adifferentlife

Alla inlägg under april 2014

Av Evelin Johansson - 20 april 2014 23:02

Började dagen med 2,5h tur i skogen med stallgänget! Helt underbart!
Sen middag med stallgänget! Trevligt med bra väder och härliga stigar ;)

Redan här va leendet på topp!

De vart ju inte sämre av att åka motorcykel i 3h!
Idag är jag lätt lyckligast i stan!
Efter som jag vet att du läser Jon så TACK!!! :D

Av Evelin Johansson - 19 april 2014 22:04

Vilken påsk!
4,5h ridtur :) mysigt värre och härligt sällskap! De tre möskeltörerna :)
Men tyvärr tappa ninja en sko och det gjorde att hon ömma mycket! Så hoppade av och leda henne hem 1h!
Men de har ju sin charm de med :)

Sen hem och mys med familjen, god mat, raketer och brasa! Toppen!
Helt klart!

Av Evelin Johansson - 16 april 2014 21:31

Idag stod paddocken på schemat för båda hästarna :)
Alicia skulle rida ninja och jag skulle äntligen få sitta på Annie igen :D

Sagt och gjort båda hästarna gick som klockor! Och snälla Louise tig kort så när jag får internet (troligen i morgon) så ska ni få massa härliga bilder :)

För nu ska jag sova!

Av Evelin Johansson - 14 april 2014 21:20

Kl 9 va jag i stallet för att rida ut på ninja barbacka i 35 min så hon fick sträcka ut från igår!
Härligt och mysigt <3

Sen longerades Annie i 30 min! Så underbart duktig!
Lyssnade jätte bra! Härligt med lite framsteg :D

Sen åkte jag och Emelie till Alingsås och gick in på Sussies där jag fick köpt två Pessoa regntäcken! Underbart med rea och bra service!
Sen åkte vi till Hööks där jag köpte b-vitamin och äpple godis till mina flickor!
Sen fick jag med mig ett ur gulligt nyckelskåp hem :D

Nu sr jag ätit tacos med Emelie och Tompa!
Mysigt och otroligt trevligt, som vanligt <3

Nu blir det natten!

Av Evelin Johansson - 13 april 2014 20:47

Kl 9,30 gav Anna, jon och jag oss iväg på veckans sista ridtur!
4h ridning över stock och sten, diken och en massa härliga sandvägar att galoppera på!
Massa mysiga stigar! Jag bara älskar livet när jag sitter i sadel och inget kan rubba mig! Jag styr vi stannar vi gassar och vi lever livet just då hit det tillfället!

Sen att älskade mamma och syster kom med fika på halva vägen va ju ännu bättre!

Helt otrolig förmiddag :)

Av Evelin Johansson - 7 april 2014 20:50

Ninja:
Idag fick de bli ett lugnare pass efter två dagars intensiv ridning!
På med hackamoret och upp hoppa jag barbacka igen! Vilken kännsla, min älskade flicka <3
En tur på 35 min blev det med skritt, trav,halt och trav. Mycket hjärn gympa idag bara och hon skötte sig exemplariskt!
Glad Ninja = glad Evelin :D

Annie:
Efter gårdagens tur stod longering på dagens schema!
15 min longering och 10 min promenad och även denna tjej skötte sig utmärkt idag!

Härligt med lite motivation och duktiga hästar <3

Av Evelin Johansson - 5 april 2014 20:01

            


Många fina och duktiga ekipage :) Alltid kul att kolla! Men oj oj oj vad sugen man blir ;)

Av Evelin Johansson - 5 april 2014 17:28

Min kropp är helt slut och lite till!
Var ute med Linnea och Jon idag :)
Vi red ca 3 mil, jädrar va kul vi har haft!
Jag kommer sova gott i natt och jag kommer ha god träningsverk i morgon!

Imorgon blir de ute ritt med stallet och kusin vitamin följer med ut :) kuligt värre! :D

Ovido - Quiz & Flashcards