adifferentlife

Alla inlägg under januari 2014

Av Evelin Johansson - 12 januari 2014 09:00


Jag ger er på bloggen de första bilderna på min flicka utan täcken, tyvärr är inte kroppen hennes den jag önskat men hon börjar bli lite tjockare även om det komemr ta tid!


Älskar att hoppa gör hon i alla fall vackra älskade tjej <3


                   


Lite bilder på rambo pojken med :) Duktiga va de båda :)


     

Av Evelin Johansson - 11 januari 2014 22:30

Torsdag och hemfärd!
Vid 10 va jag och ida ute i backen och skulle åka! Mina ben va som spagetti och jag va trött men hade tänkt åka ändå! Men när bindningen te brädan gick sönder blev jag så jädra irriterad så jag lämna in brädan och åkte till de andra och åt våfflor :)

Ida åkte till 1-2 någon gång och då satte vi oss i bilen för en lång resa hem!
Nästa 8 h tog de!
Skit väglag och tråkig väg :( men kl 20,40 var jag äntligen hemma :)  

Av Evelin Johansson - 11 januari 2014 22:11

Igår så va jag och Angie ute på en promenad medans Hanna skritta fram Rambo :) 30-40 min va vi ute :) en riktig power Walk!

Idag har har jag jobbat, hämtat bil med Hanna och nu ikväll stå longera jag Angie i 20 min! Så duktig min flicka <3

Sen myste vi i stallet i säkert 40 min <3

Sen måste jag ju bara visa hur snygg hon är i sitt rutiga täcke ;) <3

Min räddning när allt e svårt <3

Av Evelin Johansson - 11 januari 2014 22:00

Onsdag :)
Idag var de istället molnigt och tråkigt som bara den men de blev åkning fram till kl 15 sen åkte jag med Jonas till outletbutiken och kolla där och efter de blev de bio och middag! Trevligt att träffas och prata om allt från himmel till jord!

De blev en sen kväll då de blev vin pimpling när vi kom till baka till stugan :)
Sista kvällen i Sälen och imorgon åker vi hemåt igen!

Av Evelin Johansson - 11 januari 2014 21:30

Tisdag och vädret är skit totalt!
De regnar och de känns som allt är slask!
Men backarna höll å min åkning började arta sig! Började våga släppa på och svängarna blev bra!
Underbart när man känner att man faktiskt kan! Vinden i ansiktet och jag kan kontrollera en bräda i nedförsbacke med bara hjälp av min kropp!

På kvällen blev de kvällsåkning och afterski! Trevligt med lite vila och go dricka på kvälls kvisten :)

Efter denna dagen var de gött att sätta sig hemma med färdiglagad mat och bara mysa! <3

Av Evelin Johansson - 11 januari 2014 21:00

Morgonen startade med frukost och sen direkt i bootsen för en dag på brädan :)
Underbart!!!
Dock va de dimmigt och sikten kass men backarna va kanon preparerade!
Tog ett par åk innan nervositeten släppte!
Men oj vad jag har åkt när de släppte!
Fick efter lunch låna Idas ena boots då min åt var blå och gjorde skit ont! Så förhoppningsvis kan jag ha mina egna i morgon igen ;)
Men benen är som spagetti nu de knappt bär och skakiga som få!
Men nu blir de vila och slappa resten av dagen :) för i morgon så ska här åkas igen :)

 

Av Evelin Johansson - 11 januari 2014 20:15

Söndag och vi satte oss i bilen och styrde 42 mil norr ut mot hundfjället :)
En resa som gick kanon! Framme vid Lunch och då middag, sen hyrde jag min bräda!

På kvällen blev de kvällsåkning i Tandådalen ;)
Hej å hå vad ovant de va att stå på brädan igen, ni som följt bloggen vet att jag började åka bräda förra vintern då mina knän inte gillade skidorna!

Sista åket för dagen gick relativt bra faktiskt!
Resten av kvällen blev familje mys och junior vm final i hockey :)

Av Evelin Johansson - 3 januari 2014 19:26

Då Angie fortfarnande inte vill gå upp i vikt tog jag idag ut veterinären, en avmaskning ska göras då de förra ägarna inte kan garantera att detta va gjort och sen så raspa vi även tänderna på henne så inget sådant spelar någon roll!

De tråkiga är ju nu då att jag inte får rida henne på 2 månader, ska inte rida fören de kommer tillbaka och vi ser att hon blir lite tjockare och nu då bygga muskler från baken!
Longering, tömkörning, promenader och en massa bommar och liknande övningar för att bygga och hjälpa henne så mycket vi kan!

Bara och vänta och se vad som händer men vi kan nog tyvärr gömma tävlings sesongen :(

Deprimerad som få nu :(

Ovido - Quiz & Flashcards