adifferentlife

Alla inlägg under april 2015

Av Evelin Johansson - 16 april 2015 20:22

Hejsan :)

Sannie longerades idag, då jag inte mår super bra än och orken är nästan som bort blåst!

Men det har sina förklaringar! Det har det alltid!  

Hon skötte sig kalas bra min prinsessa!


Idag var sista dage med kortiso :D Lycka!


Av Evelin Johansson - 15 april 2015 11:08

I tisdags kväll hämtade jag och Anna Karin en ny häst till henne och hennes baren, en b-ponny på 122cm, valack och 3år!

Han ska ridas in och om jag får bestämma ska han även köras in och premieras i slutet av sommaren :)

En riktig snygging med ett fint steg <3

Lite muskler, mer styrka och lite puts så blir han döö vacker!

Gasten och Ferb är bästa kompisar redan :)

Ni kommer få följa allt som jag är med och gör med denna och förhoppningsvis även de Anna Karin gör :)

Av Evelin Johansson - 13 april 2015 12:00

Tur för er så finns det mer biler på Sannie<3


Duktiga häst<3


Vi kämpar och sliter och vi kommer alltid framåt!

           


Lycka <3

Av Evelin Johansson - 12 april 2015 22:18

Bildbomb delux!

Finna tjejen!


Tack Emelie för hjälpen med fotograferingen!

               

Älskade häst <3

Av Evelin Johansson - 12 april 2015 12:58

Vid 10 gav jag och Jon oss ut på en ridtur i stormen här!

Sannie och Smarty skötte sig exemplariskt! :)

De blev ca 1,30 min i skogen i alla gångarter!
Sannie bar överlycklig och gjorde några bocksprång av glädje ;) men skötte sig så bra!

Den hästen slutar aldrig att förvåna mig!

Tack Jon för sällskapet :D

Av Evelin Johansson - 12 april 2015 08:57

Klockan är snart nio och jag sitter med en kopp kaffe i handen efter en underbar morgon med min älskling innan han åkte iväg för lite egna aktiviteter under dagen ;)

Gårdagen kunde knappt ha blivit bättre :D
Var i stallet istortsett hela dagen och resterande timmar spenderade jag & Pelle med Emelie och Tompa :D
Alltid lika trevligt trotts att vi var satans trötta alla fyra ;)


Gårdagens ridpass!
Skritten var idag avslappnad, hon var fokuserad och lyssnade mycket bra, tuggade fint på bettet! Ibland tappar vi formen då vi bägge blir lite trötta ;)

Traven, här var hon lite mer spänd i början, hon försökte ibland och ibland gick hon bara emot mig, men med styrka kommer det med! Mycket serpentinbågar med av saktningar på mittlinjen för att lägga en volt i skritt och sen komma igång i trav igen!
Denna övning hjälpte mig mycket idag! Mycket rolig övning med :)

Galoppen, hon tog både höger och vänster galopp med lätthet idag! Vilket är underbart för det har vart våran Akilles häl :( men nu så!
Hon jobbade på så gott hon orkade på mitt volten och jag kan inte annat än var nöjd med min älskade häst!

Bilder kommer troligen ikväll då Emelie fotade oss :D

Jag ångrar inte för en sekund att jag köpte denna hästen hon är min framtida stjärna <3

Av Evelin Johansson - 11 april 2015 16:00

Sannies man ;)

Kärleken i livet!

       

Så fina var Thea och Ferb på en liten skritt tur <3

Av Evelin Johansson - 11 april 2015 12:00

Min vackra tjej <3                  


Det vackraste jag har!


Ovido - Quiz & Flashcards