adifferentlife

Alla inlägg under november 2016

Av Evelin Johansson - 30 november 2016 20:43

Idag har jag varit iväg på allergi utredning, alla tester gjordes på nytt för att få svar på varför jag känner mig så himla dålig!

Men!! Alla värden var inom godkända "mått", det finns ingen förklaring till varför jag mår som jag mår eller varför det känns som jag inte får nåden luft för det får jag uppenbarligen!

Men att kämpa för det som jag ju uppenbarligen ändå gör tar på krafterna! Så läkaren gick ändå med på att ge mig en ordentlig cortison kur för att lugna kroppen, och jag ska va hemma från jobbet denna veckan med hopp om att jag kan gå tillbaka till jobbet på måndag!

Även fast allt var innan "måtten" och min extra cortison kur ville han ta olika blodprov för att se hur kroppens värden är!

Även om jag inte fick några direkta svar ifrån läkaren så är jag ändå otroligt lycklig över att ha en läkare som lyssnar och försöker få det till det bättre för mig!

Nu ska jag vila och återhämta mig!

Skickar med en bild på dagens prickar test ;) där jag reagerade näst på björk, lite kvalster, mögel och lite katt!

Av Evelin Johansson - 29 november 2016 22:52

.....är något som de 4 senaste veckorna har sköljt över mig som en orkan!

För ca 4 veckor sedan blev jag akut sämre i mina lungor, allergin hade nått en punkt där det bara blev för mycket, det brast för mig och efter 3 dagar sängliggandes körde min mamma in mig till akuten. Där medicineras jag med mer mediciner än vad jag har tillgång till hemma, efter 4-5h på akuten så blev jag hemskickad med mer mediciner och kände mig mycket bättre.
Men vid det här laget va kroppen så himla slut, all ork all kraft jag all styrka va sol bortblåst. Jag försökte under den veckan kontakta min ordinarie läkare för att få en ny utredning som kanske kunde svara på varför jag blivit så dålig på så kort tid efter att ha varit så jäkla bra under sommaren!

Under de nästkommande 2 veckorna så gick det väldigt mycket upp och ner ena stunden va jag ganska bra och sen va jag helt slut! Under denna tiden har jag använd "akut" medicin 2 gånger och har för stunden mått bättre men min kropp har aldrig riktigt hunnit återhämta sig!

Natten mellan söndag och måndag blev jag återigen betydligt sämre, kroppen är tömd på energi, jag får kämpa för den gnutta luft jag får och jag jag orkar inte någonting!

Imorgon ska jag in på utredning och för första gången i mitt liv hoppas jag de sjukskriver mig så kroppen kan återhämta sig men framför allt hoppas jag de hittar en lösning på detta jävla problemet så jag kan få leva ett liv där jag mår bra där jag orkar med det jag vill!
Min familj, mina djur, mitt jobb och mina vänner för som jag lever idag är inte jag!

Jag vill ha tillbaka den glada Evelin som orkar saker som vill saker och som brinner för sina drömmar som tjejen på bilden nedan <3

[Bild]

Skapa flashcards