adifferentlife

Alla inlägg under maj 2015

Av Evelin Johansson - 5 maj 2015 17:53

Kan säga att i dag är jag både stolt över mig själv men känner mig även fullkomligt misslyckad!

Skulle rida ut en sväng på Sannie idag, trotts regn och blåst! Vi klädde på oss och jag hoppade upp!
Framfartavägen var bara motvind och massa regn, så Sanne gick med huvudet på sned och steppade så mycket hon kunde! Varje gång jag försökte få kontakt med munnen så lättade hon ifram! När vi sen hängde av framfartsvägen ut på vanliga grusvägen gick inget som det skulle!
Hon ville inte va med längre tvärs och kors över vägen och sen vet jag inte va hon mer hööl på med!

Komstaderade att denna fajten vinner jag aldrig idag! Så hoppade av, gick hem och satte på inspänningar och lina! Så fick hon springa där en stund men inte ens här var hon nöjd! Så jag gick in med henne, sadlade av och släppte in henne i en Box så hoj fick torkar!
Undertiden så putsade jag alla blöta läder delar och efter det lite lätt städning i sadelkammaren!

Jag är nöjd över mig själv med att ha lärt mig vart mina gränser går mellan att ge mig fan på saker och ting eller att konstatera att denna fajten får vi ta en annan dag!
Men på samma gång så satans besviken över att jag i dessa lägen inte "klarar av" henne!
Tänk om hon lär sig, ja ni förstår!!

Men magkänslan säger fortfarande att det var rätt att hoppa av och sen i stället mysa en stund i stallet <3

Nu ska jag åka och äta med mina fina tjejer i Nossebro :) och Tompa får vi inte glömma heller :D

Av Evelin Johansson - 4 maj 2015 16:32

Hej, dig stod det longerung på schemat!

Så fin har hon aldrig varit, lyssnade toppen! Öka,korta, skritt,galop, traven! Allt satt!
Älskade häst <3

Av Evelin Johansson - 3 maj 2015 20:22

Hej!
Ikväll har jag ridit ut med Lina och Stina!
Vilket gick över förväntan! Så mysigt var det!

Min höst tog en stund att borsta idag :/
Skit gris!

Nu ska jag strax duscha och sen kolla lite tv innan sängen :)

Av Evelin Johansson - 2 maj 2015 22:42

Hej! I går fm så hopptränare jag Sannie för Martina!
Hon skötte sig till 90% och det innebar att jag helt plötsligt var tvungen att komma till ridning och inte bara bromsa ;)

Med Martina i ryggen så går det på slutet som en dans, och ingen kan va lyckligare än jag!

Jag har några saker som ska traglas varje dag framöver oavsett om vi är i paddocken eller ute!

1. Rätt galopp, och känna vilken jag har!
2. Hitta rytmen, så varje galoppsprång blir lika stort!
3. Upp med min blick! (Att de ska va så jävla svårt)
4. När hon rusar/slår med huvudet, sänka min hand och sätta mig ännu tyngre i sadeln!

Mys bild från fredagens promenad <3

På kvällen så åkte vi till Tyskland, Pelle syrran och jag!
Mycket trevlig tur med, en full lastad bil hem!
Väl hemma vid lunch idag,lördag så va vi gött sega hela högen!

Just de, Alicia och Elvira var och red zickan och gasten på fredagen med!
Gasten gör framsteg för var gång!
Elvira red själv och både skritta och travade utan några som helst problem! Men han testat henne lite nu ;) men Elvira är så otroligt duktig så de är inga problem!

Alicia och zickan gick det också bra för och Alicia ska låna zickan på dressyr tävling nästa helg :)

Denna människan gör mig lyckligare än någon annan <3
Älskad han så otroligt mycket!

Ovido - Quiz & Flashcards