adifferentlife

Alla inlägg under augusti 2013

Av Evelin Johansson - 29 augusti 2013 14:10

Känslan kommer krypandes mer och mer :(
Gör jag rätt, gör jag fel ?
Älskade underbara häst <3 du har lärt mig så mycket, om livet, om tillit och vi har utvecklats tillsammans till det team vi är idag.
Förhoppningsvis är inte detta slutet utan en ny början <3
Men oj sd jag känner mig förvirrad :(

Av Evelin Johansson - 28 augusti 2013 23:14

Solen går upp och i min värld just nu lika fort ner.

Vaknade i morses av att min kropp inte alls betedde sig som den brukar...

Händerna bara skaka, klarade inte av att göra något, så fick ringa till chefen och sjukanmäla mig. Känns så tråkigt när jag trivs så jädra bra på jobbet :)

Sen kl 12 kom veterinären för att göra en veterinär besiktning på Ninja och raspatänder, dra ut en vargtand, vilket min duktiga pärla löste exemplariskt <3
Nu när veterinär besiktningen är godkänd så kommer min älskade häst att lämna mig på obestämd framtid, den 14 september åker hon till sin nya fodervärd/värdar.
Berättar mer i ett annat inlägg.

Nu på kvällskvisten har jag orkat med ett marknadsförings möte åt mitt extrajobb, inför vara expomässa i oktober. Alltid kul att lära sig nya saker även om kroppen fortfarande inte va helt i form.

Sen ett stort tack till Hanna som hjälpte mig när vet var här idag utan din hjälp hade jag nog inte orkat ha vet idag <3 älskade och underbar vän <3

Av Evelin Johansson - 27 augusti 2013 21:45

Har jobbat förmiddag i två dagar nu och kommer göra det i morgon med :)
Och det är något jag faktiskt trivs med men man känner ändå att man skulle vilja få in lite mer pengar men just nu är läget som det är och jag tar vara på mina lediga timmar ;)
Igår var jag med Hanna i Borås :) hon fick köpt en jacka, rycktlåda, godis,reflexer och en ny ridhjälm riktiga kap allihopa ;) sen myste vid med tacos på kvällen :)

Och idag åkte vi till Alingsås och hon fick köpt en väst och ett par ridatövlar även de riktiga kap!
Sen nu på kvällskvisten har jag ridit barbacka och Hanna gick med Tyra bredvid oss :) mycket mysig början på veckan ;)

Pöss <3

[Bild]

Av Evelin Johansson - 18 augusti 2013 22:25

I onsdag så bokade jag biljetter till Ljungarocken uppe i Ånge kommun :)

Så i torsdags å satte sig jag mina två vänner i bilen för en närmare 10h resa upp i landet!

Det har varit en helt otrolig helg, massa skratt, bra musik, trevligt folk och en jävla härlig semester!

Stiftelsen och takida spelade och en massa andra rock band, rock är igentligen inte riktigt min grej men OJ vilken underbar stämning!

Träffade min idol Micke i stiftelsen, pratade kramades och bara pratade och han e värkligen jätte trevlig och pratat så gött med sin norrländska dialekt ;)

Idag blev det en lång resa hem igen ;)

Är otroligt glad att jag åkte dit upp! <3

Av Evelin Johansson - 12 augusti 2013 22:06

Blev en skritt tur på 1h idag med Louise och mumin <3

Provade även min favorit sadel och ska rida i den ett tag nu :) kändes riktigt bra idag i alla fall :)

I morgon blir det nog en mys tur till i skogen :)
Bjuder på några bilder :)

Av Evelin Johansson - 12 augusti 2013 16:16

Vart en bra dag hitils, kollade film i morses jobbade några timmar och nu myser jag i soffan och kl 18 ska jag på massage ;)
Efter de ska jag prova dressyr sadeln på Ninja och se om den ligger bra :) och efter de tar jag och Louise och rider ut en sväng på Ninja och mumin :) riktig mys dag ;)

Hoppas ni andra har en bra dag :)

Av Evelin Johansson - 6 augusti 2013 21:48

Hej på er igen,
Känner att jag behöver skriva sv mig lite, om 4 dagar påstår dom att jag fyller 20år, jag är snart 20 och jag känner mig mer förvirrad än jag har gjort på extremt länge!
Men ändå så verkar de som att det börjar lösa sig, jobb,boende, Ninja, ja allt igentligen förutom bilen ;)
Jag har fått fast jobb 100% från och ned 1/9 :) med en bra lön och jag trivs verkligen jätte bra i mitt hus <3 så mysigt och jag älskar det :)
Ninja har jag bestämt att lämna ut på foder om rätt person dyker upp, jag vill att hon ska ha det bästa och just nu känner jag att jag inte kan ge henne det så just nu är det den bästa lösningen, min prinsessa förtjänar de bästa<3

Sen har jag värdens bästa pojkvän, mitt allt <3

Men trots allt detta så känner jag mig ständigt ledsen, trött och hittar inte energin i något längre :(

Men får la hoppas att den kommer tillbaka en vacker dag!
De var dagens Depp talk !!

Av Evelin Johansson - 1 augusti 2013 15:02

Imorgon så drar jag och några kompisar till Arvika för att kolla på stiftelsen och några band till, ska bli så himla kul att få se dem igen :)
Träffa Mike igen !

De ska bli så jädra roligt !

Ovido - Quiz & Flashcards