adifferentlife

Alla inlägg under oktober 2020

Av Evelin Johansson - 20 oktober 2020 15:22

Våran älskade pojk valde att komma 9dagar tidigt! 


Den 13/10 Kl 02.12 

3610g 53cm😍 


Axel Andreas Gidstedt 

          


Ska bli intressant att se vad framtiden har att erbjuda 😍🙌❤


Av Evelin Johansson - 12 oktober 2020 14:34

Hej! 

Vad hände där liksom! 


Det har hänt så otroligt mycket sedan jag skrev här sist, haha! 


Alma har blivit 2år och 10månader, Alfred är snart 10, jag är gravid och har knappt 10dagar kvar till beräknad förlossning.     


Sannie har fått ett skäck föl, en fin hingst! Ikaroz blev hans namn. Tänker att han får ett eget inlägg enendag! 

   

Mamma och jag har köpt en islänning ihop eller ja mamma köpte jag rider och har den hemma. Bletta av Helstadkronogård heter hon! Ännu en skäck, haha någon förvånad? 

Även hon förtjänar ett eget inlägg! 

 

På gården finns just nu även 2st innakorderingar, Gutten och en fölunge som vi kallar Willy. Willy är några månader äldre än min och tänkt som lekkompis till Ikaroz. 


Växtodlingen ökar konstant, vi brukar närmare 100ha inkl betena till djuren. Känns märkligt när man skriver ner det. Att de växer så fort! 


Även dikorna ökar, idag har vi 18st djur. Av dessa skall 9st kalva i dec-feb, och i vår är det 16st som skall betäckas. Så roligt men det kräver även lite utrymme! 

 

Så just nu avlöser byggprojekten varandra! 


Jag hoppas jag skriver här snart igen, för inerst inne tycker jag det är väldigt roligt! Både att skriva och att kunna gå tillbaka och läsa! 


Hej så länge ❤

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards