adifferentlife

Alla inlägg under januari 2015

Av Evelin Johansson - 7 januari 2015 08:18

Sitter nu åter igen i skolan och väntar på att ännu en skoldag ska börja :) alltid lika roligt ;) eller inte ;)

Två inlämningar ska lämnas in så jag har ryggen "fri" inför kommande uppgifter :)

Sen har jag en LIA (lärande i arbetes) inlämning som ska lämnas in ännu en gång efter rättning ;)

Hoppas ni får en toppen dag!

Psst.. Ikväll ska jag rida, tänkte kolla om någon vill fota några bilder ikväll med :) alltid roligt att ha bilder att vissa er ;)

Nää nu börjar jag strax!

Av Evelin Johansson - 7 januari 2015 06:30

(tidsinställt)


Godmorgon!

Igår så red jag Sannie hemma en sväng på eftermiddagen, de blåste,var nytt ställe och massa nya hästar. Trotts detta skötte hon sig jätte bra! Lite nervös i början och så men de måste man ju få vara!

På slutet blev hon riktigt mjuk och fin!

Red kanse 30min mest skritt men även lite trav :)

     

De första 4-5 varven gick emelie med mig för min eget psykes skull, då hon som sagt var lite spänd och så!

     

Min vackra finna tjej skötte sig super bra <3

   

Dessa två sista bilder har jag kärat ner mig i helt <3


Tack alla som var med och hjälptemig på alla de möjlig sätt under dagen!

Ni är guld värda <3


Av Evelin Johansson - 6 januari 2015 22:16

Idag anlände som sagt Fedder´s Sunquick till stallet!

Alltgick som på räls :)

Snäll att lasta, snäll när vi kom fram, kolla på de andra hästarna gick runt i sin hage och de va la igentligen allt som hände!

Underbart med en lugn häst :)             


Nu hoppas jag allt kan lugna ner sig lite så jag hinner andas och så ;)


MY, Emelie nästa inlägg kommer snart ;) bjuder på en liten ledtråd till er andra ;)

 

Av Evelin Johansson - 6 januari 2015 14:01

Nu är Sannie "hemma" i hagen :)

Gottar sig i hagen med mat och vatten och kollar in sina nya vänner :)

Ska snart åka tillbaka till stallet :)

En fel skrivning av mig igår: Fedder's Sunquick heter hon visst ;)

Av Evelin Johansson - 6 januari 2015 09:00

När ni läser detta så är jag påväg för att hämta min nya stjärna <3

Förhoppningsvis är Alicia, Hanna, Anna och Jon med mig :)

Hoppas ni har de bra <3  

puss på er <3

Av Evelin Johansson - 5 januari 2015 12:47

Mer bilder kommer :)
Nu mat och sen löshoppa tessie :)

Av Evelin Johansson - 4 januari 2015 20:52

Mys dag med emelie <3


Den 30/12-14 så åkte jag och Emelie till Tidaholm, för att provrida 3st hästar!


En skäck en 5åring och en till men de blev bara de två förstnämnda jag testade och skäcken fastnade jag för ordentligt!

Ett åtta årigt skäck sto, grundutbildad, guda snäll och helt otroligt mysig <3

Mitt hjärta smälte där och då <3


Stam: Far- Smaaragd, Mor- EH Sunshine Bägge två pinto :)

Men mamman är inte godkänd pinto så Fedder´sSunrise (Sannie) är om jag inte minns helt fel så är hon Danskt varmblod!

Sannie gick den 2/1-15 igenom besiktningen som jag bokade efter en enda provridning, jag är som såld på denna hästen!


Hon gick igenom och på tisdag skriver vi alla papper och hon blir för alltid min! Vackrade älskade häst som har tagit en dela av mitt hjärta!


Vi kommer flytta till en annan anlägning än va ni är vana att följa  mig ifrån, Sannie kommer gå på lösdrift med speciall foderstationer, grusat underlag och detta tror jag kommer funkar bra! Jag kommer ha nära till Emelie och My så sällskap lär jag ha :)

Och sen är minna följeslagare Anna och Jon inte längre än en ridtur bort <3


Nu ska jag lägga mig och dröma om min nya stjärna <3



Av Evelin Johansson - 4 januari 2015 20:27

Kommer släppa en rolig nyhet här snart :)

Men tills dess bjuder jag på en tävlingsplan ;)

Snodde bilden av smset som jag skickade till Emelie och My <3

Visst är de roligt att ha gemensamma mål <3 :D

Ovido - Quiz & Flashcards