adifferentlife

Alla inlägg under januari 2015

Av Evelin Johansson - 22 januari 2015 23:44

Hej!
Idag har vart en lång och seg dag!
Vaknade i morses och va så satans trött! Stackars P han måste tyckt jag va ett monster!
Men lika gullig och snäll ändå, nybryggt kaffe på sängen börja bli en vana ;)

Skolan va seg riktigt seg! Men de måste göras och när de är klart kommer jag garanterat sakna det <3

En tjej i skolan anordnade idag en tjej träff för maskinförare på Axima i grästorp, vilket jag var med på i några timmar innan jag var tvungen att åka hem!
Men oj va roligt och trevligt det var att prata, skratta och träffa nya människor!

Sannie får vila idag då jag verkligen inte har hunnit med stallet och Ulrika tyvärr blev sjuk! Men i morgon rider vi ut igen! :)

Nu i kväll har jag städat hela jäkla huset!
Skurat, städat och ja allt där till!
Rent ska de va när man får sällskap i huset!
Nu ska jag snart sova en stund, själv :( man vänjer sig fort vid att ha någon bredvid sig <3

Natti natti!

Av Evelin Johansson - 22 januari 2015 10:36

Hej!

Bjuder på en film från sadelprovningen av Sannie :)


Sitter just nu i skolan och pluggar driftsplanering med knutsson ;) Kan ju säga att hon mår allt annat ä bra :X haha!


 

Av Evelin Johansson - 21 januari 2015 23:09

Hej! I tisdags så åkte vi iväg till sandris för att prova nya sadlar till Sannie! En hoppsadel fick följa med hem :)

Men under provridningwn av sadlarna tyckte Sannie att de var på tiden att visa sin nya ägare att hon kunde bocka och skjuta rygg! Så jag flög som en vante och landade så mjukt intil en vattenpöl!

Idag så har Sannie och jag ridit ut med Ulrika igen!
Såååå fin va hon idag!
Älskade underbara häst!
1,5h i skogen med snö, en klockren häst!
Dagen var redan här bra och jag trodde inte den kunde bli bättre men de blev den för nu tänker jag krypa ner i den där varma famnen som gör att hela jag känner mig lugn! Och mysa med personen som får mitt hjärta att slå några extra slag<3

På fredag blir de mat mys och en trevlig kväll med personen som ligger bredvid mig <3

Natti natti på er!

Av Evelin Johansson - 20 januari 2015 22:48

Mer om detta i morgon bitti för nu ska jag krypa in i en varm och mysig famn och somna!

Ibland känns det som att livet kanske löser sig tillslut!

You make me smile
Puss och kram på er där ute!

Natti natti

Av Evelin Johansson - 20 januari 2015 06:39

Hej på er!

Ligger just nu och drar mig i sängen och funderar på vad denna dagen har att erbjuda :)

1. Dra mig ur en varm och go säng!
2. Åka och packa bilen med allt som ska med vid lunch.
3. Vid lunch åker Hanna jag och Emelie iväg på sadelutprovning med Sannie :)
4. Teorilektion i Lidköping!
5. Hoppas på att hinna med gymmet en sväng!

Detta är väl i stort sett vad jag ska hinna med idag! Min plan va inte att ligga vaken kl 07,30! Men någon annan ville ha kaffe sällskap, och vem säger nej till kaffe på morgonen :p

Igår var de ju tyvärr lite tyst här!
Jag red på morgonen, för att sen åka hem och duscha för att fara vidare till skolan mellan kl 14-22 sent men lite intressant med jordbruks debatt så då fans inte tiden till att skriva!

Sannie gick 1,5h i skogen igår, vi hade med oss Ulrika och Pluto som sällskap! Vilket alltid är lika kul!
Sannie fick gå med jaktkamdaret i går då jag verkligen ville kunna få stopp!
Hon var så jäkla fin! Den bästa iden som vart hittills! Tack Emelie och My för tipset!
Vi red backar och stigar åt alla håll så de fick lyfta på fötterna och tänka lite själva! Så nyttigt!

Efter som det hade snöat kunde ingen vara gladare än jag igår!
Vilken underbar känsla! Den tar vi med oss i ryggsäcken när vi blickar framåt!

Det vackraste jag har i mitt liv just nu!
Älskade häst <3

Nä nu ska jag snarka en timme till innan jag ska dra mig upp ur denna här varma och Goa sängen!
Puss och kram <3

Av Evelin Johansson - 18 januari 2015 17:14

Idag hade stallet jag står i anordnat massage på häst för hemma bruk :) roligt och givande!

Sannie har många låsningar och är spänd! Men hoppas på att de ska släppa :)

Min häst älskar att stå på min fot! Tredje gången på 1vecka!
Nu är den på G å bli gött blå och svullen är den!

Nu ska jag på 28års kalas till My
Grattis älskade vän <3

Ha en trevlig kväll gott folk!
Nu ska jag drömma mig tillbaka lite till gårdagen innan jag ska åka iväg :)
You make me smile <3

Av Evelin Johansson - 17 januari 2015 17:04

Idag var Elvira och Alicia med mig istallet!

       

Älskade häst <3       

Duktiga Elvira <3   

Och självklart skulle de få rida Sannie! De var så duktiga bägge två och fick kämpa ordentligt då Sannie testa dem bägge två i mellanåt!

De blåste och snöade och Sannie tyckte livet var lajbans!

Duktiga Alicia nedan <3

Tyvärr är inte bloggningen på högstanivå :( men ni får ha översende med det!

Livet springer på, Skola,stallet,gymmet och vänner och allt rullar på :)

Av Evelin Johansson - 13 januari 2015 21:32

Hej! Idag blev Sannie av med några kilo päls!
Vilken lurvboll!

Det syntes att hon njöt av att bli av med pälsen! Hon riktigt stod och njöt!

Bjuder på en förre och en efter bild <3

Efter klippning, mys och fika blev det en liten ute ritt på kanske 20-30minuter i skritt och några travsteg!
Så duktig var hon <3
Min fina tjej!

Tack Hanna och Victoria för sällskapet!

Bjuder er på en bild på Sannie och hennes två favorit kompisar i hagen!

Sov gott! Nu ska här sovas!

Ovido - Quiz & Flashcards