adifferentlife

Alla inlägg under december 2013

Av Evelin Johansson - 14 december 2013 07:45

Idag skulle vart min lediga dagen, sovmorgon och bara slappa ;)
Men ni som känner mig nu, kan ju räkna ut vad jag gör :) klockan stod på 6.20 i morses och nu mjölkat jag kor ;)
De går bra nu eller INTE!

Av Evelin Johansson - 11 december 2013 21:59

Sitter i huset i pyjamas tända ljus och myser ner mig i min ensamhet!
Ibland känns de bara helt underbart att sitta här själv och planera mitt liv och tänka på allt positivt, men så kommer dagar som denna, dagar jag får oftare och oftare, dagar när kroppen knappt orkar bära en, när ensamheten kommer sig närmare, när allt känns hopplöst!

Min "tvilling" ringde idag, den dagen när allt är skit, som att denne känner av när jag inte mår bra, när jag behöver en hjälpande "hand"
Lägger undan allt pratar med mig om allt från himmel till jord, denne är verkligen personen som kan väcka de dystra till något bra, förvrida allt jag säger till något positivt! Så mycket som denne och jag har vart med om är de otroligt att vi fortfarande efter så många år ifrån varan kan ta orden ur munnen på varandra!
Är otroligt tacksam att denne finns!

Nu ska jag sova så kanske de känns lite bättre i morgon :)

Saknar, hoppas och drömmer mig bort <3 tänk om, bara tänk om? ?


Av Evelin Johansson - 7 december 2013 20:41

Idag så fick jag en extra häst att rida :)

Angie red jag ett dressyr pass i paddocken, serpentiner, volter och mycket avsaktningar, skritt-galopp, trav-skritt-trav!
Hon gillar verkligen att jobba, hon blir så otroligt glad när man berömmer henne!

Longerar faktiskt henne innan jag red då hon va JÄTTE pigg idag.

Red även Rambo idag åt Hanna, red ut barbacka i skogen en stund och myste ;)

Av Evelin Johansson - 6 december 2013 21:38

Angie har fått vila igår och dig då min tid tyvärr inte funnits!
Men imorgon är jag ledig så antingen får hon longerar eller så rider vi ett dressyr pass ;)
Får se vilket som känns mest lockande!

Nu ska här mysas med tända ljus :) <3

Av Evelin Johansson - 4 december 2013 21:10

Idag så stod hoppning på schemat :)


Jag hade en häst som laddade som bara den! Hon tyckte de va jätte kul!


Hoppade en sockerbit och sen ett räcke efter det, några gånger klippte vi de lungt och fint men oftst bara slängde hon sig över, men någon stanns måste vi börja, så nu utgåt vi här ifrån och så får vi se hur de går :)

Men hon hoppar ju utan problem i alla fall och glad är hon så de gillas :)

 

Var så sjukt nära att smaka grus idag, dock på andra sidan staketet!

Min häst är lite kännslig så hon gillar inte alls när man tar lite i henne vilket gör att jag måste sitta sjukt balanserat för att få tillbaka henne ordentligt! Men när hon slänger sig över kommer jag ur balans och staketet kommer VÄLDIGT fort, så de sluta med en tvörnit emot staketet ;) men jag höl mig kvar som tur var!


Nu ska jag mysa i soffan med tända ljus och Greys anatomy :)


Av Evelin Johansson - 3 december 2013 14:22

Idag stod longering på schemat :)
Angie skötte sig kanon :) fick även ta några hopp över sockerbitarna ;)
Hon bralla hoppa studsa och tyckte livet va kanon ;)
Mycket duktig idag!

Longerar även Hanna när hon red:) lite sits träning ;)
De gick riktigt bra på slutet! Men de är svårt på studsiga Rambo ibland :( men de klarar de kanon :)

Nu blir de jobb igen :)

Av Evelin Johansson - 2 december 2013 20:39

Höns plock, ridning och ännu mera jobb och sen möte!

Tog en underbart trevlig barbacka tur med älskade vännen idag <3
Riktigt underbart att diskutera allt från himmel ock jord!

Älskade underbara vän <3

Ovido - Quiz & Flashcards