adifferentlife

Direktlänk till inlägg 13 februari 2017

Årets första tävling!

Av Evelin Johansson - 13 februari 2017 23:15

Hejsan!
Igår gick årets första tävling av stapeln, jag och Sannie var anmälda till 80cm*2
Vi skrittade fram länge och väl ute på ridbanan lite trav och en kort galopp, underlaget var fruset men relativt jämt!
När vi kom in i ridhuset så var vi 3st tjejer som red fram i trav och galopp. Efter en stund fick vi hoppa fram på två låga hinder och Sannie tyckte livet va lajbans och jag slarvade lite in så vi ladda de in över första och kom trångt ut!
Vi hoppade fram ett par gånger på olika höjder och Sannie kändes sjukt fin och var verkligen med mig på noterna!

Vi var först ut att starta 80cm och jag tyckte jag red upp ett bra men samlat tempo, det gjorde jag nog också men till första hindret kol vi lite fel så Sannie gick av tidigt och rev 1 och där efter var hon lite överladdad till 2 men taggade sedan ner och gjorde en kanon runda med inte ett enda misstag! Vatten mattan och kombinationen bara vi flög över! En otrolig känsla!

Jag bestämde mig då efter lite diskuterande med de andra på plats som känner både mig och Sannie om vi skulle gå upp och debutera 90 istället för att hoppa runt 80cm! Sagt och gjort jag gick upp och hoppade 90 cm!

Vi kom än en gång skit in på 1 och jag fick inte tillbaka henne till 2 och ja 3an red vi förbi! Hoppar gör hon men i de läget var det bättre att börja om! Vilket vi då med gjorde! Fördelen med paj and jump!

När vi nu började om så kom vi kanon in på 1 OH de tre galopp sprången till 2 var perfekta och vi bokstavligen flög runt, över trean som om vi aldrig gjort annat! Kommer fint in på 4 som är kombinationen konstaterar att det blir lite långt till B hindret så rider på lite och vi får ett kanon läge ut! Där efter blev det miss i kommunikationen och jag flög in i sarjväggen tyvärr! Men trots det så hade jag en otrolig känsla!

Vi hopade några språng på 80-90 efteråt innan smärtan blev för jobbig! Under kvällen blev smärtan i knä ocj smalben värre så jag bokade i morse en tid på vårdcentralen och blev därifrån skickad till röntgen, inga Skelletskador som tur var!
Jag ska använda benet knät så mycket jag kan men med hjälp av kryckorna för att inte lägga för mycket belastning på just knät!

Jag hoppas smärtan snart försvinner och att jag är redo snart igen!

Bjuder på en gammal bild innan jag ska sova! Natti!

 
 
Sanna

Sanna

14 februari 2017 10:23

Åååh nej vad tråkigt. :/ Hoppas att du kryar på dig snabbt!

http://www.sannajohansson.com

Evelin Johansson

14 februari 2017 17:35

Det hoppas jag med! ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelin Johansson - 20 oktober 2020 15:22

Våran älskade pojk valde att komma 9dagar tidigt!    Den 13/10 Kl 02.12  3610g 53cm😍    Axel Andreas Gidstedt               Ska bli intressant att se vad framtiden har att erbjuda 😍🙌❤   ...

Av Evelin Johansson - 12 oktober 2020 14:34

Hej!  Vad hände där liksom!    Det har hänt så otroligt mycket sedan jag skrev här sist, haha!    Alma har blivit 2år och 10månader, Alfred är snart 10, jag är gravid och har knappt 10dagar kvar till beräknad förlossning.        Sanni...

Av Evelin Johansson - 4 april 2018 22:57


Hej igen! Nu när sannie har flyttat hem var jag i behov av lite sällskap så då flyttade mimis islänning gutten in här, ni har läst om han tidigare då jag ridit han en del hos mimi tidigare! Gutten har till och från inte känts toppen så han har nu...

Av Evelin Johansson - 30 mars 2018 21:33


Idag var det min dag att ha hand om Sannie, vi har hjälp av två fantastiska medryttare som sköter gård jobbet och sen så hjälper jag till i mellan med lite lättare skritt turer! Idag var en sådan dag! Pelle och alma följde med som sällskap, ca ...

Av Evelin Johansson - 18 mars 2018 22:16

För snart ett år sedan var jag med om en trafikolycka påväg hem från jobbet!   Den dagen förändrades mycket!   Det var den 25/4 2017 och jag var påväg hem från jobbet, när jag svängde ut ifrån jobbet i Grästorp hamnade en silvrig bil bakom, d...

Ovido - Quiz & Flashcards