adifferentlife

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Året 2015!

Av Evelin Johansson - 31 december 2015 20:00

Vi börjar med de negativa va? De som har vart tråkigt och jobbigt, och sen de positiva va? :)
Eller vet ni vad, vi kan ju köra en månads indelning; )

Januari!
Jag köpte Sannie den 6 januari och allt kändes så bra och jag var påväg mot ljusare tider :), den 17 januari träffade jag min underbara Pelle, den kvällen blev allt precis tvärt emot vad jag hade räknat med :)
Sista veckan i januari åkte släckt och vänner till sälen för en vecka i skidbacken och ha middag för pappa:)

            

Februari!
Väl hemma så gick sakerframmåt och jag och sannie hoppade för martina men i slutet av februari blev Sannie sämre, och hon blev stående på box och behandling efter behandling avlöste varandra :(    

Mars!
Sannie var ännu inte på G än och allt var motit :(
Jag åkte mellan Pelle och stallet hela tiden! Sannie promenerades för hand och i slutet av månaden fick vi äntligen börja skritta igen, lyckan va total!

         

April!
De va en månad som igentligen bara sprang på, tyvärr så dog ännu en släkting :(
       
Maj!
Jag flyttade till Pelle och började mitt liv med han :) Sannie flyttades i slutet av månaden till ny stallplsts och fortsatte min och sannies träning. Ett år i skolan var nu förbi och bal gick jag på :)

         

Juni!
Första året på skolan var färdigt och jag såg fram emot jobbet men tyvärr så blev inte detta som jag ville :( hela sommaren kändes igentligen mest jobbig!
Sannie gick på halvfart medans vi var på semester.

     

Juli!
Sommaren bestod av jobb, ridning och stallbygge!
       
Augusti!
Födelsedags kalas och ridning, Sannie och jag var på våran första hoppträning :)
     
September!
Hoppträningen fortsatte och Sannie va super fin! Mitt andra år i skolan började igen! Gump köptes in :) Sannie fick kotleds inflammation i slutetav september och ställdes på box :( vi köpte vår aldeles egna transport!
         
Oktober!
Sannie och Gump flyttade hem till vårat eget stall :)
Och Sannie friskförklarades i slutet av månaden!
   
November!
Sannie sattes igång och vi började i slutet av månaden att träna igen och saker började falla på plats :)
       
December!
Sannie reds för fullt och hon blir finare och finare för var dag som går! En dressyr tränare har vi fått tag på och jag är otroligt laddad för 2016!
 

 
Just nu sitter jag hos mimi och Viktor och firar nyår med underbara vänner och min fina älskling :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelin Johansson - 20 oktober 2020 15:22

Våran älskade pojk valde att komma 9dagar tidigt!    Den 13/10 Kl 02.12  3610g 53cm😍    Axel Andreas Gidstedt               Ska bli intressant att se vad framtiden har att erbjuda 😍🙌❤   ...

Av Evelin Johansson - 12 oktober 2020 14:34

Hej!  Vad hände där liksom!    Det har hänt så otroligt mycket sedan jag skrev här sist, haha!    Alma har blivit 2år och 10månader, Alfred är snart 10, jag är gravid och har knappt 10dagar kvar till beräknad förlossning.        Sanni...

Av Evelin Johansson - 4 april 2018 22:57


Hej igen! Nu när sannie har flyttat hem var jag i behov av lite sällskap så då flyttade mimis islänning gutten in här, ni har läst om han tidigare då jag ridit han en del hos mimi tidigare! Gutten har till och från inte känts toppen så han har nu...

Av Evelin Johansson - 30 mars 2018 21:33


Idag var det min dag att ha hand om Sannie, vi har hjälp av två fantastiska medryttare som sköter gård jobbet och sen så hjälper jag till i mellan med lite lättare skritt turer! Idag var en sådan dag! Pelle och alma följde med som sällskap, ca ...

Av Evelin Johansson - 18 mars 2018 22:16

För snart ett år sedan var jag med om en trafikolycka påväg hem från jobbet!   Den dagen förändrades mycket!   Det var den 25/4 2017 och jag var påväg hem från jobbet, när jag svängde ut ifrån jobbet i Grästorp hamnade en silvrig bil bakom, d...

Ovido - Quiz & Flashcards