvungen att ta en galopp då de kom en traktor bakom oss och en buss framifrån, mindre skoj!

Efter detta blev det lite trav och sen började dagens arbete :)
Galopp om intervaller påta 150-200m och sen bytta galopp samma i tervall där för att sen skritta 400-500m för att sedan göra om processen!
Efter tre sådana omgångar travade jag i lång och låg form för att sedan skritta en ny runda som vi inte ridigt tidigare, kanske 1,5km för att sen ta två intervaller om 100m i varje galopp!
Sen travade vi av och Skrittade hemåt och då började det mörkna!

Sannie skötte sig bra, men var stundtals väldigt tung i munnen, men på slutet blev de bättre då huvudet inte djup dök utan kom upp lite och rumpan kom in under lite bättre!
4 av 5 guld stjärnor till Sannie idag <3

Av Evelin Johansson - 17 november 2015 06:59

Underbart, underbart ja de är bara förnamnet för vad jag känner just nu!

Väder prognosen visa minusgrader och snö till helgen, vilken tur att hovis kommer på fredag och skor om mina hästar :) då blir det snösulor på!
Å vad jag längtar!

Vinter snö, skidor, snörace och allt annat underbart <3

Ovido - Quiz & Flashcards