adifferentlife

Alla inlägg under december 2013

Av Evelin Johansson - 31 december 2013 21:00

Januari:

Jag var på skidsemester i sälen med familjen och jonas.

Provred lite nya hästar, som ni vet blev de inget köp här ;)

Satte igång Ninja i snön, lekte och bara hade kul, hanna hjälpte mig mycket när tiden inte räkte.

              

Februari:

Skaffade hoppsadel till Ninja

Åkte åter igen till sälen denna gången med min mosters familj och med ida och lutchi.

Jobbade en massa denna månaden.

Började träna 531 för utställninge på elmia

Hade första dressyr träningen

Åkte på stiftelsen

Långturer med hanna och hästarna

         

Mars:

Kom in bakstage på stiftelsen

Hoppträna Ninja

Ninja flytta till stall nyblom

     

April:

Blogg torka


Maj:

Vi sålde gården till våra granar

Jag flyttade till mitt hus

Ninja gick bättre än någonsin!

Började på agrotjänst

 

Juni:

Hanna och jag myste massa i stallet

Var mycket i värmland

Ninja flytta till glossbo

Ninja och jag hamna i diket och mitt knä va dåligt

           

Juli:

Började funder på fodervärd till Ninja

Började köra himla

Slutade umgås med vänner som inte ger något!

   

Augusti:

Jobbade relativt lite 

Fyllde 20

Va på rockkoncert en hel helg :)

Börjdae rida efter min knäskada

Drog varjtanden på ninja

Hanna hjälpte mig igenom många svåra tider

Tog beslutet att ninja skulle ut på foder

                

September:

Körde hilma

Började övningköra för lastbil

Började rida chippo

Pappa fick tillbaka tumören och opererades igen

14 september åkte ninja till Mölnycke

Åkte med och hämta rambo

                 

Oktober:

Livet va skit

Provred massa hästar

Red ut med hanna och rambo

Jobbade en massa

   

November:

Va ledig 6 dagar på hela månaden

Jonas och jag gjorde slut

Hämtade hem angie

Träffade emelie efter många år ifrån varandra:)

       

December:

Stiftelsen koncert

Grejat med angie

Jobbat

Haft en mysig jul

Jobbade mycket!

       


Nu laddar vi om för 2014 <3





Av Evelin Johansson - 30 december 2013 19:48

Många har frågat, undrat och funderat.

Ninja kommer i slutet av februari/ början av mars att flytta hem till mig igen, av olika anledningar, vilket jag inte tar här men jag tycker de är synd då foderrdarna är kanon och passar med henne kanon! Sen är ninja, ninja så mer än så är det inte!

Är faktiskt blandade känslor angående hennes hemkomst men så är de väl?! När man planerat att bara ha en häst, och hoppats/ställt in sig på att Ninja skulle vara i Mölnlycke!

Men nu tar vi nya tag och jag är ändå lycklig som har två så fina hästar <3


Älskade plutten <3

Av Evelin Johansson - 30 december 2013 17:51

Ibland blir jag så trött på min allergi!

Idag så fixade jag inte jobbet då min allergi vart skit!

Men blev i allafall en sväng till stallet för att bara mysa men slutade med att Angie blev tömkörd i dag med! Glad och tokig, bocka stegra och hoppa ;)

Sen åkte jag och Hanna till hedmans i Sollebrunn för å kolla in hennes rea:)
Fick med mig ett fleece täcke, Glen Gordon skydd, boots, svampar och en ryktväska jag letat efter:) alltför bara 600 kr ;) underbart!

Imorgon får de nog bli en promenad i skogen :)

Sen fick Angie och Rambo en foder bytta i hagen så maten inte blir skitig!
Underbart!

Av Evelin Johansson - 29 december 2013 20:32

Dagens aktivitet blev tömkörning!
Angie tyckte de va roligt och de gjorde jag med men jag får hjärn släpp när jag tömkör, är så ovant och tömköra när jag är van att sitta bakom och köra!

Tyvärr blev de ingen bild på Angie då jag hade fult upp och "köra" :)

Duktig va hon i alla fall :) kämpa på bra, och med trevligt steg!

Nu ska här sovas strax, ännu mera jobb står på schemat!

Av Evelin Johansson - 26 december 2013 19:05

Idag styrde jag bilen mot Mölnlycke igen :)

Skulle idag rida ninja och hälsa på fodervärdarna, ninja va jätte pigg och ville inte alls jobba, hängde sig i bettet och bara sprang på :@
Men efter att hon fått sprungit lös en stund lungan hon ner sig, inte den där wow känslan men de va ändå ett bra pass tillslut ;) Hanna och jag slet som djur för å göra rätt :)

Angie har just nu vila då min tid inte räcker till. Hon kommer nog få vila till 2 veckan i januari!
Men vi får se hur de blir därav dålig uppdatering!

Hej på er så länge <3

Av Evelin Johansson - 20 december 2013 21:16

Har jobbat som bara den i flera dagar, försökt hinna med så mycket som möjligt, men tyvärr så har Annie fått hamna i andra hand, har inte alls hunnit med henne så mycket som jag önskar :(

Så idag så åkte jag till stallet vid 18, borsta och myste i över en timme. De va så himla härligt!
Underbara söta häst <3

Massa mat och härligt täcke så va Annie nöjd <3

Av Evelin Johansson - 19 december 2013 21:32

Idag så är affären klar och alla papper är nu skickade och påskrivna :)

Då ägde man helt plötsligt två hästar eller en och en halv om de ska va korrekt ;)

Nu blir de att longera, tömköra och leta sadel som gäller!
Men sadel får vänta tills efter nyår då jag jobbar typ jämt fram till nyår och sen åker jag på skidsemester några dagar :)
Så hon får gå och lägga på sig lite tills dess (vilket behövs)

Köpte två nya täcken till den nya stjärnan idag :) ett blått pessoa 250grams fyllning och med avtagbar hals!
Passa kanon!
Ett stalltäcke med 150grams fyllning, kanon att ha inne i vinter då min stjärna fryser en hel del!

Nu väntar vi på1m snö och underbart vinterväder!

Natti natti på er nu ska här sovas :)

Av Evelin Johansson - 18 december 2013 18:05

 Hej på er!


I måndags åkte jag och Hanna med Rambo och Angie till Essungas ridhus.


Detta blev en upplevelse vi sent kommer glömma!


Hanna hade vart så underbart gullig och borstat och gjort hästarna klara när jag kom hem från jobbet så de va bara att koppla släpet och lasta hästarna, detta vissade sig dock inte bli de lättaste då rambo inte ville gå på transporten när angie va inne och angie ville inte gå på transporten i tron om att åka utan rambo, så slutade med att stallägaren hjälpte mig att hålla angie medans jag la en lina bakom rambo och han gick raka vägen på! Sen så han jag knappt ta angie ifrån stallägaren innan hon sprang på tansporten ;) Lite lätt kära de där två!


När vi väl rulla stod de klockrent på transporten! Underbart!


När vi lasta ut dem på ridskolan och skulle göra i ordning dem så va de ingen av hästarna som kom ihåg va uppfostran va, ingen kunde stå still, de buffade och ja va allmänt stökiga!

När vi kom in i ridhuset så både det regna och blåste, både hanna och jag tänkte att nu blir de nog lite hopp och bus här men de skötte sig KANON bra verkligen, lite små spända men annars kanon!


Angie gick som en riktig klocka, underbart när man känner att man gort rätt i köp och allt, en riktig stjärna i dressyren!


Till våren blir de mer träning i hoppning och tills dess blir de massa dressyr, longer, tömkörning och uteritter! Sen kommer jag troligen inte kunna hålla mig borta från hindrena så några små hinder lär vi nog också hoppa ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards