adifferentlife

Direktlänk till inlägg 18 mars 2018

Kvadad bil/ ny bil!

Av Evelin Johansson - 18 mars 2018 22:16

För snart ett år sedan var jag med om en trafikolycka påväg hem från jobbet!


Den dagen förändrades mycket!


Det var den 25/4 2017 och jag var påväg hem från jobbet, när jag svängde ut ifrån jobbet i Grästorp hamnade en silvrig bil bakom, den följde mig hela vägen och allt var lugnt, den låg säkert 100m bakom mig när jag började blinka vänster för attsvänga av riksväg 47 in på "våran" väg. Jag blinkar vänster, det kommer en mötande bil lite längre fram, men då trafiken var lugn kände jag ingen stress att köra före den utan bromsade in och väntade på att svänga när bilen kört förbi. Bilen som legat bakom mig sedan Grästorp närmar sig bakifrån. När jag ska trycka på gasen och svänga vänster konstaterar jag att bilen bakom missat att jag blinkar och står still mitt i vägen. Som tur var han jag se att hon väjde åt vänster, så i stället för att svänga han jag för en milli sekund tänka att jag måste gasa, jag måste flytta på mig. Jag han med största tolighet trycka på gasen och komma i rullning i samma veva som det smällde. Tjejen i bilen bakom hade missat att jag binkade och smällde in i mig i 90-95km/h. Vi hade en himla tur där och då, jag hade kommit i rullning och hon väjde vänster, de smälde bra i bak på min bil och hon snurrade. Det enda som snurrade hos mig då var hur hon måde, vad skulle jag möta när jag kom ur bilen. Men vi gick bägge två ur bilarna för egen maskin! Ingen ådrog sig några allvarligare skador men bägges bilar blev ordentligt demolerade!

  

V70 konstaterades sne i ramen och skulle skrotas! Då var det bara att leta ny bil!

  

Jag var efter krocken mörbultad men måde bra, lite öm ikroppen men inga skador. Ett par dagar senare började jag få inte i magen och vi bestämdeoss för att åka in till vårdcentralen för att kolla upp det!

Det konstaterades då att jag var GRAVID och att våran familj skulle bli större! En fantastisk lycka!

Men att få reda på att man är gravid i vecka 3, var både fantastiskt och segt, det blev nio långa månader!


Fortsättning följer.........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelin Johansson - 20 oktober 2020 15:22

Våran älskade pojk valde att komma 9dagar tidigt!    Den 13/10 Kl 02.12  3610g 53cm😍    Axel Andreas Gidstedt               Ska bli intressant att se vad framtiden har att erbjuda 😍🙌❤   ...

Av Evelin Johansson - 12 oktober 2020 14:34

Hej!  Vad hände där liksom!    Det har hänt så otroligt mycket sedan jag skrev här sist, haha!    Alma har blivit 2år och 10månader, Alfred är snart 10, jag är gravid och har knappt 10dagar kvar till beräknad förlossning.        Sanni...

Av Evelin Johansson - 4 april 2018 22:57


Hej igen! Nu när sannie har flyttat hem var jag i behov av lite sällskap så då flyttade mimis islänning gutten in här, ni har läst om han tidigare då jag ridit han en del hos mimi tidigare! Gutten har till och från inte känts toppen så han har nu...

Av Evelin Johansson - 30 mars 2018 21:33


Idag var det min dag att ha hand om Sannie, vi har hjälp av två fantastiska medryttare som sköter gård jobbet och sen så hjälper jag till i mellan med lite lättare skritt turer! Idag var en sådan dag! Pelle och alma följde med som sällskap, ca ...

Av Evelin Johansson - 17 mars 2018 21:11

Hej igen bloggen! Över ett år har gått sedan jag sist skrev ett inlägg som publicerades här! Jag har insett att jag kanske igentligen inte skrivit här för någon annan utan för att kunna komma tillbaka och se vart vi var för en månad/ett år eller t...

Skapa flashcards