adifferentlife

Alla inlägg under januari 2014

Av Evelin Johansson - 26 januari 2014 10:13

I större delen av mitt liv har jag alltid haft jätte svårt att äta frukost vilket inte är jätte bra :(

Men nu har jag hittat något jag verkligen gillar smoothie :)

Gott och nyttigt! Mumma!

Igår hade vi lite Photoshoot i stallet :) de flesta hästarna fotades och reds :)
Många bilder blev de!

Men oj va besviken jag blev på mig själv när jag såg resultatet :(

Efter alla var fotade så blev de fika i stallet :)
Wienerbröd, kakor, kaffe,saft och varm choklad :)

Bilderna får ni se senare ;)

Av Evelin Johansson - 23 januari 2014 23:47

Dagen har jag spenderat med min Hanna!
En heldag på stan blev det, shopping,frisören,fika,och mer fika häst affärer och ännu mera fika och ja mer shopping och där i mellan även ett läkarbesök!

Jag kan inget annat säga än att jag älskar min vän och vet verkligen inte hur jag klarade mig utan henne innan vi träffades?
Ställer upp i vått och torrt! Helt enkelt bäst!

Fick i alla fall shoppat några riktiga fynd! Underbart!
Ett inlägg med detta får ni i morgon för jag har just nu sjukt mycket som snurrar i mitt huvud så vet just nu varken in eller ut!
Hade behövt en Låååång skritt tur på hästarna med Hanna i morgon! Hoppas hon gillar den iden!

God natt på er!

Av Evelin Johansson - 21 januari 2014 20:37

Som ni vet så fick jag "rid förbud" av veterinären för en månad och 2 dagar sedan!
Så sen dess har vi bara tömkört longerat promenerat.
Vilket har börjat bygga ordentligt med muskler på min flicka!

Men nu!!!
Har veterinären gett "tillstånd" att skritta henne!
Kan ni tänka vilken jädra lycka det är att få rida sin häst igen?
Helt underbart!

Longerade även Hanna idag när hon skulle träna lite sits träning på Rambo :)
Gick efter en stund riktigt riktigt bra!

Nu ska jag kolla handboll och sen sova! Känner mig gött sleten efter att ha gott upp kl 4,15 :(

Av Evelin Johansson - 20 januari 2014 10:35

Idag blev de sov morgon och snart ska jag till Viktoria och dricka kaffe :)

Sen en sväng till stallet tänkte jag innan de blir jobb ikväll igen :) mina små kossor <3

Av Evelin Johansson - 18 januari 2014 14:21

Klockan stod åter igen på 5 och jobb väntade :)

Efter morgon passet åkte jag och Hanna till svenskafoder och sen vidare till stallet :)

Båda hästarna skulle tömköras men de sluta med att Rambo longerades och Annie tömkördes :)
Efter många om och men skötte sig Annie riktigt bra och jobbade under sig ordentligt!

Väl inne igen så skulle Annie få lite à-fil för att hjälpa magen hennes, men som vet sa antingen gillar dom de eller så avskyr dom de, Annie va en av dem som inte alls gilla de, tyvärr!!

Sen när vi skulle gå ut så var de en viss jävla häst som inte kunde vara lugn så de sluta med att jag har två "sönder" ryckta fingrar som nu är tejpade och gör ont som f.a.n

Nu ska jag snart åter gå till jobb igen :)

Ha en bra lördag nu gott folk!

Av Evelin Johansson - 16 januari 2014 21:28

Åter igen så stod klockan på 05,00 och jobbet kallade åter igen, idag va motivationen inte riktigt på topp.

Men de ändrades fort när man väl var på jobbet, kossor som står och myser i sina bås kattarna som kommer och stryker sig runt bena <3

Det blev ett ganska långt pass då de nästan tog 5h brukar ta 3h men de e skönt och kunna hjälpa till med extra arbete :)


Sen åkte jag hem till Hanna, vi har inte träffats sen i söndags så vi böjade sakna varandra ;)

Det blev en timmes promenad, mycket härligt, fint väder, snö och mycket trevligt sällskap :)

Väl hemma hos Hanna igen så tog vill bilarna till stallet :) 2h spenderades i stallet, sen va de bara tillbaka och mjölka ett pass till ;)


Efter som jag gillar fullspeckade dagar så åkte jag direkt från jobbet till grstorp ridklubb för att kolla på kusinen.


Nu ligger jag ÄNTLIGEN i soffan och andas ut!



ANGIE även kallad Annie fick igår springa på lina, hon var en riktig pain in the as! Jävla häst helt enkelt. Men sådana dagar ska man tydligen ha ibland med :/

Idag fick flickan vila då jag inte riktigt hade tid att longer/tömköra/promenra vilket passar bra då jag försöker köra varananandag arbete ungefär :)


Nu ska de snart sovas :) <3  

Älskade Underbara Hanna <3 

Tur att hon är söt i alla fall när hon inte alltid beter sig ;)

Av Evelin Johansson - 14 januari 2014 20:08

Klockan stod på 04.20 och 8 h arbete va inbokat!

När kl slog ett så va min arbetsdag klar, de har sina fördelar att gå upp tidigt ;)

Sen hem och äta, duscha och hämta syrran :)
När kl slog tre så åkte vi till stallet, syrran skulle rida lillan, jag och Angie skulle följa med på en promenad :)
Det blev en värre power wolk än sist, super taggad häst som älskar snö resulterar i en helt slut Evelin efter 30 min i 1,5 dm snö!

Men inte nog med de, jag fick en snille blixt att åka på ett tränings pass på gymix ikväll!

Jag kan väl bara ropa hej träningsvärk!
Men nu när jag på g så nu gäller de bara att hänga i!

Av Evelin Johansson - 12 januari 2014 20:00

Idag fick Angie och Rambo springa lösa i paddocken :)
De var roligt tyckte båda två :)

Angie hoppade och bockade som hejsan ;) härliga djur!

Att de sen kom på inkalning oh lyssnade perfa va pricken över i:t!

Vart ute och gått en promenad med mamma och Bodil idag :)

Härligt väder :) sol och snö <3

Ovido - Quiz & Flashcards