adifferentlife

Alla inlägg under februari 2017

Av Evelin Johansson - 23 februari 2017 19:35

Hej!
Idag har varit en relativt jobbig dag nere i Göteborg, mitt knä har värkt hela dagen efter en liten överbelastning igår så det har varit kämpigt att ta mig igenom dagen! Men vilka otrolig människor man har runt sig nere i Göteborg, de ställer upp och försöker underlätta för mitt stackars knä!

När jag var hemma så hade solen ännu inte hunnit gå ner så jag gick in och hopade i ridkläder och gick ut för att plocka in Sannie i stallet och göra i ordning henne för en ridtur!

Hon var så otroligt fin idag! Hon jobbade verkligen i uppförsbacke och var som smör att rida <3
Skänkelvikningarna satt som ett smäck och både traven och galoppen va magisk! WOW vilken häst <3
Nu ska jag vila i soffan och sen ta en skön dusch!

Av Evelin Johansson - 22 februari 2017 10:21

Hej!

Idag var det ju tänkt att jag skulle hinna rida Sannie på morgonen innan jag ska iväg till Göteborg igen!
Vaknade en gång i natt till snö och blev så jäkla glad men i morse när jag gick upp var det regn och halv storm!
De går att rida Sannie om det bara regnar eller bara blåser men bägge ihop och i en sadel utan stigläder så lär inte jag överleva särskilt länge tyvärr!
Så istället för ridning blev det mys i stallet innan utsläpp! Nu har solen tittat fram men då hinner jag inte riktigt rida i lugn och ro innan vi ska åka :(

Snart ska jag hoppa in i duschen och sen tänkte jag åka in till vara och köpa foder till hästarna och kanske äta lite själv :)

Hoppas alla har en bra dag <3

Av Evelin Johansson - 21 februari 2017 19:46

Hej!
Årets bästa vecka är igång och jag är laddad som få!
Både Martina, Louise och massa mer underbara människor är med och vi har så sjukt kul ihop!
Sen är tyvärr mitt knä inte helt hundra än så jag använder fortfarande kryckorna när jag går längre sträckor! Går fortfarande kortare stunder utan!

Efter att Sannie reds fredag och lördag utan stigläder i skritt och trav så har hon vilat söndag och måndagen! Men idag så gick hon på Lina och skötte sig så sjukt bra! Hon var otroligt fin så imorgon tre vi oss en sväng på vägarna igen och myser innan det blir en sväng till Göteborg i 2dagar igen ;)

Av Evelin Johansson - 17 februari 2017 11:18

Hej!
Jag har fortfarande ordinerad vila av knät så länge jag har ont när jag går! Men sjukgymnastiken gav klartecken till ridning om jag kommer upp och ner själv och inte rider med stigande! Så i em ska jag och Sannie ut på våran första tur sedan i söndags! Underbar känsla, igår longerade hon några varv på linan och kändes fräsch och fin!
Men pigg som få är hon i hagen, hoppar studsar och lever!

Igår var grannens tös här och red på Esther, så söta var de ihop Emmy är 5år om jag inte mins fel! Och hon red runt i både skritt och trav så nöjd på livet! Emmy tyckte om när det gick undan i traven och bara skrattade vilket resulterade i att Emmy smackade när Martina inte var beredd och då gick de lite för fort och Emmy ramlade av lite fint! Men hon bara skrattade och såg nöjd ut!
Hoppas på hon kommer fler gånger!

Av Evelin Johansson - 14 februari 2017 17:27

Hejsan!

Filmer ifrån Pay and Jumpen i Vedum!

2017-02-12

80-90cm


Nu hoppas jag att filmerna funkar!

Puss och kram

Av Evelin Johansson - 14 februari 2017 17:22

Hejsan! 

Lite bilder ifrån Pay and Jumpen i Vedum! 

2017-02-12

80-90cm

80cm 4fel

90cm avramling och uterslutning

      

 

Puss och kram <3

Av Evelin Johansson - 13 februari 2017 23:15

Hejsan!
Igår gick årets första tävling av stapeln, jag och Sannie var anmälda till 80cm*2
Vi skrittade fram länge och väl ute på ridbanan lite trav och en kort galopp, underlaget var fruset men relativt jämt!
När vi kom in i ridhuset så var vi 3st tjejer som red fram i trav och galopp. Efter en stund fick vi hoppa fram på två låga hinder och Sannie tyckte livet va lajbans och jag slarvade lite in så vi ladda de in över första och kom trångt ut!
Vi hoppade fram ett par gånger på olika höjder och Sannie kändes sjukt fin och var verkligen med mig på noterna!

Vi var först ut att starta 80cm och jag tyckte jag red upp ett bra men samlat tempo, det gjorde jag nog också men till första hindret kol vi lite fel så Sannie gick av tidigt och rev 1 och där efter var hon lite överladdad till 2 men taggade sedan ner och gjorde en kanon runda med inte ett enda misstag! Vatten mattan och kombinationen bara vi flög över! En otrolig känsla!

Jag bestämde mig då efter lite diskuterande med de andra på plats som känner både mig och Sannie om vi skulle gå upp och debutera 90 istället för att hoppa runt 80cm! Sagt och gjort jag gick upp och hoppade 90 cm!

Vi kom än en gång skit in på 1 och jag fick inte tillbaka henne till 2 och ja 3an red vi förbi! Hoppar gör hon men i de läget var det bättre att börja om! Vilket vi då med gjorde! Fördelen med paj and jump!

När vi nu började om så kom vi kanon in på 1 OH de tre galopp sprången till 2 var perfekta och vi bokstavligen flög runt, över trean som om vi aldrig gjort annat! Kommer fint in på 4 som är kombinationen konstaterar att det blir lite långt till B hindret så rider på lite och vi får ett kanon läge ut! Där efter blev det miss i kommunikationen och jag flög in i sarjväggen tyvärr! Men trots det så hade jag en otrolig känsla!

Vi hopade några språng på 80-90 efteråt innan smärtan blev för jobbig! Under kvällen blev smärtan i knä ocj smalben värre så jag bokade i morse en tid på vårdcentralen och blev därifrån skickad till röntgen, inga Skelletskador som tur var!
Jag ska använda benet knät så mycket jag kan men med hjälp av kryckorna för att inte lägga för mycket belastning på just knät!

Jag hoppas smärtan snart försvinner och att jag är redo snart igen!

Bjuder på en gammal bild innan jag ska sova! Natti!

Av Evelin Johansson - 11 februari 2017 22:03

Hej! Nästan en vecka sedan jag skrev sist!
Under den vecka har vi hunnit hoppträna, rida långritt och myst ute på vägarna!

Idag har Sannie ridits, hästarna har fått foder tunnor och hela huset är storstädat! Den känslan är oslagbar!

Imorgon ska jag och Sannie rida årets första tävling, en pay and jump på hemma "klubben" där vi tränar varannan vecka ihopning och tränar dressyr där emellan! Ska bli skönt att komma igång med detta årets tävlingar på en plats som både jag och Sannie trivs på!

Nu skall jag snart byta i tvätt maskinen och sen ställa stillatigande i duschen <3 vissa dagar längtar man efter duschen ner än andra!

Vi hörs framöver!

Ovido - Quiz & Flashcards