adifferentlife

Alla inlägg under juli 2014

Av Evelin Johansson - 4 juli 2014 21:31

Dagen har spenderats med trasig bil och en underbar mc tur!

Igår red Emelie Annie och jag red ninja i paddocken!
Båda sköte sig riktigt bra! Men tyvärr gillade inte ninja sitt nya bett :(

Sen fick jag äran att hoppa finna sunnie med!
Riktigt trevlig häst! Men väldigt STOR galopp har hon!
Lilla jag studsade ut sadel ;)

Sen blev det årets första kantarell smörgås! ?
Mums

Av Evelin Johansson - 1 juli 2014 21:23

Hej på er!


Tänkte faktiskt ta att vissa er två filmer här på bloggen!

En på mig och Ninja och en på mig och smarty :)

Tänkte även lägga med lite komentarer om vad jag tycker jag gör rätt och vad jag gör fel!

Kommentera gärna era åsikter med ;)


Ninja börjar vi med :)



 

Possitivt

  • Min blick är frammåt
  • Jag sitter relativt stilla med sätet så jag inte stör henne
  • En stilla skänkel som inte stör henne.
  • Min häl är nedåt!
  • Jag var inte rädd!

Negativt

  • Jag har för långa tyglar
  • Jag sitter inte still med handen
  • Jag vinklar ut tån
  • Jag faller framåt, måste räta på mig
  • lite för ofokuserad

Ja detta är några av alla saker jag måste träna på!



Sen tar vi smarty!


 

Possitivt

  • Följsam
  • Bra tempo
  • Bestämd med vad jag vill
  • En mera stillsam hand

Negativt

  • Tån står utåt
  • Jag har blicken i backen
  • Inte alltid i balans med hästen
  • inte "kasta" över hästen på bommar
  • Sluta gena i svängarna!

Detta är alltså det jag behöver träna på delvis ;) sen så finns de MASSA mer!


men oj va stolt jag var när jag för första gången på LÄNGE kom över 85 cm på et räcke med fina smarty! Och Ninja och jag tog våra första galopp bommar på 3 år! Den kännslan är oslagbar <3

Ovido - Quiz & Flashcards