adifferentlife

Alla inlägg under april 2015

Av Evelin Johansson - 21 april 2015 22:12

Hej!

Idag red jag dressyr för min otroligt duktiga vän Louise!

Vart ska jag då börja?

Första kvarten gick så jävla dåligt så när Louise fråga om hon fick känna på henne så tvekade jag inte på att hon fick de!
Sannie stod imot, sprang, ja lyssnade skit och ville inte alls sänka ner huvudet utan var mestadels inte med mig!

Louise fick loss henne mycket bra efter 20min i både skritt och trav! Och där nöjde sig Louise och de var min tur igen!

Nu gick det bättre, jag fick tänka på hur jag satt i sadeln, att jag ska vrida om mina ben så jag kan använda hela mitt säte i sadeln och på så viss hjälpa Sannie bättre!
Efter en bra stund var hon emellan åt nästan som smör att rida, lyssnade flyttade sig som jag ville och sänkte huvudet och jobbade med ryggen!
Några steg kändes det som att vi svävade fram! Den kännslan wow!

Kommer vi hitta den kan vi komma långt!

Galoppen hoppade vi idag och kämpade istället på skritten och traven :)

Med ordentliga grunder så kommer man långt :D

Tack älskade Louise för hjälpen <3

Av Evelin Johansson - 20 april 2015 21:03

Mys promenad med mamma syster yster och Sannie :)
I 35 min var vi ute :)

Av Evelin Johansson - 20 april 2015 10:00

Myspys ekipaget <3

           

Skrittade och travade lite en stund efter Elvira, kommer bli så duktiga!

Av Evelin Johansson - 20 april 2015 08:00

Detta ekipaget kommer bli oslagbara <3

                   

Av Evelin Johansson - 19 april 2015 22:20

Snyggingar <3

                       

Så bra de gick, skritt och trav utanledare!

Den hästen kommer bli grym!


Natti natti nu ska jag sova!

Av Evelin Johansson - 19 april 2015 17:04

Efter många dagar i paddocken var Sannie mycket nöjd över att komma ut i skogen :)

Idag red min kompis Amanda Sannie och jag red på Annas häst Zickan!

Vi var ute i säkert 1,5h otroligt mysigt!
Sol, skogen och lite stockar att hoppa!
Bättre kan de inte bli <3

Sannie skötte sig kanon med Amanda på ryggen och gör mig alltid lika stolt!

Hoppas alla har de gött i solen :D

Av Evelin Johansson - 18 april 2015 22:00

Hej hopp!

Sannie är riden, zickan är riden och gasten är riden!

Alla tre gick som klockor med sina ryttare! Oj vad stolt och lycklig man blir!

Syrran på Sannie, Alicia på zickan och Elvira på gasten, och även Thea red gasten en sväng :)!

Bättre utvärdering och bilder hoppas jag på att jag kan ge er i morgon :)

Efter stallet åt tjejerna och jag glass!

Nu ska jag mysa ner mig hos mitt hjärta och somna sött efter en kväll med mycket trevligt sällskap och god mat av Pelles familj! :)

Natti natti!

Av Evelin Johansson - 16 april 2015 20:28

Hejsan!

I tisdag flytades Gasten "hem" till Active Stabel!


Han har de senaste två dagarna kollat in läget och sett sig om!


Men idag var det dags för "hårdarbete" han fick på sig sadel och träns och sen gick vi ut på gårdsplanen en sväng!

Allt skulle tas därifrån, se om han bryde sig om pallen, Inga problem!  

Vissa Thea hur hon skulle göra!


Sen var det dags att hänga på han, Inga problem!

 

Sen var det dags för lite mer tygnd på ryggen och lite "vitande" ben, Inga problem!

 

När allt gick så bra som det gjorde hoppade Thea upp och skrittade kanske 50m och inte heller detta var några som helst problem!

 

Oj oj oj vilken häst detta kommer bli när han är "färdig"!


Till helgen ska vi testa att ha han på lina och få skritta och trava med ryttare på ryggen, nu börar det riktiga häst livet för Gasten ;)

Självklart får ni följa även det!


Hoppas alla har en bra kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards