adifferentlife

Alla inlägg under februari 2016

Av Evelin Johansson - 6 februari 2016 11:27

Hejsan!
Klockan är snart halv tolv och Sannie är riden stallet mockat och städat! Rent och snyggt precis som jag vill ha det!

Nu kollar jag på när Pelle bygger badrum hos svärfar ;)

Sannie och jag red bort mot våran nya favorit runda ;) genom den förbenade gris gården och över bron och sen är det gräs och grusvägar huller och buller!
Vi red den "lilla" rundan på lite över en timme om man har relativt högt tempo!

Ridturen började sådär med att Sannie blev skrämd för en bil med fladdrande släp så hon drog ett par rediga bocksprång och galopperade sedan lugnt på! Lyssnade fint och saktade av och skötte sig sedan toppen! Kom fint till arbetet och jobbade på mycket bra i Skritten! Som vanligt är hos väldigt stel i vänster sidan men de släppte lagom till Vi va framme vid grisgården och där taktar vi igenom som vanligt men så länge de inte är mer så är det okej!
Resten av turen var helt magisk även om hon blir rädd ibland :)
I galoppen så var hon riktigt fin, i stället för att dra upp huvudet så sänkte hon det, ibland till och med lite läskigt lågt! Men avsaktningarna va helt okej och lite till idag!
Fina älskade tjejen dagar som dessa känns allt helt underbart <3 för 6 månader sedan hade inte detta vart möjligt!

Fina tjejen <3

Av Evelin Johansson - 5 februari 2016 13:59

Började ännu en morgon med en ridtur kl 8 :)

Sannie va pigg och framåt men lyssnade ändå helt okej i skritt och trav, i galoppen va de inte lika bra mest gas fram och lite mindre broms :(
Trotts att jag vet att vi kommit SÅ mycket längre så känns det ändå som att vi står still och trampar :(

Vid 10.30 var jag i Nossebro och gick då in på vårat super café med datan och gjorde mig redo för många timmar plugg!
En kopp kaffe och en macka!
Jag sitter här än 13.50 :) och ska nu ge mig iväg på lite hästigare äventyr; )

Puss och kram <3

Av Evelin Johansson - 4 februari 2016 11:13

Tro de eller ej, men idag skiner solen ute och -1 står termometern på :)
Underbart om ni frågar mig!

Till och med jag fick lite vårkänsla så när jag var i affären var jag tvungen att köpa en bukett tulpaner som ska sprida lite mer ljus denna dag som ska spenderas med MASSA plugg!

Vid 8 i morse var jag ute i stallet och gjorde i ordning Sannie för att ta en skritt och trav tur efter 3 lugnare dagar!
Men där stod Gump och ville också ut i det härliga vädret!

På med westernsadeln och göra färdigt Gump! Bägge hästarna fick komma ut och Skritta i 45 min runt byn :) några trav steg men de glömmer vi för de va mer okontrollerat än kontrollerat från bägge hästarna ;) haha!

Strålande sol och massa energi kommer in i kroppen och motivationen ökar!

Hoppas alla har en bra dag <3

Av Evelin Johansson - 2 februari 2016 12:22

Vad är detta för jäklar väder!
De regnar och blåser som bara tusan!

Hästarna fick stå inne lite längre i morse och kom ut först vid 8 :) nu är de ute i hagen och har de "gött" eller inte :(

Jag ska plugga, har gjort det en stund men ska försöka komma igång ännu mer här nu men motivationen tryter helt klart!
Jag SKA vara klar nästa vecka och jag vet att jag jobbar bäst under press men de är fan så frustrerande då jag vet att jag mår dåligt av det :(

Ikväll ska jag rida lektion för Louise på essunga ryttar förening :) ska bli gött att rida i ett ridhus i detta skit väder!

Hej så länge!

Av Evelin Johansson - 1 februari 2016 11:34

Och jag borde definitivt plugg och inte skriva till er ;)

Men skriver här och pluggar sen! Bra deal!

Idag stod galopp intervaller på schemat, i och med att Sannie har tagit tillfället i akt några gånger i galoppen de sista och valt att inte stanna så åkte idag de tvådelade bettet med kedja på igen, inte de roligaste men bettet blir ju som sagt inte hårdare än min hand!

Hon va riktigt pigg idag med, är vi förvånade?

Vi skrittade fram i 35min innan vi travade någon kilometer för att sen sakta av igen och Skritta förbi några gårdar, trava lite igen och sen kommer vi till "rundan" med grusvägar som har många s svängar, super när man får lite hjälp i avstånden mellan man byter galopp, 3 galopper i varje blir det och de är på kanske knappa kilometern!
Sen travade vi hemåt i lugn och fin takt!
På slutet var hon bra trött och jag hoppade av och gick sista km hem :)

Idag får hon 4 av 5 stjärnor min fina tjej <3

Ovido - Quiz & Flashcards