adifferentlife

Alla inlägg under januari 2016

Av Evelin Johansson - 27 januari 2016 14:23

Idag var jag och Sannie iväg och tränade för Helena en tjej vi ridit för en gång tidigare, jag kanske känner att detta inte är något vi kommer fortsätta med då vi inte riktigt funkar ihop, tråkigt men så är det man kan inte klaffa ned alla!

Sannie skötte sig i alla fall bra trotts halv storm ;)
Skritten va så avslappnad och lugn idag! Traven va si sådär hon va lite för på och ville springa i från mig men på slutet slappnade hon av något, i galoppen så gick de mesta ut på att hon skulle få sköta jobbet själv, jag fattade galopp och sen va jag "helt stilla" efter några fattningar väntade hon in kommando och vi fick ur de vi ville av henne!
Väldigt positivt med trevligt galopp arbete!

Efter träningen så gjorde jag färdigt stallet för att sen åka tillbaks till mimi med lite lunch ;) mysigt att snacka igenom träningarna och allt från himmel till jord ;)

Vi har även bestämt att vi ska träna för Cristina strand den 28/2:)

Av Evelin Johansson - 24 januari 2016 13:49

Hejsan!


Allt bra med er?


Jag har idag dressyrträna Sannie för Emma Elfstrand, det var en bra träning och både jag och Sannie kommer ha träningsverk i morgon!


I början var sannie som valigt, stressad, inte avslappnad och de var ine många övergångar vi fick till i början,en allt efteom hon lugnade sig så var hon väldigt rolig och trevlig att träna!


Även om hon inte alla gånger går i helt hundra rätt form så var hon väldigt duktig och kämpade påduktigt min flicka!


Vi har mycket kvar men jag längtar efter vårens tävlingar och träningar!


ÄNTLIGEN är vi på G!


Tack underbara Emelie som fotade och var hästskötare<3

                 


Fina älskade Sannie <3


Tack Emma för dagens träning!

Av Evelin Johansson - 22 januari 2016 16:40

Hejsan!

Denna dagen har vart sjukt seg! Känns som en måndag :( men vid två orkade jag mig ut i stallet, Sannie skulle joggas på grusvägarna (isgatan) ;)
Vi testade idag rätt storlek på bettet och hon va så sjukt fina! Vilade och var avslappnad i kroppen i princip hela tiden :) finna tjejen!
1h skritt och trav o lång och låg form och ingen är lyckligare än jag!

I morgon blir de uteritt i skogen med tanke på lösgjordhet, gör på söndag ska jag och Sannie rida för en ny tränare i dressyr :)

Sen fick gumpen komma ut på en skritt och trav tur på 30 min :)
Energi hade han så de hade räckt till 10 ;)

Ingen tendens till hälta och benen va fina när vi kom tillbaka! Skönt det!

Av Evelin Johansson - 21 januari 2016 19:44

Hejsan :)

Igår så red jag Sannie på stubben för att få en lösgjord häst, de va lättare sagt än gjort hon va fortfarande stark så jag använde mig av ett starkare bett än vanligt och tur va nog det! Annars hade de blivit kämpigt!

1h på stubben blev det sen va både hon och jag så svetten rann ;)
Började med att skritta ett varv i varje runt åkern och sen kortade jag upp tyglarna och fortsatte i skritt på stora serpentin bågar över åker, kolla av så hon är med, ställa, rak och halt! Efter 15 min började vi trava och hon var här stark som f*n!
Inte alls där jag ville ha henne så efter 2 varv på en stor 8 volt så gick vi ner i skritt igen! Börja om med skritt på en 8 volt, stor liten och så höll jag på i 10 min innan jag började trava igen och då va hon fortfarande "snabb" i stegen min inte lika stark, vi jobbade på på vår 8volt och sen så gick vi på galoppen :)
Här blev jag otroligt positivt överraskad! Hon brukar bli grinig på de bettet när man begär en samling på volt, men inte alls hon va så fin i galoppen!
Lite mycket på inner bogen i höger varvet men annars väldigt fin i galoppen :)
Sen joggade vi av i lång och låg form och sen skrittade vi av på långtygel och bara myste ute i snön :*)

Idag så tömlongerade jag Sannie på volt :) ibörjan va hon lite loj och va nog trött i musklerna sen dagen innan!
Men på slutet slappade hon av fint i galoppen men va lite spänd i traven men de får hon va dagen efter :)

Jag köpte ett nytt bett när jag och mamma va i Skara i dag, ett bett med "kulor" och 5 ledade delar :)
Men de va förstort så Sannie blev as arg på det! Men fick bytt de nu i kväll när vi inne och handlade mat! Så tänkte eventuellt testa det på stubben i morgon eller lördag :)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan!

Va tycker ni om sannies nya ländtäcke? Jag bara älskar det <3

Av Evelin Johansson - 18 januari 2016 16:56

Hejsan!
Ny vecka redan här och början av veckan är planerad :)

Sannie reds idag 1h tur runt "höberg"
Ja jag vet inte ens vart jag ska börja, hon va pigg som vanligt ;) men kändes till en början ändå ganska med! Men de fick jag äta upp rätt hårt :(
Traven va okej även om hon låg på lite väl mycket ibland! Galoppen ja den va katastrof!!! Inte en jävla chans att jag hade fått stopp idag!
Hon stack inte eller så men bromsen existera inte helt enkelt!
Så nu sitter jag och funderar på vad man kan hitta som funkar lite bättre än detta! för de är långt ifrån optimalt!

Imorgon blir de longering eller tömkörning på gummibett som omväxling!

Hoppas hon ska kännas någorlunda bra på det :)

Morgondagen är kanske inte dagen jag längtar efter men men!
Växtodlings prov står på schemat och jag känner att detta inte alls kommer gå vägen men men!
Sen så ska jag till frisören kl 14.30 :) ska bli roligt och spännande :)


Hoppas alla har de bra för nu ska här pluggas och tragglas termer :'(
Kram kram

Av Evelin Johansson - 17 januari 2016 21:02

Hejsan!

Efter sälen så har Sannie får villa en vecka ofrivilligt då jag legat i 40 grader feber :(

Men i onsdags var hon på behandling hos equterapeften (stavning) så torsdag och fredag longerade hon lite lätt och pigg är bara förnamnet!

Idag skulle jag hoppa upp och rida ut i skogen! Hon va PIGG! Jäklar!
Men hon höll sig i skinnet de 40 minuterna vi va ute!
Skritt och trav idag bara, sen så fick hon trava på i en snödriva som blivit, säkert 60cm! Va hon tog i!!

På hemvägen hoppade jag av och gick sista biten, tack och lov för det! De kom en häst till och Sannie blev som en hingst! Sprang med huvud och svans i vädret på tvären över vägen i galopp! Jaja hon mår väl helt enkelt bra!

Av Evelin Johansson - 5 januari 2016 18:45

Hejsan!
Det har vart super super härlig dag :)
Sol minus och helt okej backar! Lite för isiga på kvällen, men de har funkat!

Snart ska vi gå ut och äta lite Asian mat :)

Av Evelin Johansson - 4 januari 2016 21:36

Jag har länge kollat efter nya rid stövlar :)

Jag vill väldigt gärna ha ett par mountain horse sovereign High rider :)
Har haft ett par High rider sedan tidigare och verkligen älskade dem!

Men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha ett par brun/svarta eller ett par svarta stövlar?

Hjälp ;)

Ovido - Quiz & Flashcards