adifferentlife

Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

Årets första hoppträning!

Av Evelin Johansson - 19 januari 2017 22:20

Hejsan!
Igår var årets första hoppträning för Sten!
6 veckor uppehåll men nu är vi äntligen inne i rutinerna igen!

Jag har bytt grupp och rider nu i sista gruppen vilket gör att jag är hemma lite efter 22 men va gör det om hundra år?
Där av uteblev bloggningen i går.


Vi va bara två i gruppen denna gången pga sjuka hästar och semestrande ägare, desto mer träning för oss!
Mycket bommar både trav och galopp, hitta stödet, få den där perfekta bjudningen och hitta rytmen med hästen!
Allt efter som byggdes bommarna upp till studs och tillslut va det 5st studs på rad! När vi hade kommit dit sten ville och Sannie va mjuk som smör så las sista studsen ihop till en oxer!
Hej jäklar vilket flyt vi fick där några gånger och seglade över iallafall 1 meter! Otrolig känsla Sannie gav mig!

Efter detta hopade vi en mindre bana, nu hade jag tydligen tappat allt jag lärt mig innan för katastrof blev det! Eller ja igentligen inte men de kändes i te super heller! Men efter att ha hoppat banan igen så kändes det fin fint och sten höjde då banan igen, denna gången satt ALLT!
Så in i he*vete bra gick det rent ut sagt!
Vi lekte runt det som vi aldrig gjort annat!

Ni får några skärm dumpar från filmen!
Ni kan ju se vad luft hon har under hovarna!

Possitivt/negativt
Positivt: Sannie hoppade genom hela kroppen och gav en ärlig bjudning på hinder!
Negativt: jag var lite ur balans och jag måste få med Sannie bättre genom svängarna och få henne ännu mer på bakbenen! Och om än viktigare än allt det jag måste våga lita på att vi som team klarar av uppgiften!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelin Johansson - 20 oktober 2020 15:22

Våran älskade pojk valde att komma 9dagar tidigt!    Den 13/10 Kl 02.12  3610g 53cm😍    Axel Andreas Gidstedt               Ska bli intressant att se vad framtiden har att erbjuda 😍🙌❤   ...

Av Evelin Johansson - 12 oktober 2020 14:34

Hej!  Vad hände där liksom!    Det har hänt så otroligt mycket sedan jag skrev här sist, haha!    Alma har blivit 2år och 10månader, Alfred är snart 10, jag är gravid och har knappt 10dagar kvar till beräknad förlossning.        Sanni...

Av Evelin Johansson - 4 april 2018 22:57


Hej igen! Nu när sannie har flyttat hem var jag i behov av lite sällskap så då flyttade mimis islänning gutten in här, ni har läst om han tidigare då jag ridit han en del hos mimi tidigare! Gutten har till och från inte känts toppen så han har nu...

Av Evelin Johansson - 30 mars 2018 21:33


Idag var det min dag att ha hand om Sannie, vi har hjälp av två fantastiska medryttare som sköter gård jobbet och sen så hjälper jag till i mellan med lite lättare skritt turer! Idag var en sådan dag! Pelle och alma följde med som sällskap, ca ...

Av Evelin Johansson - 18 mars 2018 22:16

För snart ett år sedan var jag med om en trafikolycka påväg hem från jobbet!   Den dagen förändrades mycket!   Det var den 25/4 2017 och jag var påväg hem från jobbet, när jag svängde ut ifrån jobbet i Grästorp hamnade en silvrig bil bakom, d...

Ovido - Quiz & Flashcards