adifferentlife

Alla inlägg under februari 2016

Av Evelin Johansson - 28 februari 2016 20:49

Det är verkligen beskrivningen på de senaste veckorna!

Vissa gånger har jag funderat på om det har varit något fel på Sannie, men nästa vecka har hon varit finare än på länge!

Och efter lördagens lösgörande arbete var hon mycket trevlig på dagens träning!

Men trots detta har jag en klump i magen för i morgon ska jag till husaby, både tandläkaren och kiropraktorn och jag hoppas vi har klartecken på att köra fullt ut efter detta nu!

Av Evelin Johansson - 15 februari 2016 18:13

Hejsan!
Som rubriken säger har dagen varit helt underbar!

Resan 7.30 satt vi jag i sadeln på Sannie och som sällskap hade jag med mig Emma som red Gump för första gången :)

Emma och Gump funkade så fint ihop :D de va underbart att se dem och jag hoppas hon vill rida han fler gånger <3
Vissa människor tar energi vissa ger! Emma ger så mycket energi och dagens skolgång har gått som på räls!

Efter skolan tyckte Emma jag skulle följa med och spela innebandy för skoj skull! Och gud va kul de va :)
Hoppas man kan hänga på de fler gånger :D

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och strax äta lite :)

Av Evelin Johansson - 14 februari 2016 21:15

Hejsan!

Idag har hanna varit här, oj vad jag saknat henne!
Vi skrittade ut i skogen och bara myste under 1,5h i :) Strålande sol, -3 grader och snö! Ingen är lyckligare än jag! :)

Massa tjejsnack! En toppen alla hjärtans dag! Och nu myser jag i soffan med mitt hjärta <3

Av Evelin Johansson - 13 februari 2016 16:16

Hejsan igen!
Jag försöker häng i och dressyr träna Sannie 1 gång i veckan!
Så idag åkte jag åter igen till Emma!

Övningen timglaset stod på dagens lista!
Halt vid A och C, ordentlig hörn posering, rak ställ och skänkelvikning in till mitten, sen la vi en 10 metersvolt där och sen rak ställ och ut till spåret och så höll vi på i bägge varven och i skritt och trav!

Jag har alltid fått höra att Sannie inte är så utbildad, det är hon inte häller men oj vad hon förvånade både mig och Emma idag! Hon var sååååå fin! Även om skänkelvikningarna inte alla gånger var klockrena så var de helt klart de bästa vi gjort!

I galoppen var hon loj! Kan inte förstå hur, för hon rids 1.5h omdagen 5-6 dagar i veckan!

Men så rolig hon var att rida idag! Älskade häst <3

Av Evelin Johansson - 9 februari 2016 22:46

Men va gör det? Det är minst lika nyttigt!

Lektionen var inställd men i och med att jag bara hoppar in så glömde de av mig; )
Men va gör det jag och Sannie red 1h i ridhuset när vi ändå var där!

Ibörjan var hon spänd men släppt väldigt bra på slutet! Synd bara att det ska ta 1h att komma till den lugna avslappnade hästen! träna träna träna!

När hon va spänd som hon var så gick inte allt som de skulle så jag fick känna på dämpningen i ridhuset ;) men utöver det har hon skött sig exemplariskt och jag är nöjd med min fina tjej <3

Nu sängen för i morgon står kl åter igen på 5.15 Lite extra jobb är goda pengar!

Natti Natti!

Av Evelin Johansson - 7 februari 2016 14:48

Den tjejen!
Vad jag kommer sakna dig!

Hoppas de hittar en bra ägare till dig :)

Jag önskar så att jag hade haft plats, tid och ekonomi för en 3 häst!

Älskade fina tjejen om du ändå va min <3

Av Evelin Johansson - 7 februari 2016 10:51

Hejsan!

Sannie och Gump har skrittats ut i 45 min nu på morgonen :) Carina gjorde mg sällskap på Gump :) på slutet trava de lite och Gump skötte sig kanon och Carina verka tycka de va kul :)
Hoppas er blir fler gånger :)

Sannie skötte sig fint, lite pigg men de gick fint ändå ;)

Nu ska jag fortsätta tvätt även stund till sen blir det pluggning igen :)

Av Evelin Johansson - 6 februari 2016 21:24

Hejsan!
Har vart en riktig toppen dag! Ridit en otroligt fin häst, fikat hos svärfar, städat lite och sen kom min älskade vän Louise och hennes två barn hit och vi bara myste i soffan och gjorde precis ingenting!
Så otroligt skönt!
Älskade fina vän ?

Ovido - Quiz & Flashcards