adifferentlife

Alla inlägg under april 2015

Av Evelin Johansson - 11 april 2015 08:35

Hej!


Idag ska jag åke med en ensilage bal till mys hästar så de har lite mer mat i hagen :)

Sen ska sannie ridas i paddocken en stund, och har ni tur får ni lite bilder då Emelie eventuellt skulle fota :)

Sen så ska jag kolla när en kompis ska provrida en häst!

Och i em ska jag göra en väldigtolig sak, som jag berättar mer om ifall det går av stapeln, för då lär ni vara involverade :)



Igår longerade jag Sannie för att göra av med lite energi, hon var super fin och nöjd med livet!


Passade då på att ta hjälp av Anna-Karin och Thea för att få lite bilder :)          

Mina älskade bästa vänner i stallet <3 vad vore jag utan er?


Nu ska jag dra mer bilder kommer under dagen!

Av Evelin Johansson - 9 april 2015 21:28

Tjenare!
Dröjer ibland lite länge mellan inläggen men så får de vara när det är långa dagar med värbruk, sen stallet och därefter packa saker i lägenheten!

Dagarna spenderas i en Case IH puma 210! Med en 8m värdersta harv efter :)

Utsikt över vattnet, bra musik och underbart väder gör mig otroligt glad <3

Sannie får i 10dagar kortison, och sen hoppas jag på en frisk häst :)
Hoppas hoppas!

Jag får rida henne nu om hon känns pigg och fräch!
Vilket hon verkligen är! Hon hoppar Och studsar när man leder henne och hon är otålig i uppbindningen! Så i morgon blir det longering och på lördag ridning i paddocken och söndag ute ritt :) underbart <3

Någon som vill ta kort på mig och Sannie på lördag? :D

Natti natti nu ska jag strax sova :)

Av Evelin Johansson - 6 april 2015 21:21

Igår så red jag Sannie i ca 20min för att känna av om hon kändes okej och för att se om sadeln ligger för nära såren så de stör henne!
Men det gjorde det inte :)
Vilken glädje <3

Så efter dagens bad med kusinerna åkte jag till stallet och tog ett trim pass i paddocken :)
Vi skrittade fram ute med sällskap av ferb, anna-Karin och issa :)

Sen trimmade vi i alla gångarter och hon är så glad och bockar och roar sig men sköter sig trotts detta otroligt bra och känns så jädra fin att rida!
Hon tog till och med vänster galoppen två gånger och rätt med bägge två med engång <3
När jag ställde "av" henne för sårena och de så var de lite trixande för att få det och funka!
Vilken jäkla lycka<3

Skrittade fram i solens varma strålar <3

Av Evelin Johansson - 2 april 2015 10:22

Har bestämt mig för att vänta med att rida Sannie tills nästa vecka när stygnena ska tas!

Känns säkrare och bättre så! I alla fall nu ;)

Men de kan ju alltid ändras ;)

Igår villade hon och i tisdags tog vi en promenad och sen longerade jag henne :) pigg och riktigt fin i kroppen! Väldigt roligt att se!

Ovido - Quiz & Flashcards