adifferentlife

Alla inlägg under oktober 2012

Av Evelin Johansson - 11 oktober 2012 13:55

ÄLSKA, GLÖMMA &FÖRLÅTA!

Detta tycker jag många mer ska leva efter!


Tänkte idag igentligen inte skriva något här då jag känner att de vore roligare om de blir lite roligare bilder och en ny heder!

Imorgon kommer jag försöka få lite bilder på mina två snyggingar, men måste bara kolla om någon vill fota lite under dagen i morgon.

Hade vart så himmla gött att få lite nya snygga bilder trots att Ninja inte rids, och att lillan är under igångsättning men de hade vart så roligt att ta kort igen!


Sen så borde jag snart kunna fixa fram bilderna på mig och Ninja i balkläning och skit snygga! Så jädra underbart de kändes den dagen, kände mig som en riktig prinsessa, På min bruna springare.


Började igår planera mina båda hästars igångsättning, känns så gött när planerna är igång.


Ninja kommer dock bara skritas året ut, men vill verkligen att hon ska var i toppform och helt återstäld innan jag kräver förmycket. Så vi hoppas att vi e i toppskick när våren och vårens tävlingar kommer! Så om Två veckor kommer jag börja rida henne i skritt och växla detta med promenader. Promenaderna kommer jag börja med redan nu då de bara är bra för henne!


Lillan sätts igentligen igång bara för att jag ska kunna träna lite mer än nu och för att hon ska kunna följa med ut på turer när Ninja är igång! Är så härligt när man kan rida ut på härliga vårurer i skogen!

Men sen är även Lillan en väldig tilgång till mig då hon har SÅ mycket att lära ut till mig, även om lillan och Ninja är så otroligt olika är Lillan en häst jag bara kunde drömma om att få ha att rida och träna. Hon har tävlat upp till MSV i sin ungdom, och har nu blivit pansionär och går hos mig men hon ska fortfarnade motioneras men mestadels i skogen, men ett Dressyrpass här och där skadar inte för någon av oss!


Lev livet medans ni kan! // Evelin     

Av Evelin Johansson - 10 oktober 2012 09:37

De e ju helt underbart :)

De var 3 minus i morse när jag vaknade , känns helt underbart att vintern närmar sig :D


Har de senaste åren har verkligen vinter fått mig att må så sjukt bra!

Jag hoppas verkligen att denna vintern blir lika bra som de andra :D Mycke snö, trevligt folk, Friska hästar och mycket tid med min älskade pojkvänn <3

   

Av Evelin Johansson - 9 oktober 2012 17:00

Tänkte faktiskt ta och vissa en del helt underbara bilder på min äldsta kusin på min mammas sida :)

Hon har ridit sen hon var ca 5-6 år och har nu för en vecka sedan startat sitt första KM i Hoppning där hon red kanon med 4fel.

Så bilderna är från 40cm när hon hoppa fram, och de sista är ifrån 60cm :)

Sen kommer de med lite bilder när hon ride min Ninja.

Är mekta imponerad över min kusin och henneskunskaper trotts att hon "bara" rider på ridskola.

 

Alicia och pepzi inann starten på 40cm :)

 

Alicia och Pepzi 40cm

 

Vi e så snygga kolla på oss <3

  

Titta bara!

 

:D

 

Första hindret på 60cm och Jag hade hjärtat i halsgroppen så nervös va jag ;) Men Kusin hon visa då inga nervositeter hon gick in och gjorde enligt mig en av sinna bästa runder någonsin. Så duktiga va dom! 

   

Sen är de allt väldigt kul att följa med Kusinen och Amanda ut på uteritterna :) Hej hopp va de kan gå ibland :) 

 

Nu taggar vi uteritt :)

 

Alicia duktig när hon fixar att hoppa Ninja så bra! inte alla som gör de ska jag säga er!


/// Lev livet medans ni kan!

Av Evelin Johansson - 9 oktober 2012 14:43

   Shopping stod på planeringen idag, eller a åka till hästsports putiken i Grums :)


Blev en tripp ditåt ;) å Ja va SÅÅ sugen på att köpa Hv Polos Bruna ridbyxor! De e så sjukt snygga och sköna!

Men jag behärskade mig idag :D STolt över mig själv :)   


Så nu finns de fortfarande lite pengar på kortet. Detta gillar vi!


Nu sitte jag i sovrummet hemma hos Älsklingen och här lär jag väl spendera några timmar till , Tänkte fixa några tidsinställda inlägg framöver :)


Känns nica att bloggen börjar arta sig igen :)   


/// Lev Livet så gott ni kan!


Av Evelin Johansson - 8 oktober 2012 21:07

Ja, vart ska man börja?

Denna dagen känns som skit! Inget har vart på topp i dag, inget blev som jag tänkt mig och allt har bara gått utför:(


Men vi glömmer dagen, går till sängs och tänker på mörra dagen i stället som vi skulle sagt hemma :)


Nu e de bara 4dagar kvar här uppe sen hem och börja tagga om, söka mer jobb, fixa med hästen, och sist men inte minst min lilla hemlis på lördag/söndag :)

Ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen :)


Men nu ska jag gå till sängs :) Undra vart han som delar mitt liv och min säng e tro? Inte här i alla fall...Men jag e trött så sängen blir de ändå...


Av Evelin Johansson - 6 oktober 2012 12:15

Tja på er där ute :)

De e mycket som har hänt sen sista inlägget, men de orkar vi inte dra här vi glömmer de som vart och blickar framåt mot nya mål!


Om tre veckor ska jag böörja sätta igång Ninja igen efter hennes bravader i hagen så hon har sträkt sig i ryggkotorna.. Men de åtgärdat och hon gåt på medicin ett tag till :( men de blir promenader och som sagt om tre veckor börjar vi sätta igång henne :)

Ska bli så skönt att få igång min stjärna igen :)n och sen så ska även gammla tanten få komma igång så när de nu inte blev något sälen så blir de att trimma mina båda hästar :)


Sen har jag en lite suprize som jag, en kompis plus min kusin ska åka och kola på :) Får se om de är något som passar oss eller inte ;) dåterstår att se ;)


Nu sitter jag på svärmor och svärfars alltan med Louise och lever livet här uppe i säffle på våra två lediga veckor :) Så skönt men nu e de bara en vecka kvar snart ;) Men ska bli gött och komma hem till de verkliga livet igen :D

 

Hoppas allt e bra med er :)

Puss och kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards