adifferentlife

Alla inlägg under februari 2014

Av Evelin Johansson - 1 februari 2014 19:16

Lång dag!

Dagen började hemma hos Åsa i morses ock körning stod på schemat :)
Himla fick dra släden idag! Vilken lycklig häst och en lycklig Evelin!
Så jävla underbart de va att åka bakom känna vinden och höra bjällrorna :D
Så jäkla underbart!

Nästa häst på schemat var Annie :)
En timme tömkörning med en sockerbit var Annies övning :)

Mycket hopp och studs även idag, men de sista gick hon riktigt riktigt bra :D älskade häst <3

Sist ut var Rambo!

Han var som en studs boll redan in från hagen! Han hoppa för tråden som ticka, och han gick sidledes och var smått irriterande kunde kanske berot på att Annie va inne ;)

För en gång skulle stod han som ett lam i uppbindningen vilket gjorde mig väldigt glad!

Sadlad och klar gav vi oss ut i paddocken!

Rambo tyckte inte Evelins ide om framridning va någon smart ide!
Han trippade, skänkelvikningar ha allmänt irriterande! När vi väl skrittade lugnt börja vi trava, där fanns de ännu mer energi, han bara sprang på och lyssna inte mö, vilket gav mig ett jävla annama utan des like!
Han skulle då få trava tills han va lugn! I 25 min trava vi volter serpentiner åttor och ja tillslut slappna han av vilket gjorde att han fick galopper korta sträckor och de va en ännu sämre ide än framskrittning!
Efter ca en timme och tjugo min ridning hade jag en lugn, mycket trevlig och samarbetsvillig häst :)

Så Hanna borde ha en ganska trött häst i morgon som nog gärna skulle mysa i skogen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards