adifferentlife

Alla inlägg under juni 2014

Av Evelin Johansson - 9 juni 2014 21:28

Efter att legat sjuk i två dagar med värdens huvudverk bestämde jag mig för att följa med dem och bada, vilket va otroligt skönt!
Nu mår jag lite bättre och ska försöka mig på att jobba i morgon :)
Håller alla tummar och tår att de blir bra!!!

Av Evelin Johansson - 1 juni 2014 21:54

Ninja har inte gått sen i tisdags då hon trampade av sig sin tredje sko!

Tråkigt som bara den!
Hoppas på att hovis kommer ut nu i dagarna här!

Sen va massören ute och kollade på henne då hon haft två ordentliga låsningar i ryggen! Hon fick släppt dem och även låsningen i vänster nackkota som jag även gissade att hon hade!
Hon va helt groggy påväg ut i hagen!
Men oj va gött hon tycker de e!

Nu fortsätter vi som vanligt och så blir de återbesök om två-fyra veckor!

Min lilla tjej <3

Av Evelin Johansson - 1 juni 2014 21:50

Förra måndagen skadade sig Angie när hon gick omkul under ett longeringspass, lyckas då skära upp ett 10cm långt jack i benet. Veterinären kom ut och dränerade och syde igen.
Planen då var att fortsätta som vanligt så skulle allt bli bra, ridas, gå i hage ja som de brukar!
Allt funkade bra tills nu ikväll när hon på något sätt har bitit/kliat upp ALLA stygnen och fått inflammation i hela benet! Ordentligt halt vill inte gå på det och ville inte allt för gärna stå på de :(

Skit!!!

Nu blir de penicillin i 7 dagar och metacam i 5 dagar!
Mindre hage, hållas relativt lugn och promeneras för hand kortare sträckor tills hältan är borta!

Hoppas nu hon blir bra snart!

Hon som va så fin igår när Matilda red henne! <3

Ovido - Quiz & Flashcards