adifferentlife

Alla inlägg under maj 2015

Av Evelin Johansson - 15 maj 2015 15:25

Hej!
Har hunnit med en del redan idag,
Sannie är riden, 2km löpta och pluggat har jag gjort där i mellan!

Började morgonen med 2km löpning, kändes sjukt bra att vara ute igen, men oj va mycket jag har tappat när jag inte har sprungit på länge :(
Hoppas verkligen jag orka hänga i igen!

Sannie reds idag ut i skogen i 50min!
Hon var till en början rädd för allt, hoppade studsade och ville stundtals inte gå fram!
Men sen hände något och hon blev riktigt fin!
I traven var takten lite ojämn idag men galoppen var wow när vi väl lyckades få rätt galopp :)

Minns ni hur jag sa att det i början inte gick att fatta vänster galopp ute? Idag var det tvärt om, det var nästan lögn att fatta höger ;)

Min fina flicka <3

Jag hittar inte så bra här borta än men vi letar oss fram på vägarna, där av alla konstiga linjer :p
Fler och fler fastnar ;)

Av Evelin Johansson - 14 maj 2015 12:41

Hej!
Idag stod klockan på 8, dressyr stod på dagens schema!

Hon var i början väldigt tittig, lite spänd och inte med mig!
Men efter en stund började hon slappna av och vi kämpade på i blåsten :)

Vi tränade övergångar, hitta formen och sen fick jag kämpa med mig själv en stund och sitta ner!

Både häst och jag var helt slut efter 1h så då skrittade vi ut!

Jag är mycket nöjd med dagens pass, traven var mot slutet lugn och bärig, galoppen kommer mer och mer! Och halterna var stundtals nästan perfekta!

Tänk om man hade haft någon som fotade dessa pass :) men de har sina för och nackdelar med att flytta :(

Av Evelin Johansson - 13 maj 2015 17:44

Morgonen spenderades i stallet med med longering och promenad med min älskade häst!
Hon skötte sig kanon kan jag lova!

Nu har vi tyvärr vart på begravning!
Men den var riktigt fin <3
Vila i frid älskade Isak!

Av Evelin Johansson - 12 maj 2015 22:45

Hej! skrev ett inlägg här i söndags men det försvann tydligen! :@

I lördags red Pelles syster Sannie, vilket var toppen då jag hade träningsverk och Sannie behövde gå ett lättare pass!
Anna-Lena kommer säkert rida någon mer gång ;)

Söndagen fick spenderas med ett ordentligt dressyr pass! Sannie var på slutet mjuk som smör! Träning ger färdighet och vi är på G åt rätt håll!

Måndag och idag har hon fått vila då jag har så satans ont i magen och det vill inte riktigt släppa :(
Men i morgon blir det en ute ritt i skogen :) passar bra efter lite vila!

Hennes öga är mycket bättre nu! Underbart <3

Jobbade några timmar efter skolan idag med mina gamla kor och man saknar det mer än man tror!

Sen har vi satt upp lite tavlor och tavel lister hör hemma :) riktigt bra blev det om ni frågar mig!

Natti natti nu ska här sovas!

Av Evelin Johansson - 10 maj 2015 12:22

   

Hej! 

I fredags så hopptränade jag sannie för Sten Lindgren! 

Min häst var Värd sin vikt i guld! 


Hon  hoppade allt som  jag styrde mot och hon var så duktig! 


Vi hoppade kombination  på 80cm och en masa andra bra övningar! 

Vad jag älskar denna hästen! 

Hon är grym ❤️

Av Evelin Johansson - 8 maj 2015 11:41

Albin Gunnarsson otroligt duktig och kunnig :)
Alltid lika kul med bra föreläsare :D

Av Evelin Johansson - 7 maj 2015 18:40

Började morgonen i stallet :)
Redan kl 8,30 var jag där för att rida, vi var ute i säkert 1,5h totalt. På hårdare underlag idag då vi ridit på mjukt resten av dagarna!

Hon var lite tittig då det blåste ordentligt, men hon skötte sig jätte bra ändå! Älskade duktiga häst!

Tänkte jag skulle försöka använda mig av lite hjälpmedel för att kunna se hur länge och hur långt jag red :)

Efter det kom veterinären ut och kollade på Sannies öga som inte är så trevligt :(
Hon har fått en infektion så nu är det ögondroppar med antibiotika i 5-10dagar men jag får ändå rida vilket glädjer mig :)

Av Evelin Johansson - 6 maj 2015 21:51

Idag red jag dressyr på Sannie i paddocken!
Hon var motsatsen till igår!

Idag lyssnade hon, och gick för det mesta toppen, min fina tjej!
Vi har än lite komunikations problem i traven, men det kommer sakta men säkert!

Mitt sto är brunstig delux just nu!

Nu ikväll har jag vart med Martina på Anna Emanuelsson träningen i Alingsås :)
Alltid lika lärorikt!
Tre hästar hade vi med idag och jag de sköte sig väl kanske lite olika bra men det är ju på träning och det är ju tillför att träna!

Arne banane ;)

Nu börja jag bli nervös inför fredagens hoppträning för sten Lindgren :/ men de ska nog bli bra :)

Ovido - Quiz & Flashcards