adifferentlife

Alla inlägg under december 2015

Av Evelin Johansson - 31 december 2015 21:00

Hejsan!

Tänkte berätta om lite mål jag har för 2016, både inom häst och privat :)

Sannie
Ska starta Lb dressyr med minst 70% innan året är slut, drömmen är att känna på någon La med :)
Hoppa banor på 80cm felfritt, träna upp mot 90-100m, hitta känslan rytmen och kunna rida min häst även med hinder på banan ;)
 

 
Gump
Ska gå 4 dagar i veckan
Drömma om att rida en Lc1 finns ju allt ;)

  
Bibbi
Om allt känns bra så kanske jag vågar mig på en Lc1 innan hon ska hem till sin ägare!
Och om jag får och allt går bra så kanske även en hopptävling väntar ;)

    
Evelin
Ska ta examen från skolan
Få ett fast jobb eller minst säsongs anställning
Börja träna ordentligt igen, minst 2 dagar i veckan
 

Gården/ familjen
Paddock ska byggas
Altan ska börja byggas
Badrum renoveras
Lösdrift och gödselstad ska byggas
Lite mer djur ska köpas in, kossor :)


Hoppas ni kan få en redovisning på detta nästa december och se om målen är uppnådda!

Har ni några mål med 2016?

Av Evelin Johansson - 31 december 2015 20:00

Vi börjar med de negativa va? De som har vart tråkigt och jobbigt, och sen de positiva va? :)
Eller vet ni vad, vi kan ju köra en månads indelning; )

Januari!
Jag köpte Sannie den 6 januari och allt kändes så bra och jag var påväg mot ljusare tider :), den 17 januari träffade jag min underbara Pelle, den kvällen blev allt precis tvärt emot vad jag hade räknat med :)
Sista veckan i januari åkte släckt och vänner till sälen för en vecka i skidbacken och ha middag för pappa:)

            

Februari!
Väl hemma så gick sakerframmåt och jag och sannie hoppade för martina men i slutet av februari blev Sannie sämre, och hon blev stående på box och behandling efter behandling avlöste varandra :(    

Mars!
Sannie var ännu inte på G än och allt var motit :(
Jag åkte mellan Pelle och stallet hela tiden! Sannie promenerades för hand och i slutet av månaden fick vi äntligen börja skritta igen, lyckan va total!

         

April!
De va en månad som igentligen bara sprang på, tyvärr så dog ännu en släkting :(
       
Maj!
Jag flyttade till Pelle och började mitt liv med han :) Sannie flyttades i slutet av månaden till ny stallplsts och fortsatte min och sannies träning. Ett år i skolan var nu förbi och bal gick jag på :)

         

Juni!
Första året på skolan var färdigt och jag såg fram emot jobbet men tyvärr så blev inte detta som jag ville :( hela sommaren kändes igentligen mest jobbig!
Sannie gick på halvfart medans vi var på semester.

     

Juli!
Sommaren bestod av jobb, ridning och stallbygge!
       
Augusti!
Födelsedags kalas och ridning, Sannie och jag var på våran första hoppträning :)
     
September!
Hoppträningen fortsatte och Sannie va super fin! Mitt andra år i skolan började igen! Gump köptes in :) Sannie fick kotleds inflammation i slutetav september och ställdes på box :( vi köpte vår aldeles egna transport!
         
Oktober!
Sannie och Gump flyttade hem till vårat eget stall :)
Och Sannie friskförklarades i slutet av månaden!
   
November!
Sannie sattes igång och vi började i slutet av månaden att träna igen och saker började falla på plats :)
       
December!
Sannie reds för fullt och hon blir finare och finare för var dag som går! En dressyr tränare har vi fått tag på och jag är otroligt laddad för 2016!
 

 
Just nu sitter jag hos mimi och Viktor och firar nyår med underbara vänner och min fina älskling :)


Av Evelin Johansson - 23 december 2015 09:53

Dagen före dopparedagen, och jag kör på samma som alla andra år, andra tar semester jag jobbar :) morgon jobb både idag och på julaftons morgon :)

Men nu ska jag plocka upp kusinen för att rida en sväng sen jul middag med familjen :)

Av Evelin Johansson - 21 december 2015 22:25

Hejsan!
Jag känner inte längre att jag har någon större energi eller ork att skriva här längre så det kommer inlägg lite då och då när orken faller sig på!

Sannie och Gump rids bägge två och kommer göras så hela vintern!
De är lite mycket hela tiden så livet bara springer iväg och jag hinner knappt andas :(
Skola, umgås med vänner, mer skola och sen min fina familj!

Min underbara pojkvän har städat istorsett hela huset och på de lagat kan in kvällsmat <3 utan han vore jag inget!
Älskade Pelle <3

Ovido - Quiz & Flashcards