adifferentlife

Alla inlägg under februari 2014

Av Evelin Johansson - 19 februari 2014 13:33

Torsdagens planer i mitt huvud ;)
Sov morgon och städa lite i huset :)

Sen tänkt jag faktiskt ha lite hoppträning för Hanna om hon är sugen på det ;)

Och jag är väldigt sugen på att löshoppa Annie ;) kanske även Viktoria är sugen på att löshoppa coffe :)

Men vi får se vad som händer i morgon då jag faktiskt är ledig :)

Den va allt för nu ;)

Av Evelin Johansson - 17 februari 2014 21:09

En måndag med 7-16 jobb, det händer inte allt för ofta kan jag lova ;)

Efter jobbet åkte jag till stallet :) provade lite sadlar hit och dit, borstade myste och spolade benen på henne och Rambo :) gött å bli av med all lera!

Sen bar det av till grästorp för att kolla när kusin vitamin red hopplektion :)
Så duktigt hon, riktigt kul å kolla :)
Så roligt att se när Elvira och Alicia rider :) dom utvecklas så otroligt!

Dom gjorde för övrigt en övning som jag ska göra på Hanna och saga här snart ;)

Av Evelin Johansson - 16 februari 2014 20:50

Efter mycket funderande, räknande, dividerande med mamma och hanna så är nu allt löst!

En bra lösning som kanske är i dyraste laget men i detta läget är de mer värt att kunna ha båda hästarna på samma ställe och med en lösning som passar båda mina hästar bra!

Detta betyder då att Annie kommer stå kvar i sin box och att Ninja kommer flytta in i lösdriften på stall noss.
Annie får gå med Rambo så länge han är kvar och Ninja kommer gå med en treårig valack tills han flyttar.
Å det betyder även att jag har älskade Hanna vid min sida ett bra tag!

Tror trotts allt detta kommer bli den bästa lösningen i långa loppet!

Så den 8 mars kommer ninja bli en i gänget på stall noss :)

Känns så jädra bra att slippa tänka på detta nu, de har tyngt mig ett tag och jag har nog att tänka på utan detta!

Kram på er <3

Av Evelin Johansson - 16 februari 2014 20:42

En dag i lungn tackt.

Sov till kl 10,30 då jag vart vaken till tre och avlastat mamma lite.
Så somna sent och hade planerat en lugn och skön söndag :) vilket de även blivit!

Vid 14 tiden åkte jag och kollade till Annie och provade en sadel på henne, får se hur den ligger när jag kan prova rida i den lite mer.
Men de såg inte fy skam ut när jag longerade henne i alla fall :)

Sen så åkte jag till Furunga och körde nordsvensk med Åsa :)
Himla skötte sig jätte bra :) va riktigt skönt att bara åka bakom och jag kände att jag behövde rensa mina tankar!
Så uppskattat att kunna va med hästarna hos Åsa, lugna stabila och helt min smak <3
Himlas svans blev igenom körd och förhoppnings vis så kanske den håller sig snygg tills på lördag när de blir nordsvenska hästens skogs dag :)

Ska bli riktigt kul att åka med Åsa och fota och lära mig ännu mer om detta :D

Nu så är de så ska de låta med familjen och snart sängen för jag ska jobba i morgon!

Puss och kram på er <3

Av Evelin Johansson - 15 februari 2014 12:14

En jädra massa blåst,snö och regn blandat inget jag alls uppskattar!

Men istället så blir de OS på tv och drömma mig bort i snön ;)

Ett OS guld har vi kammat in nu! Underbart! Älskade Sverige!

Av Evelin Johansson - 14 februari 2014 19:01

Idag så har jag vart helt slut kroppen strejkar efter allt här hemma så något jobb fixa jag inte idag, va knappt jag orka iväg till stallet!

Men väl där hoppa jag upp på Annie och skrittade henne i ca 20 minuter i paddocken, jag som trodde jag skulle få en bomb efter 2 dager vila men inte då! Hon var så seg, fick driva i varje steg och fick inget gratis! Hon knäcker gärna på nacken men tappar baken! Så för å få lite aktivitet så blev de några få travsteg med!

När jag ridit klar minna få minuter så fick jag och Victoria in i stallet och sadlade av och konstaterade då att även denna sadeln låg riktigt kast nu :(
Skit!!!!

Men vi gick ut igen och Hanna och saga skulle gå hoppa lite små hinder.
En tre studs en oxer och en sockerbit!

De gick bra för båda två efter en stund när de fått sina hästar att tagga ner ;)

När Hanna hoppade så stod jag och berättade hur Hanna skulle rida för saga så saga kunde föra över detta på son häst vilket gjorde att Hanna tänkte på allt jag sa och fick en KANON fin häst!

En stor klapp på axeln till er båda!
Om några dagar kör vi igen ;)

Tyvärr vart de inga bilder då de regna så :(

Av Evelin Johansson - 13 februari 2014 13:36

Sover så sjukt dåligt igen!

Men jobba måste man så nu blir de snart en sväng till jobbet igen!

Hade lite att läsa igår när nordsvenska hästens tidning kom och öven hingst katalogen ;) trevlig läsning!

Av Evelin Johansson - 11 februari 2014 19:50

Efter en heldag på jobbet så åkte jag hem till Hanna :)
Hon bjöd på pasta sallad och sen åkte vi till stallet!
Rambo skulle trimmas i padocken och sen klippas, Annie skulle bli av med energin så hon fick springa i padocken och den longeras, även hon skulle klippas lite gran!

Rambo gick som en klocka i dressyren av de jag såg :) Hanna börjar hitta mer och mer knappar och mer motivation igen :)
Härligt och se de paret ihop!

Annie släppte jag och hon bralla som f.a.n
Hon hade oftast alla föterna i luften!
Efter ca 15 min hade hon lugnat sig och jag satte på longerings linan!
Hon sprang i början bara på men efter ca 10 min slappna hon av riktigt bra! Skönt att se att hon kan varva ner lite ibland!

Rambo skulle klippas om då hans hår växer som ogräs!
Men han tyckte inte de va den smartaste iden!

Annie skulle klippas på bakbenen då all skit fastnar i håren där bak!
De blev inte vackert men de är praktiskt! :)

Ovido - Quiz & Flashcards