adifferentlife

Alla inlägg under januari 2015

Av Evelin Johansson - 12 januari 2015 23:22

Det hindrar inte två tjejer med målet inställt på årets tävlings säsong!
Idag blev det en timme markarbete i paddocken för mig och Lovisa!
Mycket fina hästar fast en det regna och blåste! De första tio och fem minuterna regnade det! Men de blåste desto mer när det inte regna!

Annie va SÅ mjuk och fin idag!
Lyssna på varje vink(nästan)!
Tog båda vänster galopperna utan problem!
Lite mer muskler och detta blir toppen!

Efter detta blev det lite Stall mys <3
Underbara älskade häst <3

God natt på er!

Av Evelin Johansson - 12 januari 2015 11:19

Hej!

Igår var jag och Lovisa ut och red med Sannie och Aathos :)

Det snöade lite lagom, backen var vit och de var ca 2 miuns! precis perfekt alltså!

 

Vi red ute i kanske 1,5 timme, Bägge två fick kämpa på bra! De fick jobba på och hålla sig lugna idag!

Efter stormen fans det lite stockar ute som var toppen att hoppa över!

Helt underbart är bara förnamnet! Man kan inte annat än älska det!

 


Sen blev det en lugn och mysig tur tillbaka! galoppen var otroligt fin idag!


Älskade underbara häst!

   

Tack för sällskapet Lovisa :D  

Nu ska här fortsättas plugga driftsplanering ;)



Av Evelin Johansson - 11 januari 2015 13:11

Stormen Egon har nu dragit förbi och lugnet börjar lägga sig!

Imorse fick jag ett sms från Birgitta (ägare av active stabel) att dannies täcke var sönder och att de hade vart snälla och plockat av det! Så vid kl 10 åkte mamma och jag dit med det nya täcket jag köpt så hon kunde få bli varm igen ;)

Efter detta åkte jag raka vägen hem för att hämta syster och sen åkte vi till gymmet!
En timme totalt 15 min löpning/promenad och sen mage/ben!
Det känns kan jag lova!

Nu ska jag samla kraft för att åka och rida Sannie med Lovisa och Aathos klockan 2 :)

Av Evelin Johansson - 10 januari 2015 23:03

Stormen drar in över oss och det med full kraft!

I morse när vi red så snöa, regna och blåste det!
Men 1,5 h massa jag och Lovisa oss ut!
Vi mötte upp Jon och Linnea och red med dem i kanske 1h :)

Sannie kunde inte stå still, inte gå rakt, inte bromsa och inte heller vara särskilt lungn!
Men trevligt var det ändå!

God natt på er om jag nu kan somna!

Kvällen har spenderats i Alingsås med syster, mamma, Bodil och Conny :)
Bowling, mat och lite gott att dricka!

Åter igen natti natti!

Av Evelin Johansson - 10 januari 2015 15:44

Igår kväll så longerade jag Sannie i paddocken för att se att allt var lugnt efter torsdagens ihopsläp!
Hon rörde sig så fint så och var super duktig!
Efter det bjöd Anna och Jon mig på pizza :) en mysig stund! Alltid lika trevligt!

Vid halv sju gick jag för första gången på 2015 in i gymmet!
1,5h på gymmet 15min löpning sen ca 50-55 min i maskinerna med mage och armar, och sen 15 min löpning till!
Så jäkla gött de var att vara tillbaka!

Precis när jag var klar med gymmet ringde Emelie och sa att jag skulle komma ut och umgås med dem i garaget! Så jag åkte ut till tummen, Robin, Emelie, Tompa och Anders :)
Garaget är inte riktigt min grej men med en fyrhjuling, två motorcyklar och trevligt sällskap funkade det med ;)

Efter x antal timmar i garaget åkte vi iväg och åt på donken! Sen spelade vi spel och när kl var 2 så fick jag äntligen åka hem!

[Bild]

Hoppas ni alla har det bra! Snart kommer ett inlägg om dagens ridtur i spöregn/blåst och snö!

Av Evelin Johansson - 10 januari 2015 15:32

Var tvungen att åka till Alingsås idag då Sannie behövde ett ordentligt vintertäcke med hals!
Det blev ett blå rutigt pessoa täcke på 360g fodring!
Och för 1000kr så var det taget!

Men när jag var där så råkade det även bli en ny hjälm! Så snygg och den satt som smort på mitt huvud :D
Underbart <3

Av Evelin Johansson - 8 januari 2015 21:00

Hej på er!


Idag så red jag min första uteritt på Sannie snälla Anna följde med som sällskap på cykel!

Efter en stund så mötte vi upp My på vägen och red en sväng ihop!

Jag försökte få en mer lösgjord och lyhörd häst vilket mot slutet gick riktigt bra!

Lite brist i komunikationen har vi ibland men så är det!

Det kommer det kommer ;)

Ca 1,5h var vi ute i dag och både jag och hästen njöt!

     

Anna som var med och cyklade var snäll och fotade oss lite på vägen!

Att våra hästar inte kan stå still kan vi inte skylla fotografen för ;)


   

Underbara fina hästen <3  

Reflexer används även vid dagsljus så vi syns ordentligt :D


Ha nu en bra kväll för nu ska jag sova en sväng <3

Puss puss

Av Evelin Johansson - 7 januari 2015 21:39

Idag blev Sannie vaccinerad och därför blev det bara ett enklare skritt pass med lite trav inslag för att få igenom de jag ville :)

Hon blir låst i vänstersidan och vill inte riktigt släppa ordentligt där! Men bara efter 15-20 min skritt på volter, serpentiner och mycket sido för flyttningar så blir hon mjukare för var dag! Vilket uppskattas!!

När hon känns som finnast känns de som vi svävar och snart kommer slå alla på täclingsbanorna! Men oj så mycket vi har kvar än!

Nu blir de natten och i morgon ska Sannie skos :) och sen ska jag och My rida ut ihop :) ska bli spännand och se hur de går!

Natti natti <3

Ovido - Quiz & Flashcards